۹ بهمن ۱۳۸۶

سكوت رسانه ها و سركوب دانشجويان

ادامه روند سرکوب گسترده دانشجویان در ایام تعطیلی دانشگاه ها، در سایه سکوت رسانه ها

خبرنامه امیرکبیر: در حالی که نزدیک به یک ماه است که دانشگاه ها در تعطیلی امتحانات پایان ترم خود به سر می برند و طی هفته های گذشته مسئله رد صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات مجلس فضای رسانه ای کشور را احاطه کرده است، سرکوب دانشگاه ها و فعالین دانشجویی به صورت گسترده در حال پیگیری است.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر پس از شروع زود هنگام اعتراضات و تجمعات دانشجویی در سال تحصیلی جدید و متعاقب آن برگزاری موفقیت آمیز مراسم روز دانشجو در بیش از ۳۰ دانشگاه کشور موج برخورد سنگین با فعالین دانشجویی در آستانه برگزاری امتحانات پایان ترم و تعطیلی دانشگاه ها آغاز شد و این موج همچنان ادامه دارد.

پس از تعطیلی خبرگزاری ایلنا و تغییر و تحول فراوان در ایسنا و در پی فشار بر مطبوعات منتقد مبنی بر نپرداختن به اخبار دانشجویی و همچنین رد صلاحیت گسترده کاندیداهای مجلس هشتم، اخبار مربوط به سرکوب گسترده دانشجویان مورد توجه کمتری قرار می گیرد و همین امر سبب شده مدیران دولتی با خیالی آسوده دامنه سرکوب را گسترده کنند.

 خبرگزاری ایسنا علیرغم آن که صفت «دانشجویی» را یدک می کشد، عملا در جهت سیاست های سرکوب دانشگاه ها حرکت می کند. بازداشت گسترده، قتل یک دانشجو در زندان، احضارها و احکام کمیته انضباطی عموما یا در خبرهای این خبرگزاری بازتاب نمی یابد و یا با اطلاع رسانی ضعیف و جانبدارانه سعی می شود، اخبار ارسالی بر علیه دانشجویان باشد.

 از سوی دیگر این خبرگزاری ترجیح داد در زمانی که دانشگاه زیر شدیدترین فشارها بود، اخبار دانشجویی خود را به بررسی نظر دانشجویان درباره انتخابات مجلس اختصاص داده و یا به بازدید نمایشی احمدی نژاد از مراسم عاشورای خوابگاه دانشگاه تهران بپردازد.

جالب تر آن که عکس های تهیه شده توسط ایسنا از مراسم و تجمعات دانشجویی در اختیار کمیته های انضباطی قرار گرفته و به عنوان مستندات علیه دانشجویان استفاده می شود. مشخص نیست آیا این عکس ها در اختیار نیروهای امنیتی نیز قرار می گیرد یا خیر.

 برخی از تحلیلگران موج فراگیر برخورد با فعالین دانشجویی، که به طرز بی سابقه ای در بسیاری از دانشگاه های کشور نمود داشته است، را ناشی از تحلیلی امنیتی از فضای دانشگاه ها دانسته و برخوردهای اخیر را بنا بر توصیه نهادهای امنیتی به مسئولین وزارت علوم و دانشگاه ها می دانند.

 برگزاری ۳۰ تجمع و تریبون آزاد در روز دانشجوی امسال ضربه سنگینی به حامیان دولت وارد کرد. این نیروها از بیم آن که مبادا این تجمعات در ترم جدید و در آستانه انتخابات مجلس هشتم تکرار شود و عملا آب به آسیاب مخالفان و منتقدان دولت بریزد، مصمم شده اند در زمان تعطیلی دانشگاه ها و با سوء استفاده از جو سکوت خبری، سرکوب گسترده ای را به صورت چراغ خاموش در اکثر دانشگاه های کشور سازماندهی نمایند.

 خلاصه و جمع بندی حجم عظیم برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان در چند هفته اخیر به شرح زیر است: ۶۳ دانشجو به کمیته های انضباطی احضار شده اند (به علاوه آمار نامشخص احضارها در دانشگاه های اصفهان، امیرکبیر و…)، ۴۶ نفر از فعالین دانشجویی از تحصیل محروم شده اند، ۸۱ دانشجو بازداشت شده اند که جمع کثیری از آن ها همچنان در بازداشت به سر می برند.

 احضار به کمیته انضباطی

 دانشگاه تهران: احسان دولت شاه، سحر رضا زاده، آرش پهلوان، رضا نگه داری، علی هاشمی، کیوان امام وردی، سلمان یزدان پناه، میلاد عزیزی، حافظ رستمی، پگاه حمزه ای، هیوا مجیدزاده، مرتضی مساکنی، حسام سلامت، سارا کرمانیان، زینب پیغمبرزاده و ۳ دانشجوی دیگر (۱۸ نفر)

 دانشگاه علامه: مهدیه گلرو، علیرضا موسوی، امیر یعقوبعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان، کوروش جنتی، شیما فرزادمنش، فرهنگ سلامی، امیرحسین ایرجی و مازیار سمیعی (۱۰ نفر)

 دانشگاه علم و صنعت: امین مهدی شاه زمانیان، سجاد محمدی، علی اسدالهی و مجید سقایتی (۴ نفر)

 دانشگاه همدان: پوریا شریفیان، فاطمه معصومی، محمد صیادی، امین نظری، مهدی جمالوند، رضا جعفریان، سیاوش حاتم، مهدی مسافر، ساسان منبری، سیروس محمدی و وهاب کریمی نژاد (۱۱ نفر)

 دانشگاه کرمان: محسن خسروی، حسن حسنی، محمود هادی پور، حسام سعیدی، وحید زارع و یک دانشجوی دیگر (۶ نفر)

 دانشگاه اصفهان: کمیته انضباطی دانشگاه اصفهان چندین نفر از دانشجویان این دانشگاه را به بهانه شرکت در تجمعات اخیر این دانشگاه احضار کرده است (؟ نفر)

 دانشگاه امیرکبیر: کمیته انضباطی دانشگاه امیرکبیر چندین نفر از دانشجویان این دانشگاه را به بهانه شرکت در تجمعات اخیر این دانشگاه احضار کرده است (؟ نفر)

 دانشگاه شیراز: اسماعیل جلیل وند، حمدا… نامجو، ناهید افراسیابی و سحر یزدانی (۴ نفر)

 دانشگاه شاهرود: مسعود قربانی نژاد، مهدی چاووشیان، و مسعود نظری فرد (۳ نفر)

 دانشگاه یاسوج: مجتبی نظری، امین خسروی، محسن موسوی و الهام موسوی (۴ نفر)

 دانشگاه آزاد مشهد: امیرحسین نوربخش، عادل تاعنی و محمد میزبان (۳ نفر)

 صدور حکم انضباطی

 دانشگاه تهران: سلمان یزدان پناه (دو ترم محرومیت از تحصیل)، رضا نگه داری (یک ترم محرومیت از تحصیل)، محمدکریم آسایش (یک ترم محرومیت از تحصیل) و حمید ملک زاده (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

 دانشگاه علامه: سلیمان محمدی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، کوروش جنتی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، فرهنگ سلامی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، آیدین اخوان (یک ترم محرومیت از تحصیل) و مازیار سمیعی (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۵ نفر)

 دانشگاه علم و صنعت: امین مهدی شاه زمانیان (دو ترم محرومیت از تحصیل)، سجاد محمدی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، علی اسدالهی (دو ترم محرومیت از تحصیل) و مجید سقایتی (دو ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

 دانشگاه همدان: امین نظری (یک ترم محرومیت از تحصیل)، محمد صیادی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، مهدی جمالوند (یک ترم محرومیت از تحصیل) و سیاوش حاتم (یک ترم محرومیت از تحصیل) و پوریا شریفیان، رضا جعفریان، ساسان منبری، سیروس محمدی، وهاب کریمی نژاد و فاطمه معصومی (توبیخ کتبی) (۴+۶ نفر)

 دانشگاه کرمان: محسن خسروی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، حسن حسینی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، محمود هادی پور (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، حسام سعیدی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، وحید زارع (۲ ترم محرومیت از تحصیل) و ۷ دانشجوی دیگر (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۱۲ نفر)

 دانشگاه اصفهان: مازیار معصومی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، ارسلان صادقی (یک ترم محرومیت از تحصیل)، علی رهنما (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، و علیرضا داوودی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

 دانشگاه شیراز: کمیته انضباطی برای بیش از ۳۰ دانشجوی دانشکده دندانپزشکی احکامی شامل یک ترم محرومیت مشروط از تحصیل، محرومیت از امکانات رفاهی دانشگاه تا پایان تحصیلات، توبیخ کتبی با درج در پرونده و تذکر کتبی با درج در پرونده صادر کرده است

 دانشگاه یاسوج: مجتبی نظری (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، محسن موسوی (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، امین خسروی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) و الهام علوی (۲ ترم محرومیت از تحصیل) (۴ نفر)

 دانشگاه فردوسی مشهد: تینا حسینی (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۱ نفر)

 دانشگاه امیرکبیر: آرش آرمون (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، مجید شیخ پور (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، نیما گرشاسبی (یک ترم محرومیت از تحصیل) و دو دانشجوی دیگر (یک ترم محرومیت از تحصیل) (۵ نفر)

 دانشگاه شاهرود: فرخنده بختیارزاده (یک ترم محرومیت از تحصیل)، علی قلی زاده (۲ ترم محرومیت از تحصیل)، اشکان مدنی (دو ترم محرومیت از تحصیل)، فهیمه میر لوحی و جواد صفدری (توبیخ کتبی) (۳+۲ نفر)

 بازداشت

 تهران: مرتضی اصلاحچی، بیتا صمیمی زاد، آناهیتا حسینی، سروش ثابت، محمد پورعبدالله، ساناز اللهیاری، امین قضایی، سروش دشتستانی، بیژن صباغ، کاوه عباسیان، مرتضی خدمتی لو، بهزاد باقری، میثم مهرابیان، علی قادری، فرشاد دوستی پور، محمدصالح ایومن، سهراب کریمی، جواد علیزاده، میلاد عزیزی و… . علاوه بر این ۲۵ نفر از دانشجویان طیف چپ در آذرماه و ۵ دانشجو در جریان ناآرامی های کوی دانشگاه تهران بازداشت شده اند. (۶۵ نفر)

 مشهد: فرزاد حسن زاده و محمد زراعتی (۲ نفر)

 مازندران: با هجوم نیروهای امنیتی به منزل یکی از دانشجویان، ۷ دانشجویی که در آن جا جلسه ای برگزار کرده بودند دستگیر شدند. ۵ نفر از دانشجویان مازندران آذرماه دستگیر شده بودند (۱۲ نفر)

 کرمانشاه: پویا کرمانجیان و یک دانشجوی دیگر (۲ نفر)

 موارد دیگر

 کردستان: ابراهیم لطف اللهی پس از این که دو هفته از بازداشتش می گذشت در زندان سنندج کشته شد و به صورت مخفیانه به خاک سپرده شد. نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم ترحیم این دانشجو نیز ممانعت به عمل آوردند. عبید زارعی دانشجوی سنندجی در دادگاه انقلاب سنندج به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد. فرشاد دوستی پور، سهراب کریمی، محمدصالح ایومن، جواد علیزاده، صباح نصری، هدایت غزالی، یاسر گلی، حبیب الله لطیفی، روناک صفارزاده، هانا عبدی و… پس از گذشت چندین ماه همچنان در بازداشت به سر می برند.

 دانشگاه امیرکبیر: احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی در حالی که یک ماه است وثیقه برای آن ها صادر شده و قاضی دستور آزادی آن ها را به زندان داده است، دادیار زندان از آزاد کردن آن ها خودداری می کند. بابک زمانیان به دادگاه انقلاب احضار شد. محمداسماعیل سلمانپور که قصد داشت به عنوان میهمان وارد خوابگاه شهدا شود که با ممانعت مامورین انتظامات خوابگاه کار به درگیری میان دانشجویان و مامورین انتظامات انجامید. حراست مانع شرکت متین مشکین، مسعود دهقان و علی عزیزی در مجمع عمومی جامعه فارغ التحصیلان این دانشگاه شد.

 دانشگاه یاسوج: یک فعال دانشجویی دختر به نام علوی داخل دانشگاه مورد ضرب وشتم نیروهای ناشناس قرار گرفت.

 دانشگاه تهران: گارد ویژه در اقدامی بی سابقه با حمله به طرف دانشجویان، آن ها را تا داخل کوی تعقیب و دانشجویان تجمع کننده را مورد ضرب و شتم قرار داد. در پی ضرب و شتم دانشجویان حدود ۱۸ نفر از دانشجویان جراحاتی در ناحیه سر، صورت، پا و دست برداشتند.

 دانشگاه کرمان: پس از گذشت ۴۰ روز از توقف موقت فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کرمان، هیات نظارت بر تشکل های این دانشگاه کلیه فعالیت های انجمن اسلامی را به مدت ۵ ماه به حالت تعلیق درآورد.

 دانشگاه خرمشهر: کلیه فعالیت های انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خرمشهر به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق درآمد.

 * اخبار دریافتی از وضعیت دانشجویان چپ در بند حکایت از آن دارد که برخی از این دانشجویان جهت اعتراف گیری و مصاحبه تلویزیونی تحت فشار و شکنجه فراوان قرار دارند. تا آن جا که چندی پیش یکی از این دانشجویان، بهروز کریمی زاده، اقدام به خودکشی کرده است.

 * محمد هاشمی، آرش خاندل و مسعود حبیبی، از بازداشت شدگان ۱۸ تیر امسال، به دادسرای انقلاب احضار شدند.

 

 

ورود گارد ويژه به دانشگاه

گزارش کامل از اتفاقات یکشنبه شب در کوی دانشگاه: ورود گارد ویژه به کوی و ضرب و شتم دانشجویان

خبرنامه امیرکبیر: در حالی که مسئولین دانشگاه تهران اعلام کرده اند به خواسته های صنفی دانشجویان کوی دانشگاه رسیدگی خواهند کرد، اعتراضات دانشجویان برای سومین شب متوالی در محوطه کوی دانشگاه ادامه یافت.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر ساعت ۷:۳۰ یکشنبه شب، ۷ بهمن ماه، در حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران با تجمع در محوطه کوی به اعتراضات خود پیرامون مطالبات صنفی و سیاسی خود ادامه دادند. دانشجویان ابتدا با خواندن شعار «یار دبستانی» و سر دادن شعارهایی همچون «رئیس بی لیاقت استعفا استعفا»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» و… به راهپیمایی در صحن کوی پرداخته و به تدریج مقابل درب دانشکده فنی کوی جمع شدند.

 این در حالی بود که دقایقی پس از آغاز تجمع دانشجویان نیروی انتظامی و گارد ضد شورش به همراه مامورین لباس شخصی در خیابان امیرآباد مستقر شده بودند. تعداد نیروهای پلیس ضد شورش بیش از هفتاد نفر بود که با تعداد زیادی خودرو از جمله دو اتوبوس، چهار مینی‌بوس و یک خودروی کورکننده آنتن تلفن همراه، در اطراف کوی دانشگاه مستقر شدند.

 نیروی انتظامی به طرف دانشجویان تجمع کننده داخل کوی اقدام به سنگ پراکنی کردند که دانشجویان نیز در اقدامی متقابل به طرف مامورین نیروی انتظامی مستقر در خیابان سنگ پرتاب می کردند. نیروهای گارد ویژه همچنین در اقدامی تحریک آمیز در پاسخ به شعارهای دانشجویان بر علیه نیروی انتظامی دانشجویان را «هو» می کردند و نیروهای گارد در خیابان امیرآباد مقابل خوابگاه دانشجویان رژه می رفتند.

 پس از آن که جمعیت دانشجویان تجمع کننده مقابل درب فنی به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده بود، اقدامات تحریک آمیز نیروی انتظامی و فشار جمعیت موجب شکسته شدن درب فنی و خارج شدن دانشجویان از کوی شد. دانشجویان درحالی که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می دادند چند متر وارد خیابان شدند.

 در پی این حرکت دانشجویان، گارد ویژه در اقدامی بی سابقه با حمله به طرف دانشجویان، آن ها را تا داخل کوی تعقیب و دانشجویان تجمع کننده را مورد ضرب و شتم قرار داد. در پی ضرب و شتم دانشجویان حدود ۱۸ نفر از دانشجویان جراحاتی در ناحیه سر، صورت، پا و دست برداشتند. گارد ویژه همچنین در داخل کوی اقدام به دستگیری ۴-۵ نفر از دانشجویان نمود.

 پس از این حرکت، نیروهای گارد از کوی خارج شده و به داخل خیابان باز گشتند. دانشجویان نیز با انتقال مجروحین به داخل نمازخانه، همچنان به تجمع و سر دادن شعار در محوطه کوی ادامه دادند. جمعیت دانشجویان در ساعت ۱۰ شب به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده بود و دانشجویان شعارهای تند سیاسی بر علیه مسئولین نظام سر می دادند.

 دانشجویان از داخل کوی و پشت بام ساختمان خوابگاه های کوی اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش زا به داخل خیابان کردند. گارد ضد شورش در مقابل این حرکت به حالت نشسته درآمده و سپرهای خود را روی سر خود گرفته بود، تا سنگ و مواد آتش زا به آن ها آسیبی نرساند. اما با این وجود چند نفر از مامورین نیروی انتظامی مجروح و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر تجمع دانشجویان تا دقایقی مانده به نیمه شب ادامه داشت و در چند نوبت پس از تجمع دانشجویان مقابل درب ها، مامورین نیروی انتظامی با حمله به سمت دانشجویان آن ها را از پشت درب های کوی متفرق می کردند. دانشجویان شعار می دادند «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «زنجانی بی عرضه، برو برگرد به حوزه» و… .

 در حالی که جو رعب و وحشت در میان دانشجویان ساکن کوی از حمله شبانه نیروهای لباس شخصی به کوی حاکم شده، همانند اتفاقی که در ۱۸ تیر سال ۷۸ افتاد، معرضین به تجمع خود خاتمه داده و به اتاق های خود بازگشتند.

 حرکت اعتراضی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران روز جمعه و در پی پایین بودن کیفیت غذا آغاز و این اعتراض به خیابان کشیده شد. همان روز قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با حضور در میان دانشجویان و انتقاد از کشیده شدن اعتراضات به خیابان قول پیگیری مطالبات صنفی دانشجویان را داد. دانشجویان روز شنبه نیز تجمع مشابهی را در کوی برگزار کردند.

 در همین رابطه خبرگزاری وابسته به دولت از قول یک مقام مسوول در کوی دانشگاه تهران گفت: سوء‌استفاده‌کنندگان در جریان اعتراض به وضع غذای سلف سرویس کوی دانشگاه، ظهر جمعه و شنبه شب، بیش‌از ۱۰ میلیون تومان به کوی دانشگاه خسارت وارد کردند. ایرنا در ادامه اعلام کرد سوء استفاده‌ کنندگان ضمن شکستن درب انبار مواد غذایی خوابگاه، دو هزار کنسرو ماهی به همراه چند گونی برنج، قند و شکر و تعدادی حلب روغن را با خود برده اند.

 ایسنا نیز از فعالیت تمام وقت سرویس‌های دانشجویی و تضمین کیفیت غذای کوی دانشگاه از قول ضیایی، مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران، خبر داد.

 ضیایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: سرویس‌های دانشجویی فعال در مسیر کوی - دانشگاه امسال در دو نوبت ۱۰-۸ و ۱۹-۱۴ به ارایه خدمات می‌پرداختند و به عبارت دیگر تنها در ساعات ۱۰ تا ۱۴ به علت کمبود متقاضی، سرویس دهی انجام نمی‌گرفت که از امروز بنا بر درخواست دانشجویان سرویس‌دهی در کل ساعات ۸ صبح تا ۸ شب انجام می‌گیرد.

 وی همچنین با اشاره به اعتراض برخی دانشجویان کوی نسبت به کیفیت غذا گفت: در این خصوص و در پی بازدید مجدد مسؤولان دانشگاه، مقرر شد برای تضمین کیفیت غذا، از مواد اولیه بهتری استفاده شود و همچنین به پیمانکار نیز تذکرات لازم داده شد.

 دکتر ضیایی در پایان درباره درخواست‌ دانشجویان معترض مبنی بر تغییر مدیریت کوی تصریح کرد: تغییر مدیریت کوی به سیاست دانشگاه مربوط است و هرجا که خدمات مناسب به دانشجو انجام نگیرد، اقدامات لازم در این زمینه از سوی دانشگاه انجام می گیرد.

 اما در حالی که ایسنا از قول روابط عمومی دانشگاه تهران اعلام کرد به پیمانکار مسئول تهیه و طبخ غذا در خصوص کیفیت پایین غذا تذکراتی داده شده، مهر از قول قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، از تغییر پیمانکار خبر داد.

قمصری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: پیمانکار جدید سلف سرویس کوی دانشگاه به زودی تعیین می شود و سعی می شود بر روی کلیه عواملی که می تواند در کیفیت غذا موثر باشد، دقت نظر شود.

پیش تر محمود احمدی نژاد در حاشیه مراسم عزاداری ماه محرم در دانشگاه تهران در مورد رفع مسائل صنفی دانشجویان، به خصوص در زمینه تامین سرویس های نقلیه، قول مساعدت داده بود. مشکل کمبود سرویس های نقلیه از ابتدای امسال با اجرای طرح جداسازی دختران و پسران به صورت جدی مطرح شده است.

 با همه این احوال دبیرکل شورای صنفی دانشگاه تهران، با توجه به برآورده نشدن خواسته های دانشجویان، احتمال ادامه اعتراضات را منتفی ندانست. رسولی عصر دیروز در گفت وگو با اعتماد ضمن آرام توصیف کردن فضای کوی خواستار توجه جدی مسوولان در برآوردن خواسته های صنفی دانشجویان شد.

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

نا آرامي در كوي دانشگاه

ادامه تجمع اعتراض آمیز دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در روز شنبه

ادوارنیوز: ناآرامی در کوی دانشگاه تهران

ناآرامی در کوی دانشگاه تهران که از ظهر روز جمعه و در اعتراض به مسائل صنفی آغاز شده بود از غروب امروز(شنبه) با تجمع بیش از هزار دانشجوی ساکن این کوی در برابر سلف کوی دانشگاه تهران از سر گرفته شد.

 دانشجویان خشمگین با حرکت به سمت درب اصلی کوی دانشگاه این درب را خرد کرده و وارد خیابان امیرآباد شده اند این درحالی است که ده ها پلیس ضد شورش و پلیس موتور سوار کنترل خیابان امیرآباد و اطراف کوی دانشگاه را در دست گرفته اند.

 حضور انبوه نیروهای امنیتی و انتظامی موجب تحریک دانشجویان شده و برخی از گزارشها حاکی از سنگ اندازی دانشجویان به سمت گارد ضد شورش و درگیری دانشجویان خارج شده از کوی با پلیس حکایت دارد. برخی دانشجویان در این درگیری توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند

 گزارشهای تکمیلی حاکی است در ساعت ۲۱ دستکم دوهزار دانشجوی ساکن کوی در خیابان امیرآباد تجمع کرده اند و فرهادی مدیر کوی در حال گفتگو با دانشجویان و تلاش برای بازگرداندن ایشان به داخل محوطه کوی است.

 تحصن دانشجویان معترض علی رغم سردی هوا تا ساعت ۱۰ ادامه پیدا می کند ودر این لحظه دانشجویان با اعلام مطالبات خود اعلام می کنند که این تجمع تا برآورده شدن مطالبات هر شب از ساعت ۷تا ۱۰ شب ادامه خواهد یافت .

 مطالبات دانشجویان بدین شرح است :‌

۱. تهیه ی منشورحقوق صنفی دانشجویان

۲. بهبود وضعیت رفاهی کوی دانشگاه تهران

۳. بهبود غذای کوی

۴. برقراری مجدد سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاه به دانشگاه و بر عکس که از اول امسال همراه با تفکیک این سرویس ها به سرویس دختران وپسران زمان آن نیز محدود شده بود . دانشجویان خواهان کار این سرویس ها از ساعت ۷ صبح تا ۷ بعد از ظهر برای پسران و تا ۱۰ شب برای دختران شدند

۵. آزادی دانشجویان سیاسی دربند

۶. توقف احضار فعالین دانشجویی سیاسی وصنفی به کمیته های انضباطی

 همچنین گفته می شود در این تجمع عده ای سعی داشتند تا بااستفاده از فرصت تجمع را به سمت خواسته هایی مثل رد صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب سوق دهند که موفق نشده اند. در حاشیه تجمع تعدادی از دانشجویان نیز برای زمان کمی بازداشت شدند و از آنها خواسته شد که فردا به پلیس امنیت مراجعه کنند.

  رادیوفردا: ادامه تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل کوی دانشگاه تهران

 تجمع دانشجویان در مقابل خوابگاه کوی دانشگاه تهران که از روز جمعه در اعتراض به غذای بد، امکانات نامناسب رفاهی دانشگاه و بی پاسخ ماندن مطالبات صنفی خود، شروع شده بود عصر روز شنبه دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، دانشجویان کوی دانشگاه تهران روز شنبه در اعتراض به آنچه که «کیفیت نامناسب غذا» اعلام کردند، در محوطه کوی تجمع کردند.

 ایت اینترنتی خبرنامه امیرکبیر نیز گزارش داده است که ظهر روز شنبه صدها دانشجو در اعتراض به «پایین بودن کیفیت غذا» از خوردن غذا امتناع کرده و غذای خود را روی زمین ریختند.

 طبق این گزارش، دانشجویان سپس در سالن غذاخوری متحصن شدند، ولی به دنبال بی توجهی مسولان به خواست صنفی این دانشجویان، آنها در محوطه کوی دانشگاه تهران و سپس در خیابان کارگر شمالی، امیر آباد، دست به راهپیمایی زدند.

 در حالی که سایت های خبری دانشجویی از درگیری پلیس با دانشجویان در مقابل درب اصلی کوی دانشگاه تهران خبر داده اند، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز گزارش داده است :«ماموران نیروی انتظامی با حضور در مقابل کوی دانشگاه، آن دسته از دانشجویانی که از کوی خارج شده بودند را به داخل کوی بازگرداند.»

 این خبرگزاری همچنین گزارش داده است که تجمع کنندگان « اقدام به سنگ‌پرانی از داخل کوی دانشگاه به سمت خیابان می‌کردند». در همین حال به گزارش خبرگزاری ایسنا با بازگشت دانشجویان معترض به خوابگاه ها، این تجمع پایان یافته است.

 این دومین روز پیاپی از تجمع صنفی دانشجویان است. بنا بر گزارش های این دانشجویان همچنین روز جمعه با راهپیمایی در خیابان امیر آباد با پلیس ضد شورش مستقر در این خیابان در گیرشدند. پس از ناآرامی های دانشجویی خردادماه سال ۱۳۸۲ این اولین بار است که اعتراضات دانشجویی به خیابان و به درگیری با نیروی انتظامی می انجامد.

 فرید هاشمی، سخنگوی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران در گفت و گو با رادیو فردا در خصوص تجمع صنفی این دانشجویان در روز جمعه گفته بود:« مهم ترین دلیل این تجمع دلیل صنفی بوده است». وی افزوده بود:«اعتراضات دانشجویان صرفا اعتراضات صنفی نیست، اما امروز اعتراض آنها صنفی بوده است.»

 آقای هاشمی درباره مطالبات صنفی دانشجویان گفته بود:«مدیر کوی دانشگاه تهران معتقد است امکانات رفاهی که در اختیار دانشجویان قرار گرفته و کیفیت آن هم مناسب نیست، لطفی به دانشجویان است. این مساله اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است.»

 فرید هاشمی درباره تجمع روز جمعه گفته بود:«حدود هزار تا هزار پانصد نفر در تجمع روز جمعه شرکت داشتند و پس از توهین مسئولان دانشگاه به دانشجویان، بین دوطرف درگیری شد».

 ایسنا: تجمع جمعی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در محوطه کوی

جمعی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران امشب نیز در اعتراض به آنچه که «کیفیت نامناسب غذا» اعلام کردند، در محوطه کوی تجمع کردند.

 به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران، در این تجمع که گفته شد صنفی است و با اعتراض به کیفیت غذا برگزار شد، در عین حال شعارهایی غیرصنفی نیز از سوی برخی سر داده ‌شد.

 دکتر قمصری معاون دانشجویی دانشگاه تهران با حضور در جمع دانشجویان معترض ضمن دعوت آنها به آرامش خواستار پیگیری مطالبات از طریق شیوه‌های قانونی شد. در این تجمع برخی نیز اقدام به سنگ‌پرانی از داخل کوی دانشگاه به سمت خیابان می‌کردند.

 ماموران نیروی انتظامی نیز با حضور در مقابل کوی دانشگاه، آن دسته از دانشجویانی که از کوی خارج شده بودند را به داخل کوی بازگرداند. گفتنی است، این تجمع ، دقایقی پیش با بازگشت دانشجویان معترض به خوابگاهها پایان یافت.

 گزارش تجمع روز جمعه: تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به خیابان و درگیری با پلیس کشیده شد

 خبر اولیه: تجمع اعتراض آمیز دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران به خیابان و درگیری با پلیس کشیده شد

 خبرنامه امیرکبیر: در پی بی توجهی مسئولین دانشگاه تهران به مطالبات صنفی دانشجویان، ظهر امروز تجمع و راهپیمایی جمعی از دانشجویان در محوطه کوی دانشگاه تهران به خیابان امیرآباد کشیده شد.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر ظهر امروز در پی پایین بودن کیفیت غذا در حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان به نشانه اعتراض از خوردن غذا امتناع کرده و غذای خود را روی زمین ریختند. دانشجویان سپس در سالن غذاخوری متحصن شدند.

 پس از بی توجهی مسئولین به این مطالبه صنفی دانشجویان، تحصن دانشجویان به تجمع، راهپیمایی در داخل کوی دانشگاه و سر دادن شعار علیه مسئولین دانشگاه تهران و دولت احمدی نژاد انجامید. دانشجویان با تجمع مقابل درب اصلی کوی و سر دادن شعار خواستار حل مشکلات صنفی که شامل کیفیت پایین غذا، وضعیت بد خوابگاه ها، احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی و صدور احکام سنگین انضباطی می شد، شدند.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر مامورین انتظامات کوی دانشگاه درب های کوی را بسته و از خروج دانشجویان جلوگیری کردند. اما جمعیت ۵۰۰ نفره دانشجویان پس از ساعتی از در عبور کردند و وارد خیابان امیرآباد شدند و در خیابان دست به راهپیمایی و سر دادن شعار پرداختند.

 نیروی انتظامی بلافاصله در محل حاضر شده و درگیری های مختصری نیز با بعضی از دانشجویان معترض رخ داده است. آخرین گزارش های رسیده حاکی از آن است که به تعداد دانشجویان معترضی که در خیابان حضور دارند هر لحظه افزوده می شود و هم اکنون جمعیت دانشجویان به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.

 همچنین خبر می رسد که گارد ویژه به محل اعزام شده است و احتمال درگیری، ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری گسترده آن ها توسط نیروی انتظامی می رود. لازم به ذکر است پس از حوادث خردادماه سال ۱۳۸۲ این اولین باری است که اعتراضات دانشجویی به خیابان و به درگیری با نیروی انتظامی می انجامد.

خبر تکمیلی: دانشجویان به کوی بازگشتند، شیشه های سلف مرکزی کوی شکسته شد

 خبرنامه امیرکبیر: گزارش های رسیده از کوی دانشگاه حکایت از آن دارد که پس از تجمع دانشجویان در خیابان امیرآباد و ایجاد درگیری مختصر با نیروی انتظامی، دکتر قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با حضور در جمع دانشجویان به ایشان قول داد در خصوص کیفیت پایین غذای دانشگاه تحقیق کند.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان پس از حضور معاون دانشجویی دانشگاه در جمع خود به کوی بازگشتند و تحصن خود را برای ساعتی داخل کوی ادامه دادند. دانشجویان معترض به مشکلات صنفی شیشه های سلف مرکزی کوی را شکستند و پس از مدتی به تحصن خود خاتمه دادند.

 رادیوفردا: تجمع دانشجویان در مقابل خوابگاه کوی دانشگاه تهران، فرین عاصمی

 شماری از دانشجویان دانشگاه تهران، روز جمعه در اعتراض به غذای بد، امکانات نامناسب رفاهی دانشگاه و بی پاسخ ماندن مطالبات صنفی خود در خیابان کارگر شمالی، در مقابل کوی دانشگاه تهران تجمع کردند.

 فرید هاشمی، سخنگوی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران در گفت و گو با رادیو فردا گفت ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز به دنبال غذای خیلی بدی که به دانشجویان داده شده، دانشجویان دانشگاه تهران اعتراض خود را آغاز کردند.»

 وی گفت:« تجمع با حدود صد نفر از دانشجویان در سلف اصلی کوی دانشگاه تهران آغاز می شود. پس از آن مسئولان دانشگاه حضور پیدا می کنند و به دانشجویان توهین می کنند.»

 آقای هاشمی افزود:« تجمع پس از آن به درگیری کشیده می شود و دانشجویان با مسئولان کوی دانشگاه تهران درگیر می شوند. به همین ترتیب، تا ساعت یک و سی دقیقه بعدازظهر حدود ۵۰۰ دانشجوی معترض در کوی دانشگاه تهران جمع شده بودند. پس از آن مدیریت و معاونت دانشجویی دانشگاه تهران برای آرام کردن دانشجویان به میان آنها می آیند که بیشتر به ماجرا دامن می زنند.»

 به گفته فرید هاشمی، پس از آن دانشجویان از کوی دانشگاه خارج و وارد خیابان کارگر شمالی، امیر آباد، تهران شدند و حدود هزار تا هزار و پانصد دانشجو در آنجا جمع شدند و پس از آن گارد شورش در محل حاضر و با دانشجویان درگیر شده است.

 پس از ناآرامی های دانشجویی خردادماه سال ۱۳۸۲ این اولین بار است که اعتراضات دانشجویی به خیابان و به درگیری با نیروی انتظامی می انجامد.

 فرید هاشمی، سخنگوی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران در ادامه می گوید درگیری نیروهای ضد شورش با دانشجویان مستقیم نبوده و نیروهای ضد شورش تلاش کرده اند دانشجویان را متفرق کنند اما دانشجویان مانده اند و به تجمع ادامه داده اند.

 این دانشجوی دانشگاه تهران در ادامه می گوید هیچ کدام از دانشجویان در این تجمع دستگیر نشده است.

 سایت اینترنتی خبرنامه امیرکبیر نیز در گزارشی از این اعتراض نوشته است:« پس از بی توجهی مسئول ان به مطالبه صنفی دانشجویان، تحصن دانشجویان به تجمع، راهپیمایی در داخل کوی دانشگاه و سر دادن شعار علیه مسئولین دانشگاه تهران و دولت احمدی نژاد انجامید. دانشجویان با تجمع مقابل در اصلی کوی و سر دادن شعار خواستار حل مشکلات صنفی که شامل کیفیت پایین غذا، وضعیت بد خوابگاه ها، احضارهای گسترده دانشجویان به کمیته انضباطی و صدور احکام سنگین انضباطی می شد، شدند .»

 فرید هاشمی نیز در گفت و گو با رادیو فردا گفت مهم ترین دلیل این تجمع دلیل صنفی بوده است. وی افزود:« اعتراضات دانشجویان صرفا اعتراضات صنفی نیست، اما امروز اعتراض آنها صنفی بوده است.»

 آقای هاشمی گفت:«مدیر کوی دانشگاه تهران معتقد است امکانات رفاهی که در اختیار دانشجویان قرار گرفته و کیفیت آن هم مناسب نیست، لطفی به دانشجویان است. این مساله اعتراض دانشجویان را به دنبال داشته است.»

 دانشگاه تهران در ماه های اخیر صحنه تجمع ها و اعتراضات زیادی بوده است و تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه به کمیته های انضباطی احضار شده اند. در روزهای اخیر ۷ تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران به کمیته های انضباطی احضار و تعداد زیادی نیز در ماه های اخیر با احکام محرومیت از تحصیل مواجه شده اند.

 فرید هاشمی در ادامه گفت و گوی خود با رادیو فردا، با اشاره به دانشجویان احضار شده به کمیته های انضباطی گفت: «تعداد دانشجویان احضار شده دانشگاه تهران به کمیته های انضباطی زیاد است. فهرستی طولانی از دانشجویان تهیه شده و به تدریج آنها را به کمیته های انضباطی احضار می کنند. سیاست مسئولان دانشگاه تهران به این صورت است که دانشجویان را به تدریج احضار می کنند تا نتوان بر آن احضارهای فله ای نام نهاد.»

 به گفته وی، بیشتر دانشجویان احضار شده دانشگاه تهران تا کنون از میان فعالان دانشجویی کرد و دانشجویان دموکراسی خواه هستند. فرید هاشمی، سخنگوی دانشجویان دموکراسی خواه دانشگاه تهران، دلیل احضارهای گسترده دانشجویان این دانشگاه به کمیته های انضباطی را ساکت کردن صدای منتقدان دانست و افزود:« حاکمیت، سیاست نامشخصی را در پیش گرفته است. به نظر می رسد قصد آن برخورد حذفی و سرکوب گرانه با جنبش های اجتماعی است.»

 وی گفت:« یکی از مهم ترین بخش های جنبش اجتماعی، جنبش دانشجویی است. به ویژه اینکه نیروهای آینده جنبش های اجتماعی دیگر هم از دانشجویان امروز تامین می شوند. حاکمیت می خواهد با احضار، تهدید و محدودیت هایی که برای دانشجویان ایجاد می کند، صداهای منتقد را خاموش کند.»

نوروز: درایت دانشجویان تنش‌آفرینی پلیس را ناکام گذاشت

 برای اولین بار پس از حوادث خردادماه سال ۸۲، روز جمعه برای اولین بار اعتراضات دانشجویی در کوی دانشگاه به خیابان‌ها کشیده شد.

 ظهر امروز وقتی دانشجویان با کیفیت پایین غذا مواجه شدند، حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان به نشانه اعتراض از خوردن آن امتناع کرده و غذای خود را روی زمین ریختند. دانشجویان سپس در سالن غذاخوری متحصن شدند. با بی‌اعتنایی مسئولین کوی دانشگاه بعد از گذشت نزدیک به یک ساعت دانشجویان تحصن خود در سالن غذا خوری را به راهپیمایی در داخل کوی تبدیل کردند که مسئولین حراست دانشگاه با اقدامی تحریک‌آمیز درب‌های دانشگاه را بسته و نیروهای انتظامی نیز با حضور در پشت درب‌ها و میله‌ها به این تنش‌ها دامن زدند.

 به گفته دانشجویانی که از نزدیک در صحنه حضور داشتند، پس از نزدیک به دو ساعت دانشجویان از درب شهید نوروزی (بالاتر از درب اصلی کوی) وارد خیابان امیرآباد شدند و با شعارهای «غذای باکیفیت حق مسلم ماست»، خواهان استعفای فرهادی مدیر کل کوی و رسیدگی به مشکلات صنفی و رفاهی خود شدند.

با اینکه در این تجمع هیچ شعار سیاسی داده نمی‌شد و دانشجویان صرفا سعی در مطرح کردن مشکلات خود با مسئولین دانشگاه داشتند، اما نیروهای انتظامی با اقدامی تحریک‌آمیز با حضور بیش از ۵۰ موتور سوار با لباس‌ها و ماسک‌های سیاه که زمانی برای بازداشت اراذل و اوباش به کار گرفته می‌شدند و گرفتن آرایش رزمی، در صدد مقابله با دانشجویان بودند.

 با این حال، این تجمع با درایت دانشجویان و بعد از حضور دکتر قمصری معاون امور دانشجویی دانشگاه و وعده حل مشکلات دانشجویان که تعدادشان به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده بود، به پایان رسید و دانشجویان به داخل کوی برگشتند. تا لحظه ارسال این خبر هیچکدام از دانشجویان بازداشت نشده‌اند.

 ایسنا: تجمع صنفی جمعی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به کیفیت غذا

 جمعی از دانشجویان کوی دانشگاه تهران ظهر امروز در اعتراض به آنچه که «کیفیت نامناسب غذا» اعلام کردند، در محوطه کوی دانشگاه، تجمع کردند.

 به گزارش خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این تجمع صنفی علاوه بر کیفیت نامناسب غذا، دانشجویان نسبت به برخی مسایل صنفی اعتراض کردند.

 دانشجویان تجمع‌کننده با سر دادن شعارهایی خواستار استعفای یکی از مدیران کوی دانشگاه شدند.

 تجمع جمعی از دانشجویان معترض برای ساعتی در خیابان امیرآباد شمالی مقابل کوی در حالی ادامه یافت، که برخی از دانشجویان به نشانه اعتراض، ظروف غذای خود را نیز به همراه داشتند.

 همچنین دکتر قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران با حضور در جمع دانشجویان معترض در سخنانی با اشاره به مشکلات کوی گفت: آنچه وظیفه مدیران دانشگاه و کوی است، رسیدگی به مشکلات است.

 وی گفت: مشکل کیفیت غذا کوی و همچنین برخی از مشکلات صنفی و رفاهی کوی دانشگاه طی هفته‌های آتی با تخصیص اعتبارات و مساعدتهای پیش‌بینی شده، برطرف می‌شود.

 قمصری همچنین در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: به اعتراض دانشجویان در خصوص وضعیت غذا رسیدگی خواهد شد و در این خصوص باید دید علت پایین بودن کیفیت غذا، به کوتاهی پیمانکار مربوط می‌شود یا کیفیت مواد اولیه غذایی.

 وی افزود: طبق روال همیشه روزهای جمعه در کوی دانشگاه غذا توزیع نمی‌شود اما امسال، در فصل امتحانات به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت دانشجو جهت تهیه غذا، روزهای جمعه نیز غذا توزیع شد که از هفته آینده با توجه به پایان امتحانانت طبق روال گذشته عمل شده و در این روز غذا توزیع نمی‌شود.

 معاون دانشجویی دانشگاه تهران با انتقاد از شیوه اعتراض دانشجویانی که در تجمع امروز اقدام به خروج از کوی و ورود به خیابان کردند گفت: ورود به خیابان و شکستن حریم عمومی روش و شیوه مناسبی برای اعتراض و بیان مشکلات نیست.

 وی همچنین درباره درخواست دانشجویان برای تغییر مدیریت کوی اظهار کرد: انتخاب یک مدیر شرایط خاصی دارد و نمی‌توان به علت کیفیت غذا مدیری را تغییر داد.

 قمصری در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که به مشکلات کوی و مطالبات بحق دانشجویان در اسرع وقت رسیدگی شود.




--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

نا آرامي در كوي دانشگاه

خبرنامه امیرکبیر: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) در پی گذشت یک ماه از صدور قرار وثیقه برای سه عضو این انجمن، احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی، و عدم آزادی این سه دانشجو بیانیه شماره یک خود را صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین

 بار دیگر همچون همیشه تاریخ بشری خورشید حقیقت از پس ابرهای تیره و تار بهتان و فریب رخ بنمود و سیاهی دلق های مدعیان دروغین صلاح و تقوا را بر همگان آشکار ساخت. همگان پی بردند که در پس این چهره های ظاهرالصلاح مدعی دینداری و تقوامداری چه زهدفروشی و آخرت سوزی، و چه ذهن های تاریک اندیش و چه قلب های عاری از انسانیت و به دور از آدمیتی پنهان شده است.

 آری، سخن از تبرئه مظلومانه سه یار دربندمان، احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی از اتهام انتشار نشریات موهنی است که اکنون نزدیک به ۹ ماه از انتشار و جعلشان می گذرد و به تعداد همین ماه ها سه آذر اهورایی مان را به بهانه کذب انتشار این نشریات در پس زندان می بینیم. پروژه ای که از ابتدا برای مرعوب کردن جنبش دانشجویی و زمینه سازی برای سرکوب دانشجویان منتقد و بالاخص ریشه کن کردن انجمن اسلامی دانشجویان پلی تکنیک، این قلب تپنده جنبش دانشجویی ایران، طراحی و اجرا شد. پروژه ای کثیف و به غایت غیراخلاقی که کلید خورد تا اقتدارگرایان تمامیت خواه به بهانه توهین به مقدسات امکان آغاز پروژه انقلاب فرهنگی دوم را بیابند، اما با مقاومت سرفرازانه دانشجویان همه دانشگاه های کشور و نیز یاران بیگناه دربندمان بدل به علم رسوایی طراحان و مجریان آن گردید تا ما بر این حکم تاریخ و عقل بیش از پیش ایمان بیاوریم که سرانجام زمستان فریب و دروغ زنی می گذرد و لکه ننگ بر دامن اهرمن صفتان و خردگریزان خواهد ماند.

 همان گونه همگان مطلعند مطالبی موهن ذیل لوگوی جعلی ۴ نشریه دانشجویی نزدیک به انجمن اسلامی در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر منتشر شد. علیرغم آن که از لحظه پخش این نشریات، انجمن اسلامی و مدیران مسئول این ۴ نشریه، نشریات را جعلی دانسته و از مطالب مندرج در آن تبری جستند، اما در پی جوسازی های مسموم و مکرر برخی جریانات وابسته به نیروهای اقتدارگرا ۸ نفر از دانشجویان عضو انجمن اسلامی به اتهام مشارکت در انتشار این نشریات دستگیر و روانه زندان شدند. پس از گذشت چندین ماه ۵ نفر از دانشجویان با قید وثیقه از زندان آزاد شدند و ۳ نفر از آن ها در بازداشت ماندند.

 در شهریورماه دادسرا با صدور کیفرخواست برای این ۳ دانشجو، مقدمات تشکیل دادگاه ایشان را فراهم نمود. بلافاصله پس از آن پرونده برای رسیدگی به شعبه ۶ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی بابایی، ارسال شد و قاضی مربوطه بدون توجه به محتویات پرونده، مدارک، شواهد و قرائن موجود و همچنین دفاعیات متهمین و وکلای ایشان، توکلی، قصابان و منصوری را به اتهام «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» از طریق «انتشار ۴ نشریه موهن» به ترتیب به ۳، ۵/۲ و ۲ سال حبس تعزیری محکوم نمود. این حکم با اعتراض دانشجویان و وکلایشان برای تجدیدنظر به شعبه ۴۴ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شد و در حال حاضر این بخش از پرونده در این شعبه در حال رسیدگی است.

 دادگاه انقلاب همچنین با اعلام عدم صلاحیت در رسیدگی به اتهام اصلی یعنی توهین به مقدسات، پرونده را به دادگاه عمومی ارجاع داد. ادامه رسیدگی به اتهامات این سه دانشجو از آبان ماه در شعبه ۱۰۴۳ دادگاه عمومی آغاز شد و عاقبت دادگاه متهمین را از کلیه اتهاماتی که به این نشریات مربوط می شد، تبرئه کرد و «جعلی بودن نشریات را پذیرفت». دادگاه همچنین در خصوص اتهام «نشر اکاذیب» از طریق «ایراد اتهام به بسیج و نیروهای امنیتی در خصوص جعل ۴ نشریه موهن» متهمین را به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم کرد. دانشجویان هفته گذشته نسبت به حکم ۴ ماه حبس، صادره توسط شعبه ۱۰۴۳ دادگاه عمومی، اعتراض کردند. البته جای این سوال مطرح است که تاوان اتهام زنی به این سه دانشجو که حاصلش تحمل نه ماه زندان در سخت ترین شرایط برای آنان بود را چه کسی می پردازد؟

 از آن جا که این دانشجویان از اتهامات اصلی، انتشار نشریات موهن، تبرئه شده بودند و در زمان ابلاغ حکم دادگاه عمومی بیش از دو برابر محکومیتی که این دادگاه برایشان در نظر گرفته بود در بازداشت موقت بودند، قاضی با تبدیل قرار بازداشت آن ها به قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی مقدمات آزادی این سه دانشجو را فراهم آورد تا رسیدگی به بخش دیگر پرونده که در شعبه ۴۴ در حال تجدیدنظر است، به پایان برسد. صدور قرار وثیقه در تاریخ ۲۸ آذرماه به دانشجویان و وکلایشان ابلاغ شد و خانواده سه دانشجو در تاریخ ۴ و ۵ دی ماه وثیقه مورد نظر را به دادگاه ارائه کردند. در پی آن و در همان تاریخ قاضی پرونده به صورت کتبی و شفاهی دستور آزادی این سه دانشجو را صادر کرد. اما هم اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از صدور دستور آزادی این دانشجویان توسط قاضی و پیگیری مستمر خانواده های ایشان، دادیار زندان در رویه ای بر خلاف نص صریح قانون از پذیرش دستور قاضی سر باز می زند و به دلایل واهی از آزاد نمودن دانشجویان خودداری می کند.

 اگر تا دیروز اقتدارگرایان با نفوذ در دستگاه های اجرایی و قضایی بر اعمال غیرمنصفانه خود در متهم نمودن دانشجویان و حبس و زنجیر نمودن ایشان ردایی از شرعیت و درد دین، و بر سیاه بازی ها و سیاست بازی های خود لباسی از قانون می پوشاندند، گذشت یک ماه از صدور دستور آزادی دانشجویان توسط دستگاه قضایی و عدم اجرای این دستور، بار دیگر پرده از این واقعیت برمی دارد که اراده ای قاهر، خارج از روال حقوقی و قانونی، از ابتدا در این موضوع وجود داشته که تنها هدفش معرفی نمودن دانشجویان بیگناه به عنوان مجرمان اصلی است. پس از سیر پرونده در مجرای حقوقی و فقدان هر گونه مدرک محکمه پسند برای محکوم نمودن دانشجویان و اثبات بیگناهی ایشان، این جریان ناکام از نیل به مقصود و مطلوب خویش این بار به صورت کاملا فراقانونی اراده خویش را به کار انداخته و در عملی بی سابقه دانشجویان بیگناه را همچنان در محبس نگاه داشته است تا به تمام نهادهای قانونی نیز نشان دهد که صاحب قدرت قاهر و اراده صائب چه کسی است.

 طنز زمانه ما این است که در همه حال و در جای جای دنیا اصل بر برائت متهم است، مگر خلافش اثبات شود. اما در خصوص پرونده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از همان ابتدا اصل بر گناهکاری بود و از دانشجویان خواسته می شد بیگناهی خود را اثبات کنند. خوشبختانه تلاش بی وقفه وکلا و خانواده ها و همچنین ایستادگی و مقاومت ستودنی سه یار دبستانی در زندان و هزاران یار دبستانی دیگر در بیرون از زندان و در دانشگاه های ایران موجب شد بیگناهی دانشجویان به اثبات برسد. این طنز تلخ آن گاه تلخ تر می شود که پس از اثبات بیگناهی، نه تنها نهادهای مسئول به اعاده حیثیت فرد بیگناه برنمی خیزند که از تداوم حبس و زجر او نیز دست برنمی کشند.

 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به عنوان نهادی که از ابتدای برپایی این غائله در نوک پیکان حملات و اتهام زنی جریانات اقتدارگرا قرار داشت، این حق را برای خود محفوظ می دانست که پس از صدور حکم برائت به یکایک اتهاماتی که در این مدت افراد و جریانات مختلف بر علیه آن و اعضای انجمن مطرح نمودند، پاسخ گوید و به رسوا نمودن این مدعیان دروغین شریعت بپردازد. اما ترجیح داد حال که در روالی قانونی و حقوقی بیگناهی این انجمن و اعضایش به اثبات رسیده، در فضایی به درو از جنجال و هیاهو مسائل باقی مانده در این پرونده حل و فصل گردد. انجمن اسلامی امیرکبیر خار در چشم و استخوان در گلو حتی بر تداوم لجن پراکنی برخی عملگان گوش به فرمان جریانات اقتدارگرا پس از صدور حکم تبرئه نیز چشم فروبست و از بازگویی حقایقی که از «نهفتن آن دیگ سینه می زد جوش» خودداری نمود. علاوه بر این، انجمن اسلامی امیرکبیر از کلیه فعالین و تشکل های دانشجویی سراسر کشور نیز درخواست کرد از ابراز همدردی و حمایت از دانشجویان مظلوم این دانشگاه خودداری نمایند تا این داستان شوم در آرامش کامل به پایان برسد.

 اما گذشت یک ماه از صدور حکم برائت و صدور دستور آزادی ۳ آذر اهورایی و در مقابل عدم آزادی این دانشجویان و بعضا تداوم روند اتهام زنی توسط برخی جریانات سیاسی نشانگر وجود و اعمال اراده ای فراقانونی، غیرقضایی و سیاسی در پرونده ای قضایی است. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر همان طور که در مدت یک ماه گذشته اجازه نداد از سخن گفتن این انجمن فرد یا جریانی به نفع مقاصد خویش سوء استفاده نماید، اجازه هم نخواهد داد که سکوت آن توسط تمامیت خواهان مصادره به مطلوب شده و مورد بهره برداری قرار گیرد. انجمن اسلامی پلی تکنیک نگه داری طولانی مدت دانشجویان در زندان را امری بر خلاف کلیه قوانین موجود در ایران می داند و این مسئله را ظلمی مضاعف در حق ۳ دانشجوی بیگناه می داند. ظلمی که در صورت تداوم به هیچ وجه از سوی جریانات دانشجویی عدالت طلب و آزادیخواه سراسر کشور بدون پاسخ نخواهد ماند.

 انجمن اسلامی دانشجویان

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

(پلی تکنیک تهران)

۱ بهمن ماه ۱۳۸۶

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

ناآرامي در خوابگاه دانشگاه

بازتاب ورود گارد ضد شورش به کوی دانشگاه تهران و ضرب و شتم دانشجویان در رسانه ها

منبع: خبر نامه اميركبير

دویچه وله: ورود گارد امنیتی به داخل دانشگاه بعد از ۸ سال، میترا شجاعی

 شامگاه شنبه‌، ۷ بهمن، در سومین شب تجمع اعتراضی دانشجویان کوی دانشگاه تهران، نیروهای گارد امنیتی به داخل دانشگاه رفتند و طبق اظهارات شاهدان عینی، تعدادی از دانشجویان را دستگیر کردند. تعداد دیگری از دانشجویان نیز در درگیری با ماموران زخمی شده‌اند. به گفته دانشجویان، خواسته‌های آنان کاملا صنفی بوده و تنها خواهان بهتر شدن شرایط تحصیلی خود هستند.

 به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شامگاه هفتم بهمن، ساعت ۱۹:۳۰ حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران، برای سومین شب پیاپی مقابل در دانشکده فنی تجمع کردند.

 ساعاتی پس از شروع این تجمع، نیروی انتظامی و گارد ضدشورش که در خیابان امیرآباد مستقر شده‌بودند، وارد فضای کوی شدند.

 فرید هاشمی،دانشجوی دانشگاه تهران واقعه یک‌شنبه شب را این گونه شرح می‌دهد: «دیشب راس ساعت ۳۰ / ۹ دقیقه نیروهای گارد ضدشورش با حمله به سمت دانشجویانی که در پایین کوی، معروف به در فنی حضور داشتند، وارد ساختمان کوی شدند و تا ۱۵ متر داخل کوی آمدند و حداقل ۱۸ نفر از دانشجویان را مجروح کردند. یعنی ۱۸ نفر از دانشجویانی که باتوم خورده بودند مجروح شدند. حالا گزارش‌های متفاوت هم حاکی از این است که ۳ تا ۵ نفر ازدانشجویان توسط گارد ضد شورش دستگیر شدند و از کوی خارج و برده شده‌اند».

این در حالی است که روز جمعه معاون دانشجویی دانشگاه تهران با حضور در میان دانشجویان قول پی‌گیری مطالبات صنفی دانشجویان را داده بود.

به گفته هاشمی، بخشی از این مطالبات هم مثل تغییر پیمانکار سلف‌سرویس دانشگاه، انجام شد اما از آنجا که به بقیه خواسته‌های دانشجویان توجهی نشد، اعتراضات ادامه پیدا کرد:

«دیروز بعد از اینکه یک قسمت ازخواسته‌های صنفی دانشجویان برآورده شد توسط مدیریت دانشگاه، انتظارشان این بود که غائله ختم بشود و دانشجویان دیگر خواستار ادامه‌ی مطالباتشان نباشند. ولی دانشجویان خواستار این بودند که تمام مطالباتشان برآورده بشود. ولی خب متاسفانه مدیریت دانشگاه آن جور که باید و شاید بقول معروف دانشجویان را آدم حساب نکرد و شاید اگر از دانشجویان هیاتی دانشگاه قبول می‌کرد، هیاتی ازدانشجویان را برای پیگیری مطالبات آنها، دیگر این اعتراضات به شب سوم کشیده نمی‌شد. ولی خب به شب سوم کشیده شد و متاسفانه آن اتفاقاتی که گفتم افتاد».

 فرید هاشمی خواسته‌های دانشجویان دانشگاه تهران را این گونه عنوان می‌کند: «بطور مشخص مطالباتی که دانشجویان مطرح کرده بودند در این سه روز شامل این موارد بود: یکی بهبود وضعیت خود خوابگاه است، بهبود وضعیت غذای خوابگاه است، بهبود وضعیت امکانات خود داخل کوی است، برقراری مجدد سرویس‌های دانشجویی است که ازاول سال تحصیلی برداشته شده و بعد توقف احضارهای دانشجویان، احضارهای سیاسی و صنفی دانشجویان به کمیته‌های انضباطی و آزادی دانشجویان در بند».

 روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت نیز طی اطلاعیه‌ای به ورود نیروهای انتظامی به محوطه کوی دانشگاه اعتراض کرد.

در این اطلاعیه با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی که ورود نیروهای نظامی را به دانشگاه ممنوع کرده، این سؤال مطرح شده‌است که هدف آمران این اقدامات چیست؟

 دراین اطلاعیه همچنین با توجه به اخباری مبنی بر زخمی شدن تعدادی از سربازان نیروی انتظامی در جریان درگیری‌های کوی دانشگاه، آمده است:

 «بی شک به خشونت کشیده شدن اعتراضات دانشجویی، زمینه لازم برای سرکوب آن توسط نیروهای اقتدارگرا را فراهم می‌آورد و حاصلی نخواهد داشت».

 در پایان این بیانیه، دفتر تحکیم وحدت دانشجویان را به حفظ آرامش در پیگیری مطالباتشان دعوت کرده‌است.

 رادیوفردا: حمله نیروهای ضد شورش به دانشجویان کوی دانشگاه

 در حالی که یک شنبه شب تجمع اعتراض آمیز دانشجویان برای سومین شب پیاپی در محوطه کوی دانشگاه تهران ادامه یافت، نیروهای ضدشورش با ورود به محوطه کوی، با دانشجویان درگیر شدند.

 منابع دانشجویی خبر داده اند که شامگاه یکشنبه، ۷ بهمن، حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران با تجمع در محوطه کوی نسبت به برآورده نشدن مطالبات صنفی شان اعتراض کردند.

 پیمان عارف، فعال دانشجویی، در گفت و گو با رادیو فردا ضمن تایید تجمع بیش از ۵۰۰ دانشجو در محوطه کوی گفت: «از ساعت نه و بیست دقیقه نیروهای ضدشورش از در جنب دانشکده فنی وارد محوطه کوی دانشگاه شدند.»

 همچنین خبرنامه امیرکبیر گزارش داده است بیش از ۷۰ نفر از نیروهای ضدشورش، که به همراه مأموران لباس شخصی در خیابان امیرآباد مستقر شده بودند، در پاسخ به شعارهای دانشجویان علیه نیروی انتظامی، دانشجویان را «هو» می کردند و در خیابان مقابل خوابگاه دانشجویان رژه می رفتند.

 بر اساس گزارش های دریافتی، با شکسته شدن یکی از درهای دانشکده فنی، مأموران امنیتی با حمله به طرف دانشجویان، آنها را تا محوطه داخلی کوی تعقیب کردند و دانشجویان تجمع کننده را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

 پیمان عارف به رادیو فردا گفت که در حمله نیروهای امنیتی به داخل محوطه کوی تعدادی از تجمع کنندگان مجروح، و تعدادی از دانشجویان نیز بازداشت شدند.

 پس از دقایقی، نیروهای ضدشورش از محوطه کوی دانشگاه خارج شدند و به خیابان بازگشتند. دانشجویان نیز با انتقال مجروحان به نمازخانه کوی، همچنان به تجمع و شعار دادن در محوطه کوی ادامه دادند.

 جمعیت دانشجویان در ساعت ۱۰ شب به بیش از ۱۰۰۰ نفر رسیده بود و دانشجویان شعارهای تند سیاسی علیه مسئولان نظام جمهوری اسلامی سر می دادند.

 خبرنامه امیرکبیر همچنین گزارش کرده است دانشجویان از داخل کوی و پشت بام ساختمان خوابگاه های کوی به سوی نیروهای مهاجم سنگ پرتاب کردند و گارد ضدشورش را وادار کردند پس از دفاع با سپرهای خود در برابر سنگ ها، عقب نشینی کنند.

 از مجروح شدن چند مأمور نیروی انتظامی، و انتقال آنها با آمبولانس، نیز گزارش هایی دریافت شده است.

 پس از خروج مأموران از محوطه کوی، چند درگیری پراکنده دیگر نیز روی داد که نیروهای انتظامی با حمله به سوی دانشجویان آنها را متفرق کردند. تجمع دانشجویان تا دقایقی مانده به نیمه شب ادامه داشت.

 فرید هاشمی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران، به خبرنامه امیرکبیر گفته است: «خشونت شب گذشته ابتدا از سوی نیروهای پلیس آغاز شد.»

 

آقای هاشمی با اشاره به اینکه تنها راه ورود نیروهای پلیس به دانشگاه و کوی، اجازه هیئت امنای دانشگاه و دفتر رییس دانشگاه است، گفت: «هنوز مشخص نیست که نیروهای پلیس چگونه مجوز ورود به کوی را کسب کرده اند و به ضرب و شتم دانشجویانی پرداخته اند که خواسته های کاملا صنفی داشته اند.»

پس از حادثه ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ورود نیروهای انتظامی را به محوطه های دانشگاهی ممنوع کرد.

 تجمع اعتراضی دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران از روز جمعه، پنجم بهمن، و در واکنش به کیفیت پایین غذا و مسکلات رفاهی، آغاز شد.

 مهدی قمصری، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اعلام کرده است رییس دانشگاه تهران با تعیین نماینده ای، خواستار بررسی و گزارش مشکلات رفاهی دانشجویان کوی دانشگاه طی یک هفته شده است.

 به گزارش ایسنا، آقای قمصری همچنین با اشاره به انتخابات شورای صنفی کوی دانشگاه، گفت: «با دستور ریاست دانشگاه، قرار است صلاحیت انتخابات شورای صنفی کوی تایید و احکام افراد انتخاب شده صادر شود.»

وی همچنین گفته است جهت افزایش کیفت غذای کوی «پیمان‌کار غذا بزودی تغییر می کند.»

 بی بی سی: سه شب نا آرامی در کوی دانشگاه تهران

 دانشجویان کوی دانشگاه تهران، مجموعه خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه، در سه شب گذشته و در اعتراض به نحوه مدیریت کوی تجمعاتی برگزار کرده اند که در مواردی با درگیری با نیروهای انتظامی همراه بوده است.

 این اعتراضات جمعه شب و در اعتراض به کیفیت بد غذای غذاخوری کوی دانشگاه آغاز شد و در ادامه آن مسائل دیگری از جمله سرویس های ایاب و ذهاب از کوی دانشگاه به دانشگاه تهران و مدیریت کوی دانشگاه نیز مطرح شد.

 از مدتی پیش سرویس های ایاب و ذهاب دانشجویان دختر و پسر تفکیک شده و ساعات کار این سرویس ها نیز محدود شده است.

 اعتراضات دانشجویان شنبه شب و یکشنبه شب نیز ادامه یافت و به تدریج شعارهای تند سیاسی، از جمله درخواست برکناری عمید زنجانی رئیس دانشگاه تهران، نیز به شعارهای دانشجویان اضافه شد.

 یکشنبه شب و در سومین شب اعتراضات دانشجویان، نیروهای گارد ضد شورش نیز در بیرون محوطه کوی دانشگاه حاضر شدند.

 با حضور این نیروها، دانشجویان به سمت در ورودی کوی حرکت کرده و دقایقی با نیروهای گارد ویژه درگیر شدند.

 بنا بر گزارش ها، در این درگیری ها چند تن از دانشجویان و نیز چند تن از نیروهای گارد ویژه نیروی انتظامی ایران زخمی شدند.

 منابع خبری دانشجویی از ورود نیروهای انتظامی به داخل محوطه کوی برای درگیری با دانشجویان خبر داده اند، در حالی که مقامات دانشگاه تهران این مسئله را تکذیب کرده اند.

 بعد از درگیری هایی که در تابستان ۱۹۹۹، تیرماه ۱۳۷۸، در کوی دانشگاه رخ داد، شورای عالی امنیت ملی ایران، هرگونه ورود نیروهای نظامی و انتظامی به مراکز دانشگاهی را ممنوع کرد.

 در پی اعتراضات دانشجویی مدیرکل کوی دانشگاه تهران از تغییر پیمانکار غذاخوری کوی دانشگاه و نیز افزایش ساعات کار سرویس ایاب و ذهاب بین دانشگاه و کوی خبر داده است.

 آقای فرهادی، مدیرکل کوی، به خبرگزاری ایسنا گفته است که بهبود وضعیت غذا و سرویس ایاب و ذهاب کوی پیش از این هم در دستور کار مدیریت بوده و "ربطی به تجمعات اخیر نداشته است."

 آقای فرهادی همچنین درباره تجمعات شب های اخیر کوی دانشگاه گفت: "ما این حرکت را با توجه به کمیت و کیفیت آن یک حرکت دانشجویی نمی دانیم. نتیجه عملکرد حدود ۱۰۰ دانشجو را نمی توان به حساب ده هزار دانشجوی کوی گذاشت."

 این در حالی است که منابع خبری دانشجویی، از جمله پایگاه خبری دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و پایگاه خبری سازمان ادوار تحکیم وحدت، تعداد معترضان در کوی دانشگاه تهران را بین ۷۰۰ تا هزار نفر ذکر کرده اند.

 در ماه های اخیر اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های مختلف ایران و نیز برخورد با فعالان دانشجویی از سوی نیروهای امنیتی افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

 دفتر تحکیم وحدت در پی ناآرامی های شب های گذشته در کوی دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه ای، ریشه بسیاری از مشکلات دانشگاه های ایران را "مسئولان انتصابی دانشگاه ها" دانسته که "به هیچ وجه خود را موظف به پاسخگویی به جامعه دانشگاهی نمی دانند."

 در ادامه این بیانیه "وزیر علوم و معاونان بی کفایتش" نیز از دلایل دیگر مشکلات دانشگاه های کشور دانسته شده اند.

 روزآنلاین: یورش پلیس به دانشگاه؛ سکوت مسوولین در قبال ضرب و شتم دانشجویان، البرز محمودی

 با اینکه در حمله شامگاه یکشنبه گارد ویژه نیروی انتظامی به دانشجویان کوی دانشگاه، بیش از ده نفر از آنان ‏زخمی و افزون بر ۵ نفر دستگیر شدند،مسوولان دانشگاه در این باره سکوت و یا آن را تکذیب کرده اند.‏

 ‏ پس از واقعه ۱۸ تیر سال ۷۸ ، شورای عالی امنیت ملی کشور ورود نیروهای انتظامی به دانشگاههای کشور ‏راممنوع کرد. بر اساس این مصوبه تنها راه ورود پلیس به دانشگاه ها، منوط به اجازه هیات امنای دانشگاه و دفتر ‏رییس دانشگاه است. حال این سوال طرح است که در شامگاه یکشنبه ، پلیس چرا به داخل کوی دانشگاه رفته و ‏دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده است. بدون اجازه این اقدام را انجام داده ـ که باید مورد بازخواست ‏قرار بگیرد ـ و یا با توافق هیات امنای دانشگاه تهران این کار را کرده است. ‏

 در همین ارتباط دفتر تحکیم وحدت دیشب بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه ضمن تشریح وقایع شامگاه یکشنبه، ‏به ورود "غیرقانونی" نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی به کوی دانشگاه اعتراض شده است. ‏

در این بیانیه می خوانیم: "در ادامه اعتراضات صنفی دانشجویان در کوی دانشگاه‏‎ ‎تهران در ساعاتی پایانی ‏روزیکشنبه نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی وارد‏‎ ‎کوی دانشگاه تهران شدند وبیش از۱۰دانشجو را ‏زخمی وحداقل ۳الی ۵دانشجو را‎ ‎دستگیر نمودند. ورود این نیروها به کوی دانشگاه تهران در حالی صورت گرفت‏‎ ‎که تجمع دانشجویان به مانند دوشب قبل تقریبا پایان یافته بود و دانشجویان‎ ‎در حال بازگشت به اتاقهای خود بودند. ‏این اقدام نیروی انتظامی باردیگر‎ ‎حوادث کوی دانشگاه تهران را زنده نمود و سوالاتی فراوانی را در مورد علت‏‎ ‎این رفتار برانگیخت. همچنین این نیروها در حالی وارد کوی دانشگاه تهران‏‎ ‎شدند که مطابق مصوبه شورای امنیت ‏ملی ورود این نیروها به کوی دانشگاه‏‎ ‎تهران ممنوع می باشد."‏

 تحکیم وحدت دو مساله را عامل اعتراضات دانشجویی می داند؛ از یک سو"حضور مسولان انتصابی در راس ‏دانشگاه و صدور احکام بیشمار کمیته انضباطی" و از سوی دیگر"بی کفایتی مسوولان وزارت علوم". وضعیتی ‏که موجب شده "علیرغم افزایش درآمد دولت از فروش نفت، دانشگاه تهران هنوز با کسری ۳۰۰ میلیون تومانی ‏بودجه" مواجه باشد. ‏

 ‎ ‎وقایع یکشنبه شب کوی‎‎

 اگر چه عکس ها و گزارش ها، نشان از حضور گسترده دانشجویان در سومین شب متوالی در محوطه کوی ‏دانشگاه دارد، علی فرهادی، مدیر کل کوی در گفت و گو با خبرگزاری فارس تعداد معترضان را به "پنجاه تا ‏یکصد نفر" محدود کرده است، در حالیکه خبرنامه امیرکبیر، به نقل از منابع دانشجویی از اعداد دیگری خبر می ‏دهد: "شامگاه یکشنبه، ۷ بهمن، حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران‎ ‎با تجمع در محوطه کوی ‏نسبت به برآورده نشدن مطالبات صنفی شان اعتراض کردند. این تجمع در حال پایان یافتن بود که نیروهای ‏ضدشورش با ورود به محوطه‎ ‎کوی، با دانشجویان درگیر شدند‎.‎‏"‏

 پیمان عارف، یکی از فعالان دانشجویی ضمن تایید تجمع بیش از ۵۰۰ دانشجو در محوطه کوی، به رادیو فردا ‏گفته است: "از ساعت نه و بیست‎ ‎دقیقه نیروهای ضدشورش از در جنب دانشکده فنی وارد محوطه کوی دانشگاه ‏شدند."‏

 خبرنامه امیرکبیر هم گزارش داده است که: "بیش از ۷۰ نفر از نیروهای ضدشورش، که به همراه مأموران‏‎ ‎لباس ‏شخصی در خیابان امیرآباد مستقر شده بودند، در پاسخ به شعارهای‎ ‎دانشجویان علیه نیروی انتظامی، دانشجویان ‏را «هو» می کردند و در خیابان‎ ‎مقابل خوابگاه دانشجویان رژه می رفتند‏‎.‎‏"‏

‎حمله به دانشجویان‎‎

 گزارش ها حاکی از آن است که با شکسته شدن یکی از درهای دانشکده فنی، مأموران امنیتی با حمله به ‏دانشجویان، آنها را تا محوطه داخلی کوی تعقیب کردند و دانشجویان تجمع‎ ‎کننده را مورد ضرب و جرح قرار ‏دادند‎.‎‏ پیمان عارف در این مورد گفته است: "در حمله نیروهای امنیتی به داخل محوطه کوی تعدادی از تجمع ‏کنندگان مجروح، و تعدادی از دانشجویان نیز بازداشت شدند‎.‎پس‎ ‎از دقایقی، نیروهای ضدشورش از محوطه کوی ‏دانشگاه خارج شدند و به خیابان‎ ‎بازگشتند. دانشجویان نیز با انتقال مجروحان به نمازخانه کوی، همچنان به‎ ‎تجمع و ‏شعار دادن در محوطه کوی ادامه دادند‏‎.‎‏"‏

 خبرنامه امیرکبیر هم گزارش داده است که پس از حمله پلیس به کوی ، جمعیت دانشجویان در‎ ‎ساعت ۱۰ شب به ‏بیش از ۱۰۰۰ نفر رسید و دانشجویان شعارهایی سیاسی،‎ ‎علیه برخی مسئولان نظام جمهوری اسلامی سر دادند‎.‎‏ ‏دانشجویان شعار می دادند: "دانشجو می میرد، ذلت نمی‎ ‎پذیرد"، "زنجانی بی عرضه، برو برگرد به حوزه" و‏‎… ‎

 دانشجویان همچنین با پرتاب سنگ از داخل کوی و پشت بام ساختمان خوابگاه‏‎ ‎های کوی به سوی نیروهای ‏مهاجم،گارد ضدشورش را وادار‎ ‎کردند پس از دفاع با سپرهای خود در برابر سنگ ها، عقب نشینی کنند‏‎. ‎پس‎ ‎از ‏خروج مأموران از محوطه کوی، چند درگیری پراکنده دیگر نیز روی داد که‏‎ ‎نیروهای انتظامی با حمله به سوی ‏دانشجویان آنها را متفرق کردند. تجمع‎ ‎دانشجویان تا ساعات ابتدایی بامداد دوشنبه ، دیروز ادامه یافت. ‏

 ‎‎انکار ورود پلیس از سوی مسوولین‎‎

 در حالی که بیشتر سایت های خبری به ورود پلیس به دانشگاه پرداخته اند اما معاون دانشجویی دانشگاه تهران ‏نظر دیگری در این زمینه دارد. خبرگزاری ایسنا گزارش داده است: "معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به ‏شایعاتی مبنی بر ورود مأموران انتظامی به داخل کوی، گفت: دانشجویان درب فنی کوی را شکستند و وارد ‏محوطه‌ای شدند که دیگر کوی محسوب نمی‌‌شود و در حالی‌که درب جلوتر از آن بسته بود، آن‌ها در را باز کردند ‏و جمعیت وارد پیاده‌رو شد که مأموران نیروی انتظامی نیز آن‌ها را قدری به عقب برگرداندند. در این باره که آیا ‏کسانی دستگیر شده‌اند یا نه و این‌که چه تعدادی هستند، باید اطلاعات تأیید ‌شده‌ای به من برسد و تاکنون خبری در ‏این زمینه دریافت نکرده‌ام."‏

 از سوی دیگر مدیر کل کوی دانشگاه تهران با اشاره به تجمعات چند شب گذشته در مجموعه کوی ، با بیان اینکه ‏درجریانات اخیر هیچ فردی در کوی دانشگاه دستگیر نشده است، گفت: "در تجمعات شب‌های گذشته دانشجویانی ‏که این حرکت ها را انجام می‌دانند با پلیس بسیار فاصله داشتند و نیروی انتظامی به مجموعه کوی دانشگاه وارد ‏نشد."‏

 مدیرکل کوی دانشگاه تهران همچنین با بیان اینکه "در ۲ سال گذشته هیچ حرکت‏‎ ‎مسئله‌داری را در کوی دانشگاه ‏نداشته‌ایم"، اظهار داشت: "برخی‌ها منافع ملی‎ ‎را فدای مصالح حزبی خود می‌کنند چرا که آنها با شخص من ‏مخالفت ندارند بلکه‎ ‎مخالف تفکر من هستند‎.‎‏"‏

 ‎‎روایت ایسنا از یکشنبه شب‎‎

 اما خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، ظاهرا بر اثر فشارهای وارده بر آن، عملا روایت دیگری از وقایع کوی ‏دانشگاه ارایه می دهد ، در مورد وقایع یکشنبه شب کوی دانشگاه خبر داده است: "نزدیک به ۱۵۰‏‎ ‎تجمع‌کننده ‏حدود ساعت ۱۹ در اعتراض به آنچه وضعیت نامناسب غذای کوی‎ ‎می‌خواندند به سمت درب جنوب کوی حرکت ‏و تجمع کردند.این دانشجویان ابتدا با‎ ‎سردادن شعارهایی خواسته‌های صنفی خود را مطرح کرده و خواستار ‏استعفای برخی‎ ‎از مسوولان دانشگاه تهران شدند، اما در ادامه برخی از تجمع‌کنندگان اقدام‎ ‎به سردادن شعارهایی ‏با محتوی سیاسی کردند‏‎. ‎با افزایش میزان شعارهای سیاسی تجمع‌کنندگان و نزدیک شدن آنها به‎ ‎خروجی‌های کوی ‏، حضور نیروی انتظامی در اطراف کوی دانشگاه پررنگ ‌تر شد و‎ ‎تجمع‌کنندگان نیز در ادامه درحالی‌که آتش ‏روشن کرده بودند، شعارهایی علیه‏‎ ‎نیروی انتظامی سر دادند‏‎. ‎تجمع‌کنندگان در نهایت حدود ساعت یک بامداد به ‏تجمع خود پایان دادند‎.‎‏"‏

آفتاب: تشنج در دانشگاه به نفع هیچ‌کس نیست

یک فعال دانشجویی خشونت و تشنج را برای کل کشور زیانمند دانست و اظهار امیدواری کرد که خواسته‌های دانشجویان با درایت و عقلانیت مسئولان به زودی حل و فصل شود.

 فرید هاشمی، فعال دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، با اشاره به ناآرامی سه شب گذشته کوی دانشگاه تهران گفت:‌ «شب گذشته در سومین شب اعتراضات صنفی دانشجویان، ساعت ۹ و سی دقیقه، نیروهای ضدشورش پلیس وارد محوطه کوی دانشگاه شدند. در این ماجرا تعدادی آسیب دیدند و عده‌ای از دانشجویان نیز دستگیر شدند.»

وی تعداد دانشجویان مجروح حوادث شب گذشته کوی دانشگاه را ۱۸ نفر و دستگیرشدگان را نیز پنج تا سه نفر اعلام کرد و درباره خواسته‌های دانشجویان معترض نیز گفت: «خواسته‌های دانشجویانی که سه شب است در کوی دانشگاه اعتراضات خود را مطرح می‌کنند خواسته‌های صنفی شامل وضعیت سرویس‌ها و وضعیت غذاست و خواسته‌های دیگر آنان نیز آزادی دانشجویان فعال دربند است.»

 هاشمی درباره علت ادامه این اعتراضات و واکنش‌های مسئولان دانشگاه به این خواسته‌ها اظهار داشت: «پس از دو شب اول اعتراضات، مسئولان دانشگاه پس از جلسه‌ای که صبح یکشنبه با شورای تامین شهرستان داشتند، با دانشجویان همکاری بسیار خوبی داشتند و برخی از خواسته‌های دانشجویان را نیز برآورده کردند از جمله وضعیت غذای کوی و سرویس‌ها. اما دانشجویان خواهان برآورده شدن کلیه خواسته‌هایشان هستند و این درحالیست که مسئولان دانشگاه از دانشجویان می‌خواهند که اعتراضات را خاتمه دهند.»

 وی ادامه داد:‌ «ما بارها در پاسخ به مسئولان دانشگاه گفته‌ایم که یک هیات پنج نفره از دانشجویان کوی مشخص شود تا کلیه خواسته‌های دانشجویان معترض را به گوش مسئولان برساند اما آنها این موضوع را نپذیرفتند و تداوم توجه نکردن کامل به خواسته‌های دانشجویان،‌وقایع شب گذشته را به بارآورد که منجر به خشونت مجدد در کوی دانشگاه شد که چند سالی بود به این شکل اتفاق نیفتاده بود.»

 هاشمی با ادعای اینکه خشونت شب گذشته ابتدا از سوی نیروهای پلیس آغاز شد، افزود: «شب گذشته (یکشنبه شب) پیش از شروع خشونت تعداد دانشجویان معترض زیاد نبود ولی با ورود نیروهای پلیس به کوی و آغاز ضرب و شتم‌ها، بیش از نیمی از دانشجویان ساکن کوی را درگیر اعتراضات کرد.»

 وی با اشاره به اینکه تنها راه ورود نیروهای پلیس به دانشگاه و کوی، اجازه هیات امنای دانشگاه و دفتر ریاست یعنی آیت‌الله عمید زنجانی است، گفت: «هنوز مشخص نیست که نیروهای پلیس چگونه مجوز ورود به کوی را کسب کرده‌اند و به ضرب و شتم دانشجویانی پرداخته‌اند که خواسته‌های کاملا صنفی داشته‌اند.»

 هاشمی اضافه کرد: «در اعتراضات شب گذشته، هیچ شعار جدیدی نسبت به شب‌های قبل داده نشد و این درحالیست که در دو شب آغاز اعتراضات هیچ‌گونه درگیری میان پلیس و دانشجویان به‌وجود نیامد و همین نکته جای سوال است.»

 وی افزود: «شعارهای دانشجویان معترض صنفی بود و تنها تعداد معدودی در شعارهایشان خواستار استعفای آیت‌الله عمید زنجانی بودند و این جو غالب نبود.»

 این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد:«تشنج به نفع هیچ کس نیست.بدون شک تشنج و خشونت نه به نفع پلیس است و نه به نفع دانشجویان و دانشگاه؛ بر این اساس امیدواریم پاسخ خواسته‌های به‌حق دانشجویان با روندی عقلانی داده شود تا احساسات جریحه‌دار شده دانشجویان در اثر حوادث شب گذشته کوی التیام یابد و مسایل و مشکلات دانشگاه نیز در فضایی به‌دور از تنش حل شود.

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

۸ بهمن ۱۳۸۶

بحران کوي دانشگاه بالا گرفت

ناآرامي ها در كوي دانشگاه ادامه دارد

منبع: روز آنلاين

شيرين کريمي

 
کوي دانشگاه تهران سومين روز ناآرامي را پشت سر گذاشت. دانشجويان ساکن اين خوابگاه که روز جمعه در اعتراض ‏به "کيفيت نامناسب غذا" و ديگر مشکلات "صنفي" گرد هم آمده بودند، ديروز و به دنبال برخورد مسئولين دانشگاه و ‏سپس ورود نيروهاي ضد شورش، تظاهرات اعتراضي خود را از سرگرفتند. ‏

گزارش هاي اوليه از اين تجمع اعتراضي روي خروجي هاي ايسنا ـ خبرگزاري دانشجويان ايران که به علت انعکاس ‏مسائل دانشگاه ها با تغييرات وسيع مديريتي رو به رو شده ـ حاکي از آن بود که:"جمعي از دانشجويان کوي دانشگاه ‏تهران در اعتراض به آنچه که «کيفيت نامناسب غذا» اعلام کردند، در محوطه کوي تجمع کردند".‏

در ادامه اين مطلب آمده بود:"‏‎ ‎به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين تجمع که گفته ‏شد صنفي است و با اعتراض به کيفيت غذا برگزار شد، در عين حال شعارهايي غيرصنفي نيز از سوي برخي سر داده ‏‏‌شد. دکتر قمصري معاون دانشجويي دانشگاه تهران با حضور در جمع دانشجويان معترض ضمن دعوت آنها به آرامش ‏خواستار پيگيري مطالبات از طريق شيوه‌هاي قانوني شد. در اين تجمع برخي نيز اقدام به سنگ‌پراني از داخل کوي ‏دانشگاه به سمت خيابان مي‌کردند.ماموران نيروي انتظامي نيز با حضور در مقابل کوي دانشگاه، آن دسته از ‏دانشجوياني که از کوي خارج شده بودند را به داخل کوي بازگرداند". ‏

ايسنا در ادامه اين گزارش همچنين از«پايان گرفتن» اين تجمع نوشته بود و اينکه: "دقايقي پيش با بازگشت دانشجويان ‏معترض به خوابگاهها پايان" گرفته است.‏

اما گزارش ادوار نيوز و خبرنامه اميرکبير،از ماجرا چنين بود: "ناآرامي در کوي دانشگاه تهران که از ظهر روز جمعه ‏و در اعتراض به مسائل صنفي آغاز شده بود از غروب امروز[شنبه] با تجمع بيش از هزار دانشجوي ساکن اين کوي ‏در برابر سلف کوي دانشگاه تهران از سر گرفته شد....دانشجويان خشمگين با حرکت به سمت درب اصلي کوي دانشگاه ‏اين درب را خرد کرده و وارد خيابان اميرآباد شده اند اين درحالي است که ده ها پليس ضد شورش و پليس موتور سوار ‏کنترل خيابان اميرآباد و اطراف کوي دانشگاه را در دست گرفته اند.حضور انبوه نيروهاي امنيتي و انتظامي موجب ‏تحريک دانشجويان شده و برخي از گزارشها حاکي از سنگ اندازي دانشجويان به سمت گارد ضد شورش و درگيري ‏دانشجويان خارج شده از کوي با پليس حکايت دارد. برخي دانشجويان در اين درگيري توسط پليس مورد ضرب و شتم ‏قرار گرفته اند.گزارشهاي تکميلي حاکي است در ساعت 21 دستکم دوهزار دانشجوي ساکن کوي در خيابان اميرآباد ‏تجمع کرده اند و فرهادي مدير کوي در حال گفتگو با دانشجويان و تلاش براي بازگرداندن ايشان به داخل محوطه کوي ‏است.تحصن دانشجويان معترض علي رغم سردي هوا تا ساعت 10 ادامه پيدا مي كند ودر اين لحظه دانشجويان با اعلام ‏مطالبات خود اعلام مي كنند كه اين تجمع تا برآورده شدن مطالبات هر شب از ساعت 7تا 10 شب ادامه خواهد يافت."‏

فهرست مطالبات دانشجويان نيز که خبرگزاري ايسنا ـ خبرگزاري دانشجويان ايران ـ هيچ اشاره اي به آن نکرده بود، ‏بدين شرح اعلام شد: ‏

‏1. تهيه ي منشورحقوق صنفي دانشجويان

‏2. بهبود وضعيت رفاهي كوي دانشگاه تهران

‏3. بهبود غذاي كوي

‏4. برقراري مجدد سرويس هاي اياب و ذهاب دانشجويان از خوابگاه به دانشگاه و بر عكس كه از اول امسال همراه با ‏تفكيك اين سرويس ها به سرويس دختران وپسران زمان آن نيز محدود شده بود . [دانشجويان خواهان كار اين سرويس ‏ها از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر براي پسران و تا 10 شب براي دختران شدند.]

‏5. آزادي دانشجويان سياسي دربند

‏6. توقف احضار فعالين دانشجويي سياسي وصنفي به كميته هاي انضباطي

و البته که در چنين شرايطي «"تعدادي از دانشجويان نيز براي زمان كمي بازداشت شدند و از آنها خواسته شد كه فردا ‏به پليس امنيت مراجعه كنند."‏

اما اين پايان ماجرا نبود. ديشب، دانشجويان به وعده اعتراض از7 تا 10 شب وفا کردند و باز با سردادن شعارهايي که ‏بر اساس گزارش هاي مختلف و در اثر تندتر شدن برخوردهاي نظامي و امنيتي ، تندي بيشتري گرفته بود، به خيابان ‏هاي کوي و سپس خيابان هاي مجاور ريختند. ادوار نيوز در اين مورد مي نويسد:"کوي دانشگاه تهران براي دومين شب ‏متوالي شاهد اعتراض و تجمع دانشجويان و ورود بي سابقه يگان ضد شورش به محوطه کوي و ضرب و جرح ‏دانشجويان بود. دانشجويان ساکن کوي مطابق قراري که ديشب و به هنگام پايان تجمع گذاشتند از ساعت 20 امشب در ‏محوطه کوي تجمع وسپس به سمت سمت درب فني کوي دانشگاه تهران حرکت کردند و به سر دادن شعار پرداختند. ‏دانشجويان که در شبهاي گذشته عمدتا خواسته هاي صنفي داشته اند در تجمع امشب اقدام به سر دادن شعارهاي تند ‏سياسي کرده اند. مهمترين شعار دانشجويان برکناري عميد زنجاني رييس روحاني دانشگاه تهران است. اين در حالي ‏است که نيروهاي ضد شورش در برابر درب کوي صف ارايي کرده اند. شاهدان عيني گزارش مي دهند يگان ويژه ضد ‏شورش براي ترساندن دانشجويان اقدام به رژه در برابر درب فني کوي در خيابان اميرآباد کرد. به دنبال اين اقدام پليس، ‏دانشجويان خشمگين با هجوم به سمت درب فني کوي پس از شکستن اين درب قصد ورود به خيابان اميرآباد را داشتند ‏که پليس ضمن مقاومت در برابر اين تلاش دانشجويان در اقدامي بي سابقه از تيرماه 78 با ورود محدود به محوطه ‏کوي دانشگاه تهران اقدام به ضرب و شتم دانشجويان کرد. همچنين تعدادي از دانشجويان در جريان اين درگيري و ‏تعقيب و گريز از ناحيه سر و دست دچار شکستگي شده اند. در مقابل تعدادي از نيروهاي پليس نيز زخمي شده اند و با ‏امبولانس از خيابان اميراباد به بيمارستان انتقال داده شده اند. گفتني است نيروهاي پليس پس از عقب راندن دانشجويان ‏از محوطه کوي خارج شده اند."‏

دانشجويان ساکن کوي دانشگاه در شرايطي دايره خواست هاي خود را به لزوم آزادي همکلاسي هاي خود گسترش داده ‏اند که اخبار رسيده از بند امنيتي 209 اوين، حکايت از افزايش فشارها بر دانشجويان طيف چپ به منظور واداشتن آنان ‏به اعترافات تلويزيوني دارد. کميته دانشجويي گزارشگران حقوق بشر در همين ارتباط ضمن ابراز نگراني شديد از ‏وضعيت دانشجويان زنداني، اعلام کرده است که"وزارت اطلاعات با اعمال فشارهاي شديد بر تعدادي از اين ‏دانشجويان، تلاش دارد آنان را وادار نمايد با قرار گرفتن در برابر دوربين، به داشتن ارتباط با جريانات خارج از ‏کشور، اعتراف نمايند. به گفته خانواده بهروز کريمي زاده، دانشجوي سابق دانشگاه تهران که در روز 12 آذرماه توسط ‏نيروهاي امنيتي بازداشت شد، دست راست وي از مچ تا آرنج دچار بريدگي هاي عميق بوده است. مسعود کريمي زاده، ‏برادر اين دانشجوي زنداني مي گويد: «برادرم از مدتها پيش دچار مشکل کليوي بود، که در طي مدت بازداشت اين ‏بيماري شدت پيدا کرده است ، بطوريکه دو هفته پيش او به مدت 2 روز از زندان به بيمارستان شهدا در تجريش انتقال ‏يافته است." همچنين گفته مي شود، پيمان پيران نيز از ناحيه کتف دچار شکستگي شديد شده است". ‏

‏ از سوي ديگربا خودداري مسئولين زندان اوين از آزادي سه دانشجوي دربند پلي تکنيکي ـ احسان منصوري، مجيد ‏توکلي، احمد قصابان ـ انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميرکبير [پلي تکنيک تهران] با صدور "بيانيه شماره ‏يک" خود از مسئولين خواست هر چه زود اين دانشجويان را آزاد کنند. در اين بيانيه که در خبرنامه اميرکبير درج شده، ‏ضمن اشاره به "تبرئه مظلومانه" اين سه دانشجو که اينک نزديک به ۹ ماه است که در زندان به سر مي برند، و ‏همچنين خودداري داديار و مسئولين زندان از آزادي آنان برغم توديع وثيقه،آمده است: "اگر تا ديروز اقتدارگرايان با ‏نفوذ در دستگاه هاي اجرايي و قضايي بر اعمال غيرمنصفانه خود در متهم نمودن دانشجويان و حبس و زنجير نمودن ‏ايشان ردايي از شرعيت و درد دين، و بر سياه بازي ها و سياست بازي هاي خود لباسي از قانون مي پوشاندند، گذشت ‏يک ماه از صدور دستور آزادي دانشجويان توسط دستگاه قضايي و عدم اجراي اين دستور، بار ديگر پرده از اين ‏واقعيت برمي دارد که اراده اي قاهر، خارج از روال حقوقي و قانوني، از ابتدا در اين موضوع وجود داشته که تنها ‏هدفش معرفي نمودن دانشجويان بيگناه به عنوان مجرمان اصلي است. پس از سير پرونده در مجراي حقوقي و فقدان هر ‏گونه مدرک محکمه پسند براي محکوم نمودن دانشجويان و اثبات بيگناهي ايشان، اين جريان ناکام از نيل به مقصود و ‏مطلوب خويش اين بار به صورت کاملا فراقانوني اراده خويش را به کار انداخته و در عملي بي سابقه دانشجويان بيگناه ‏را همچنان در محبس نگاه داشته است تا به تمام نهادهاي قانوني نيز نشان دهد که صاحب قدرت قاهر و اراده صائب چه ‏کسي است".‏

در بخش ديگري از اين بيانيه مي خوانيم:"طنز زمانه ما اين است که در همه حال و در جاي جاي دنيا اصل بر برائت ‏متهم است، مگر خلافش اثبات شود. اما در خصوص پرونده دانشجويان دانشگاه اميرکبير از همان ابتدا اصل بر ‏گناهکاري بود و از دانشجويان خواسته مي شد بيگناهي خود را اثبات کنند. خوشبختانه تلاش بي وقفه وکلا و خانواده ها ‏و همچنين ايستادگي و مقاومت ستودني سه يار دبستاني در زندان و هزاران يار دبستاني ديگر در بيرون از زندان و در ‏دانشگاه هاي ايران موجب شد بيگناهي دانشجويان به اثبات برسد. اين طنز تلخ آن گاه تلخ تر مي شود که پس از اثبات ‏بيگناهي، نه تنها نهادهاي مسئول به اعاده حيثيت فرد بيگناه برنمي خيزند که از تداوم حبس و زجر او نيز دست برنمي ‏کشند".‏

‏ ‏

انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اميرکبير سپس با تاکيد بر "وجود و اعمال اراده اي فراقانوني، غيرقضايي و سياسي ‏در پرونده اي قضايي" نگهداري "طولاني مدت" اين دانشجويان در زندان را «امري بر خلاف کليه قوانين موجود در ‏ايران" دانسته و آن را "ظلمي مضاعف" خوانده است که"در صورت تداوم به هيچ وجه از سوي جريانات دانشجويي ‏عدالت طلب و آزاديخواه سراسر کشور بدون پاسخ نخواهد ماند".‏

در چنين شرايطي است که ناآرامي کوي دانشگاه که به گفته بسياري از مطلعين، رد جراحت ناشي از آن از بدنه ‏دانشجويي ايران زدوده نخواهد شد ـ کم نيستند کساني که 18 تير را در کنار 16 آذر مي نشانند ـ دور ديگري از بحران ‏در دانشگاه هاي ايران را به نمايش مي گذارد.‏

 --
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

رد صلاحيت در دقيقه نود!

بهزاد نبوي در ضربات پنالتي رد صلاحيت شد

 

منبع: سايت خبري امروز

نوروز: مهندس بهزاد نبوي نايب رئيس مجلس ششم پس گذشت سه روز از ارسال نامه‌هاي رد صلاحيت توسط هيات‌هاي اجرايي،‌ صبح امروز يكشنبه نامه رد صلاحيت خود را دريافت كرد.

به گزارش نوروز در حاليكه تمامي كانديداهاي رد صلاحيت شده تا پايان روز پنجشنبه نامه رد صلاحيت خود را دريافت كرده بودند اما نايب رئيس مجلس ششم و عضو ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي امروز صبح جهت دريافت نامه رد صلاحيت از سوي فرمانداري فراخوانده شد.

گفتني است روز گذشته نيز در اقدامي مشابه مرتضي حاجي رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان و وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي را رد صلاحيت كرد.

 

 

 
منبع: وبسايت رسمي ائتلاف اصلاح طلبان؛ بهارستان هشتم

    سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: محمدرضا عارف قلبا مایل نیست هنگامی که بسیاری از دوستان او رد صلاحیت شده‌اند در صحنه انتخابات مجلس هشتم تنها باشد اما به هر حال وی به عنوان چهره شاخص ائتلاف اصلاح طلبان، هماهنگ با ائتلاف تصمیم خواهد گرفت.

       

    سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: محمدرضا عارف قلبا مایل نیست هنگامی که بسیاری از دوستان او رد صلاحیت شده‌اند در صحنه انتخابات مجلس هشتم تنها باشد اما به هر حال وی به عنوان چهره شاخص ائتلاف اصلاح طلبان، هماهنگ با ائتلاف تصمیم خواهد گرفت.

    عبدالله ناصری سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در گفتگو با مهر گفت: نامزدهای ائتلاف اصلاح طلبان همچنان که با درخواست ستاد در انتخابات ثبت نام کرده اند، پذیرفته اند که هیچ تصمیمی خارج از ائتلاف نگیرند.

    وی درباره احتمال کناره گیری عارف از حضور در انتخابات مجلس هشتم ، اظهار داشت: عارف به عنوان نامزد شاخص اصلاحات بنا به درخواست ستاد ائتلاف در انتخابات آتی ثبت نام کرد و جزء ائتلاف اصلاح طلبان و هماهنگ با آنان تصمیم خواهد گرفت اما همانگونه که خود اذعان داشته، عارف از روند بررسی صلاحیت های حاضر ناراضی است.

    سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین گفت: به طور کلی اگر چه این حق برای تک تک نامزدها محفوظ است که ادامه مسیر را خود انتخاب کنند، همچنان که بعضی از نامزدهای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان حاضر نشدند تقاضای تجدید نظر در خصوص بررسی صلاحیت های خود را از مراجع مربوطه بکنند.

    --
    http://zerodegree.persianblog.ir
    http://shzerodegree.blogspot.com
    http://zerodegree.wordpress.com

جبهه مشاركت: آزادي انتخابات مخدوش است

    جبهه مشاركت: آزادي انتخابات مخدوش و امكان برگزاري انتخاباتي رقابتي در اكثر حوزه‌ها از بين رفته است

 
دفتر سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي تشكيل جلسه داد

    نوروز: جلسه دفتر سياسي جبهه مشاركت ايران اسلامي شنبه شب تشكيل شد.

    به گزارش روابط عمومي جبهه مشاركت در اين جلسه اعضا پس از تبادل اخبار سياسي به بررسي وضعيت رد صلاحيت نامزدهاي اصلاح‌طلب در حوزه‌هاي انتخابيه مختلف پرداخته و گزارش دفتر دائمي انتخابات حزب در اين زمينه را مورد ارزيابي قرار دادند.

    با توجه به گزارش ارائه شده جمع‌بندي نظرات اعضاي دفتر سياسي حاكي از آن بود كه در بسياري از حوزه‌هاي انتخابيه با رد صلاحيت نامزدهاي اصلاح‌طلب و بعضاً منفرد كه احتمال رأي‌آوري در مقابل نامزدهاي جناح حاكم را داشته‌اند توسط هيأت هاي اجرايي عملاً آزادي انتخابات مخدوش شده است و امكان برگزاري انتخاباتي رقابتي در اكثر حوزه‌ها از بين رفته است.

    اعضاي دفتر سياسي با تأكيد بر دفاع از حقوق نامزدهايي كه به ناحق ردصلاحيت شده‌اند تصميم‌گيري در مورد نحوه حضور در انتخابات را به بعد از اعلام نظر هيأت‌هاي نظارت بر انتخابات و رسيدگي به اعتراضات داوطلبان ردصلاحيت‌شده موكول كرده و هر گونه تصميم‌گيري در اين خصوص را منوط به اجماع نظر همه گروه‌هاي فعال در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان دانستند.

    همچنين اعضاي دفتر سياسي با توهين‌آميز خواندن اظهارات آقاي احمدي‌نژاد در مورد افراد رد صلاحيت شده اين نوع اظهارات را نشان‌دهنده خروج از جايگاه رياست جمهوري و درآمدن ايشان در كسوت يك رقيب سياسي ارزيابي كرده و رفتار ايشان را در اين رابطه مغاير با سوگند رياست جمهوري در اجراي قانون اساسي و دفاع از حقوق آحاد ملت دانستند و خواستار حفظ شأن جايگاه رياست جمهوري توسط ايشان شدند.

     

    --
    http://zerodegree.persianblog.ir
    http://shzerodegree.blogspot.com
    http://zerodegree.wordpress.com

نتایج نشست مشترک خاتمی ، کروبی و هاشمی

در وضعيت موجود، انتخابات رقابتي نخواهيم داشت
 
منبع: وبسايت رسمي ائتلاف اصلاح طلبان؛ بهارستان هشتم
 
عبدالله ناصری سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان درباره جزییات این نشست به سایت بهارستان ایران گفت : آقایان هاشمی رفسنجانی ، خاتمی و کروبی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده و رد صلاحیت های بی سابقه در هیات های اجرایی مقرر کردند، رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ، مصرانه پیگیری شود.

در جلسه مشترک سید محمد خاتمی ، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی که شنبه شب در منزل هاشمی  رفسنجانی برگزار شد، رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح طلب مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله ناصری سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان درباره جزییات این نشست به سایت بهارستان ایران گفت :  آقایان هاشمی رفسنجانی ، خاتمی و کروبی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بوجود آمده و رد صلاحیت های بی سابقه در هیات های اجرایی  مقرر کردند، رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب ، مصرانه پیگیری شود.

عبدالله ناصری گفت :آقایان در این نشست ابراز امید واری کردند که شرایط به گونه ای  فراهم شود که انتخابات مجلس هشتم در فضایی خوب و در عین حال انتخاباتی رقابتی برگزار شود زیرا در وضعیت موجود انتخابات رقابتی نخواهیم داشت .

وی افزود : همچنین در این نشست تاکید شد که باید فضایی فراهم شود که همه علاقه مندان به شرکت فعال در انتخابات  ، زمینه حضور را پیدا کنند

ناصری با اشاره به اینکه ابتدا هر یک از سه نفر گزارشات رسیده در مورد مشکلات موجود و دلایل رد صلاحیت ها را مطرح کردند ، در مورد نتایج و تصمیم گیری نهایی این جلسه گفت: قرار بر این شد که هر یک از آقایان در مذاکره  با  مقام معظم رهبری و  دستگاههای موثر از جمله شورای محترم نگهبان،  موضوع پیش آمده غیر قابل دفاع را  پیگیری کنند .

وی با اشاره به سخنان آقایان خاتمی ، کروبی و هاشمی گفت : برای شکل گیری انتخاباتی پرشور ، پر رونق و حضور حداکثری مردم ؛ ضروری است تا تلاش های ممکن برای شکل گیری رقابت حداکثری که در آن همه سلیقه های وفادار به انقلاب  حضور داشته باشند ، نیز صورت پذیرد

سخنگوی ائتلاف اصلاح طلبان در پایان با دیگر با اعلام این مطلب که آقایان تاکید کردند روندرد صلاحیت ها به نفع کشور و ملت نیست گفت : امیدورایم پیگیری تمام دلسوزان نظام  و علاقه مندان به آرمانهای  امام منجر به  اصلاح  وضعیت  پیش آمده بشود .

 



--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

۳ بهمن ۱۳۸۶

تا انتخابات-رد صلاحيت هاي گسترده توسط هيئات هاي اجرائي

هنوز هيئات هاي نظارت در راهند!

مبلغ:اصلاح طلبان فقط در رقابت واقعي حاضر مي شوند

شجاع پوريان :آشکارترین نتیجه رد صلاحیت های گسترده ایجاد انفعال در مردم است

رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در اردبیل، خلخال و پارس آباد

رد صلاحيت اكثريت قاطع اصلاح طلبان در شهرهاي استان اصفهان

كدام نامزدهای اصلاح‌طلب در تهران تائید شدند؟
(+ گزارشی از ردصلاحیت‌ها)

ناصری خبر داد:
ردصلاحیت تمامی نامزدهای عضو مشاركت و مجاهدین انقلاب

ردصلاحیت تمامی کاندیداهای اصلاح‌طلب در کرج

اسامی اعضای ردصلاحیت‌شده اقلیت مجلس هفتم

رد صلاحيت 90 درصد نامزدهاي اصلاح طلب در شهر كاشان

 

--

تا انتخابات-نامه مجاهدين انقلاب به رهبري

نامه مجاهدين انقلاب خطاب به رهبري:
متاسفانه در راس حركت تخريبي عليه اصلاح طلبان روزنامه کیهان به مدیریت نمایندة حضرتعالی قرار دارد

منبع: سایت امروز
درپي بداخلاقي ها و تبليغات سازمانيافته اخير انتخاباتي عليه اصلاح طلبان، سازمان مجاهدين انقلاب نامه اي خطاب به رهبري ارسال كرد كه متن آن در ادامه مي آيد:

مقام معظم رهبری
حضرت آیت الله خامنه‌ای
با عرض سلام
احتراماً؛ حضرتعالی چندی قبل بر پرهیز جناح‌های سیاسی از بداخلاقی در تبلیغات انتخاباتی تأکید فرمودید. بدیهی است بداخلاقی به معنای ارتکاب رفتار و گفتار خلاف ادب و موازین انسانی و تعالیم دینی ، از سوي هر فرد و نهادی ،چه حزب سیاسی و چه مسئولان نظام و چه محافل و مراکزی که وابسته به نهادهای حاکمیتی هستند، امری ناپسند و مذموم است. به گمان ما بداخلاقی نهادها و محافل حاکمیت یا وابسته به حاکمیت به مراتب بیش از بداخلاقی احزاب و جریان‌های سیاسی شناخته شده و اسم و رسم دار ، به عرصة رقابت سیاسی و چهره و آبروی نظام لطمه می‌زند. بنابراین رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی محافل حاکمیت و یا وابسته به حاکمیت ، ضروری تر و شایسته‌تر است.
متأسفانه درآستانة مهلت قانونی ثبت نام نامزدهای انتخاباتی و در حالی که هنوز دو ماه به زمان رقابت انتخاباتی باقی است، شاهد موج گسترده و سازمان یافته‌ای از تخریب و افترا و اهانت علیه اصلاح طلبان هستیم. تأسف‌بارتر این که در رأس این حرکت ، روزنامه کیهان به مدیریت نمایندة حضرتعالی و تریبون نماز جمعه تهران قرار دارند. در این حملات تخریبی تلاش می‌شود اصلاح طلبان وابسته و مزدور و عامل آمریکا معرفی شوند. بی‌پردگی و پرده‌دری تا بدان حد است که برخلاف تبلیغات گذشته که سعی می‌شد با دوگانه‌سازی‌های کاذبی چون تندرو و کندرو یا افراطی و معتدل میان اصلاح‌طلبان تفکیک قائل شوند،‌ در موج جدید و به عنوان یک نمونه در سرمقاله روزنامه کیهان مورخ( 23دي 86 ) اصلاح‌طلبان همگی مزدور و توطئه‌گر و برانداز و خائن و اصلاح‌طلبی ما هیتاًً تفکری دشمن ساخته معرفی می‌شود، به ترتيبي‌که حتی اعلام برائت ایشان از بیگانگان کفایت نمی‌کند و باید از هویت و گذشتة خود توبه کنند. تأسف‌بارتر این كه پرچمداران این حرکت، محورهای تبلیغاتی خود را به سخنان اخیر حضرتعالی مستند می‌کنند.
ماهیت این حرکت بر ما و آشنایان به عرصة سیاست و قدرت در ایران پوشیده نیست. ما نیک می‌دانیم کارنامة نامطلوب و دستان خالی حاکمان کنونی در عرصه‌های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و نیز دیپلماسی کشور و همچنین مدیریت ناکار‌آمد و بحران زده که خسارات مالی و انسانی فراوان و تعطیلی و بلاتکلیفی کشور در بارندگی‌های اخیر تنها یکی از نمونه‌های آن است، علت اصلی این حرکت جدید به شمارمی‌آید. ما می‌دانیم در آستانة برگزاری انتخابات که علی القاعده جامعه برای تصمیم‌گیری و اعلام رأی و ارادة خود به عملکرد دولت‌مردان توجه ویژه‌ای مبذول می‌دارد،‌ کسانی را که از اقناع مردم ناامید و از چگونگی انتخاب مردم نگران هستند، ناگزیر می‌سازد با طرح سوژه‌های کاذب و بی‌پایه اما جنجالی، در انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی کشور بکوشند وگرنه کیست كه نداند خط مشی تبلیغاتی سیاسی ایجاد نظام‌های دموکراتیک درکشورهای منطقه، پس از ۱۱سپتامبر در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت، حال آن که حرکت اصلاحی در ایران، سال‌ها پیش ازآن از متن جامعه سربرآورده و بیانگر خواست و ارادة ملت ایران مبنی بر حاکمیت قانون،‌ نظارت و مشارکت نهادینه و واقعی جامعه در ادارة امور و نفی ماجراجویی‌ها و خودسری‌هایی بوده است که کشور را همواره با بحران مواجه کرده و می‌کند. کیست که نداند همان گونه که حضرتعالی چندی پیش اشاره فرمودیـد، پیروزی اصلاح‌طلبـان ،کشور را از خطر حتمی و وارد آمدن خسارات سنگين به ملت نجات داد و کیست که نداند در آن زمان اگر به جای اصلاح طلبان ، تفکر حاکم کنونی به پیروزی می‌رسید و به جای خط مشی تنش زدایی و صلح طلبی، شعارهای ستیزه‌جویانه و تحریک‌آمیز در دستور قرار می‌گرفت، اشغال عراق به بعد از پروژة ایران موکول می‌شد و امروز کشور وضعی دیگر ‌داشت. به گمان ما استفاده کنندگان از این حربة ، منطقی دوگانه دارند. آنجا که اقدام یا عمل بیگانگان به تثبیت موقعیت ایشان بینجامد حتی اگر گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا باشد، آن را بزرگترین پیروزی تاریخ معاصرو موفقیتی به بزرگی خدا تعبیر می‌کنند و آنجا که یک اظهار نظر ولو غیر مستقیم به نفع رقبای ایشان باشد، آن را دلیلی بر وابستگی و مزدوری رقبا تبلیغ می‌کنند. این شیوه استدلال و نتیجه گیری را بیش و پیش از هرکس قرآن کریم مردود شمرده است، آنجا که می‌فرماید: «یا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ»(حجرات: ۶). بنابراین ما شکوه به پیشگاه قرآن می‌بریم و امید داریم که قرآن کریم میان ما و ایشان داوری کند
حضرتعالی مستحضر هستید که حربة استناد به اظهارات بیگانگان برای بدنام کردن رقیب، حربه‌ای دو دم است. اگر اظهارنظر اخیر بوش را که دستمایة حمله به اصلاح‌طلبان شده، این گونه تحلیل کنیم که جنگ طلبان آمریکایی برای توجیه سیاست‌های خود به وجود یک رقیب افراطی و تند رو نیاز دارند، از این رو در آستانة انتخابات با چنین اظهار نظرهایی ، شرایط مناسبی برای افراطیون به منظور تحت فشار قرار دادن و از میدان به درکردن اصلاح طلبان فراهم می‌آورند، آنگاه تصویر کاملاً وارونه خواهد شد. نیازی به تمسک به تئوری توطئه نیست، افراطیون در هرکجا و از هرملیتی که باشند به یکدیگر احتیاج دارند و وجود هریک توجیه‌گر وجود دیگری است. فراموش نکرده‌ایم که بن لادن درست در آستانة برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا طی بیانیه‌ای مردم آن كشور را تهدید به حملاتی جدید کرد. همین بیانیه کافی بود تا سیاست‌های جنگ طلبانه بوش وجمهوری خواهان در افغانستان و عراق در نظر جامعة آمریکا موجه جلوه کرده و بوش برای دور دوم به ریاست جمهوری انتخاب شود.
با توجه به آنچه عرض شد مشکل، اعتبار و مصداقیت این تهمت ‌ها و افتراها نیست، زیرا چنان که معروض داشتیم اتهامات و اهانت‌هایی از این دست، بیش از هرچیز بیانگر آن است که تمسک کنندگان به آن از کارنامه‌ای قابل دفاع و مواضعی مبتنی بر منطقی استوار محرومند. یا مسئله این است که این بد اخلاقی اولاً نه از سوی احزاب و تشکل‌های سیاسی بلکه از سوی نهادهای وابسته به حاکمیت و به ویژه روزنامة تحت مدیریت نمایندة حضرتعالی صورت می‌گیرد و محدود به یکی دو مورد هم نیست و ثانیاً با نزدیک شدن به انتخابات به نفع احزاب متحد و حامی دولت و علیه احزاب اصلاح‌طلب ،رادیکال تر و خصمانه‌تر می‌شود.
به عنوان نمونه‌ای دیگر ، به پیوست تصویر خبر روزنامه کیهان مورخ (15 دي 86 ) دربارة بیانیة انتخاباتی اخیر سازمان را به همراه اصل بیانیه خدمتتان تقدیم می‌کنیم. چنان که ملاحظه می‌فرمایید صرفنظر از نحوة تنظیم خبر و تحریف‌های لفظی و معنوی موجود در آن که در حرفة روزنامه‌نگاری خود پدیده‌ای قابل مطالعه بوده و در هیچ رسانه و نشریة وزین و دارای هویتی نمی‌توان برای آن نظیری یافت، تهمت‌‌ها و اهانت‌های آشکاری که مسئولان کیهان درتنظیم خبر متوجه سازمان کرده‌اند، یکی از بارزترین مصادیق بی رسمی و بی اخلاقی است. چنان که ملاحظه‌ می‌فرمایید تیترها و محتوای مطالب این صفحه جملگی مشحون از اهانت و افترا و زشت گویی علیه اصلاح طلبان است. با قاطعیت می‌توان گفت که این حد از بداخلاقی و زشت‌خویی را در نشریات وابسته به هیچ‌یک از احزاب شناسنامه‌دار و ریشه‌دار در این کشور نمی‌توان سراغ گرفت.
تأسف‌بارتر این که این همه در شرایطی است که در آستانه رقابت‌های انتخاباتی، برخی از مهم‌ترین تشکل‌های سیاسی شناخته‌شده و با سابقه اصلاح‌طلب برخلاف قانون از داشتن نشریه‌ای برای انعکاس دیدگاه‌ها و مواضع خود محرومند و جامعه محکوم است تا از مواضع آن‌ها به روایت کیهان و به شرحی که گذشت مطلع شود. با توجه به این شرایط نابرابر و ناعادلانه، احتمالاً به ما حق خواهید داد که نتوانیم انتخابات آینده را عادلانه و به دور از شبهات بدانیم.
در پایان صادقانه عرض می‌کنیم که فعالیت و پرچمداری منابر جمعه و رسانة ملی و به ویژه روزنامة کیهان که به وسیله نماینده حضرتعالی اداره می‌شود در تخریب اصلاح طلبان، تحمل حقایق تلخ سابق الذکر را بر ما دشوارتر می‌سازد. بدون شک این روش و منش جز وهن رهبری و دامن زدن به شائبه‌ها و بدبینی‌ها در جامعه نتیجه دیگری ندارد. به گمان ما نهادها و مؤسساتی نظیر روزنامة‌ کیهان که در جامعه به انعکاس مواضع بیت رهبری مشهورند، باید رفتار و عملکردی به مراتب مسئولانه‌تر از این داشته باشند و حرمت و احترام این نهاد با فخامت را بیش از دیگران پاس‌ بدارند.
با پوزش از تصديع
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران
27/10/86

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com