۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶

وقتي دروغ "فضيلت" مي شود / پاسخ اکبر گنجی به دروغپراکنیهای صداسیما علیه وی

منبع: ادوارنيوز

ادوارنیوز: در پی انتشار اخبار دروغ در خصوص فعالیتهای اکبر گنجی روزنامه نگار و مهمترین ناراضی سیاسی نظام جمهوری اسلامی، وی در مطلب ذیل به این دروغها پاسخ گفته است:

نظام هاي خودکامه، فضايل اخلاقي را به رذايل اخلاقي و رذايل اخلاقي را به فضايل اخلاقي تبديل مي کنند. دروغ (گفتن، بافتن، ساختن) بهترين و اصلي ترين فضيلت اين نوع رژيم هاست. از دروغ تغذيه مي کنند و با دروغ دوام مي يابند. اين نوع رژيم ها فرهنگ را به تبليغات فرومي کاهند و تبليغات را هم به دروغ پردازي تقليل مي دهند.
اين نوع رژيم ها براي بقا، يک دشمن خارجي مي سازند تا بتوانند حول گفتمان "دشمن" تکليف همه را روشن کنند. مطبوعات پايگاه دشمن است. روشنفکران عوامل دشمن اند. مخالفان سياسي مزدوران دشمن اند. اگر دشمن خارجي وجود نداشته باشد، اگر شرايط بحراني و جنگي نباشد، نمي توان اجماع ملي ادعايي ساخت، مخالفان را سرکوب کرد و مطالبات اجتماعي را تا اطلاع ثانوي به تعويق انداخت. دولت ايران ضروري است با دولت آمريکا وارد مذاکره شود، ارتباط ديپلماتيک برقرار کند و در شرايط عادي به حل مسائل واقعي جامعه بپردازد. اما در اين صورت ديگر دليلي براي سرکوب علائق و منافع متنوع اجتماعي وجود نخواهد داشت. پس بايد هميشه مردم را ترساند که دشمنانی خارجي وجود دارند که به دنبال نابودي ايران هستند و مخالفاني در داخل وجود دارند که با دشمن در اين جهت همکاري مي کنند.
در همين راستا صدا و سيما هر چند وقت يک بار دروغي عليه من مي سازد و منتشر مي کند و تکذيب آن دروغ ها هم فايده اي ندارد. در سه مورد زير به برخي از آنها اشاره مي شود.
1- صدا و سيمای جمهوري اسلامي به وسيله باشگاه خبرنگاران جوان در تاريخ 26 دي ماه 1385 خبري تماماً جعلي منتشر مي کند. سپس در تاريخ 26 دي ماه خبر جعلي خود را به نقل از روزنامه اعتماد قرائت مي کند. روزنامه اعتماد تکذيبه مرا در تاريخ 30 دي ماه 85 منتشر مي نمايد.
2- باشگاه خبرنگاران جوان در تاريخ 7 بهمن 85 خبر جعلي ديگري مي سازد. روزنامه کيهان 7 بهمن 85 همان خبر دروغ را منتشر مي کند. سپس اخبار ساعت 20 شبکه شش در تاريخ 11 بهمن ماه 85 همان خبر جعلي را منتشر مي نمايد.
3- اخبار 20 شبکه شش سيماي جمهوري اسلامي روز شنبه 8 ارديبهشت 86 اعلام مي کند اکبر گنجي در پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه به نمايندگان پارلمان اروپا گفته که رژيم ايران را سرنگون کنيد، براي اين مقصود کليه روابط خود را با جمهوري اسلامي قطع و دانشجويان بورسيه ايراني را اخراج کنيد. روزنامه جوان هم همين خبر را عيناً منتشر مي کند.
اولاً: در روز سه شنبه 2 آبان 1385 در پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ سخنراني کردم ولي معلوم نيست که چرا صدا و سيما پس از 7 ماه به نقل اين خبر مي پردازد.
ثانياً: سخنراني علني و در حضور خبرنگاران بود. متن کامل سخنراني توسط بسياري از سايت ها و راديوها منتشر شد و همچنان در اينترنت قابل دسترسي است.
ثالثاً: در آن سخنراني، همچون ديگر سخنراني ها، ضمن مخالفت با هر گونه اقدام نظامي عليه ايران، هر گونه تحريم اقتصادي که به مردم ايران صدمه وارد کند، خواهان پشتيباني جهان غرب از عضويت ايران در سازمان تجارت جهاني شدم.
مهمترين نکته در سخنراني مزبور، تأييد بر مساله حقوق بشر بود. اين که حقوق بشر بايد به گفتمان اصلي روابط بين الملل تبديل شود و هر کشوري که ناقض حقوق بشر باشد، بايد محکوم گردد. در همان سخنرانی از دولت آمریکا و دولت انگلیس به دلیل نقض حقوق بشر به شدت انتقاد کردم. اما نقض گسترده و سازماندهی شده حقوق بشر توسط دولت ایران، موضوع دیگری است. یک نمونه از آن سرکوب گسترده زنان است و صدور احکام بسیار سنگین علیه زنان فعال و شجاع و دگراندیش.
دروغگويي فضيلت است، اگر حفظ قدرت همه چيز باشد. دروغ را از طريق تلويزيون که همه مردم مي توانند آن را ببينند منتشر مي کنند، ولي پاسخ آن را انتشار نمي دهند که مردم ندانند همه کار و بارشان دروغ و حليه و نيرنگ است. این آخرین باری است که دروغ های دستگاه تبلیغاتي رژیم جمهوری اسلامی ایران را تکذیب می کنم. چون به هر حال آنها همچنان به کار خود ادامه خواهند داد. اگر دولت ها ذاتی داشته باشند، دروغ و افترا، ذات دولت ایران است. اعلام وابستگی زنان، معلمانان، کارگران، دانشجویان و دیگر مخالفان به دول خارجی، نمونه دیگری از دروغ های رژیمی است که مخالف را بر نمی تابد و مخالف را دشمن فرض می کند.

هیچ نظری موجود نیست: