۸ اسفند ۱۳۸۴

هيجده روز ديگر تا آزادي گنجي

در نوشته ي قبلي ام آورده بودم كه بايد به فكر روزشماري براي آزادي اكبر گنجي باشيم- اگر چه مسلما ديگر زندانيان اينچنيني نيز مستحق اقداماتي از اين دست هستند و از اين بابت نبايد تفاوتي قائل شد ولي اين يكي به دليل شخصيت بين المللي و موقعيتش در داخل، ديگر به سمبل و نمونه اي از زندانيان سياسي در ايران مبدل شده است و از اين بابت هر چه انجام گيرد گويا براي همه ي زندانيان انجام مي شود - و در صدد بودم شايد با اين سواد نصفه ام از اينترنت و كامپيوتر بتوانم چيزي دست و پا كنم كه با خبر شدم در برنامه ي ميزگردي با شما در صداي آمريكا عينا همين پيشنهاد از طرف آقاي نوري زاده هم اعلام شده. به هر حال اگر چه اين موضوع مي تواند خود مستمسكي براي انواع اتهام ها شود، ولي آنچه كه از اهميت بيشتري برخوردار است گرامي داشت آرادي زندانيان سياسي است كه معنائي جز ارج گزاردن به آزادي بيان ندارد.
امروز 18 روز به خاتمه ي محكوميت اكبر گنجي؛ سمبل آزادي بيان در ايران مانده است و اين روزهاي پاياني - اگر با انواع اتهام هاي من در آوردي ديگر ادامه نيابد - شايسته است كه همچنان به ياد او و تمام زندانياني كه براي آزادي بيان جانفشاني كرده اند بگذرد.
آخرين اطلاعات كه از خانوادخ ي گنجي اعلام شده است در زير آورده شده است.


شفيعي از ملاقات خانواده‌ي گنجي با وي خبر داد
مدير كل زندان‌هاي تهران:
مجموعه‌اي كه گنجي در آن نگهداري مي‌شود، يك سوئيت كامل با سرويس و حياط است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي
معصومه شفيعي با ارسال نمابري، از ملاقات خانواده گنجي با وي خبر داد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، همسر گنجي با ارسال نمابري به ايسنا، آورده است كه گنجي از نظر جسمي هيچ تفاوتي نكرده و مثل ماه‌هاي گذشته بسيار لاغر و نحيف است.
وي با ادعاي اين كه گنجي با هيچ كس اجازه‌ي ملاقات ندارد، به مشكلات جسمي و معاينه‌ي وي توسط پزشك متخصص زندان اشاره و عنوان كرده است كه با وجود توصيه پزشك تاكنون اقدامي در اين موارد صورت نگرفته است.
شفيعي در اين نمابر مدعي شده است كه گنجي از شهريور تاكنون به صورت انفرادي نگهداري مي‌شود.
وي همچنين عنوان كرده است كه همسرش طي ماه هاي شهريور و آذر هيچ ملاقاتي نداشته و در بقيه ماه‌ها يك بار با خانواده ملاقات كرده است.
شفيعي عنوان كرده است كه روز 26 اسفندماه محكوميت 6 ساله‌ي گنجي به پايان مي‌رسد.
سالاركيا، معاون امور زندان‌هاي دادستان تهران درباره وضعيت گنجي و اظهارات همسر وي به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: ملاقات‌هاي وي آزاد است و در فضايي كه در اختيار دارد تمام امكانات لازم هم وجود دارد و مشكل خاصي از نظر مكاني براي وي وجود ندارد.
سهراب سليماني، مديركل زندان‌هاي تهران نيز با بيان اين‌كه گنجي به صورت انفرادي نگهداري نمي‌شود، به خبرنگار حقوقي ايسنا گفت: حال اكبر گنجي خوب است؛ وي تحت كنترل است و مشكل خاصي ندارد.
وي افزود: مجموعه‌اي كه وي در آن نگهداري مي‌شود يك سوئيت كامل با سرويس و حياط است.
انتهاي پيام
کد خبر: 8412-03101


هیچ نظری موجود نیست: