۹ آذر ۱۳۸۷

ارزهائی که به طلا مبدل شد

از مصاحبه مجتبي هاشمي ثمره معاون ارشد احمدي نژاد با ايلنا - خبرگزاری كار ايران - و تناقض گوئی های ايشان در مورد تبديل مقداری ارز به طلا چنين بر می آيد كه دارد موضوعی از نگاه ناظران پنهان می شود. او در مصاحبه ای ديگر در سال گذشته تبديل مقداری ارز را به طلا با افتخار اعلام كرد و اكنون آن را در مصاحبه جديد خود به ارزهای معتبر و طلا تغيير داد!
از آنجا كه مي دانيم در حال حاضر معتبر ترين ارز بين المللی هنوز دلار آمريكا است و از طرف ديگر كاملا مشخص است كه در يك سال و حتي در چند ماه گذشته ارزش دلار آمريكا بشدت افزايش يافته و در مقابل آن طلا با كاهش مواجه شده است، دليل اين جابجائی و حذف و اضافه كلمات از سوی جناب هاشمی ثمره مشخص می شود: يك خسارت ديگر به مجموعه خسارت هائی كه دولت فخيمه احمدی نژاد به دليل بي تدبيری و ناتوانی در تصميم گيری صحيح به اقتصاد مملكت وارد آورده اضافه شد!
اينكه رقم دقيق اين خسارت چقدر است مطابق روال دولت پاسخگو بطور كامل پنهان مانده و هيچ صحبتی از آن نشده است. حتی اين مسئله از سال گذشته تا كنون در مجلس و مجلسيان نيز انعكاسی نداشته و اين موضوع جای تعجب بسيار دارد كه چگونه نظارتی روی استفاده از منابع ارزی در اين مملكت نمی شود و حالا هم كه بقول معروف طشت موضوع از پشت بام می افتد كسي نمی گويد كه چه خبر است؟ مقدار اين ارز چقدر بوده و با چه اختياری چنين شده است؟ خسارت ناشی از اين تصميم گيری چقدر بوده و قرار است از كدام منابع تامين شود؟
يكي نيست به من بگويد بابا كجای كاری! مگر حساب ذخيره ارزی را جارو كردند كسی چيزی گفت و دل کسی سوخت كه حالا برای اين موضوع كسی دل بسوزاند؟!
می گویند:
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است

۲۸ آبان ۱۳۸۷

!رویای صادق

رای لرزان مجلس نشینان به صادق محصولی برای نشستن بر کرسی کردان مخلوع و در دست گرفتن مهار سیاسی کشور با آن همه مسائل و ابهامات که به دنبال خود به وزارت کشور آورد حامی پیامی است که بی شک اثرات خود را در انتخابات آینده ی ریاست جمهوری به نمایش خواهد گذاشت، انتخاباتی که چند ماهی است حرف و حدیث هایش گوشه ای از ذهن همه ی طرف های درگیر را اشغال کرده و روزی نیست که خبر جدیدی را روی تلکس های خبری نفرستد. حال با صدارت محصولی در کلیدی ترین وزارت خانه ی دولت می توان باور کرد که برنامه ی انتخاباتی احمدی نژاد به طور فعال و قدرتمندانه کلید خورده و با رای اعتماد مجلس به این گزینه، عملا معادلات جناحی مجلسیان نیز چرخش قابل ملاحظه ای را به نفع دولت به نمایش گذاشته است. به نظر می رسد با ورود محصولی به عنوان وزیر در این بازی شطرنج، کابوس های چندین ماهه ی احمدی نژاد و همراهانش به رویایی خوش بدل شود. رویایی که می تواند به یک رویای صادق، بدل گردد...