۲۰ فروردین ۱۳۸۶

بهاره هدایت: نمی توان با روشهای غیرقانونی فعالان جنبش زنان را از دسترسی به فضای عمومی جامعه محروم کرد

منبع: ادوارنیوز
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و دبیر کمیسیون زنان این اتحادیه برخورد و ادامه بازداشت ناهید کشاورز و محبوبه حسین زاده فعالان کمپین یک میلیون امضاء را محکوم کرد. بهاره هدایت در گفتگو با خبرنگار ادوار نیوز با اعلام این مطلب گفت: دسترسی به فضای عمومی جامعه حق آحاد شهروندان است و نمی توان با اعمال محدودیت های سلیقه ای و توسل به روشهای غیر قانونی این حق را سلب نموده و با جرم تراشی های مضحک امنیتی فعالان جنبش زنان را به زندان انداخت.
هدایت ادامه داد: تفکیک جرم امنیتی با اقدام مدنی باید برای تصمیم سازان دستگاه اطلاعاتی کشور جا بیفتد و نهادهای امنیتی باید بپذیرند نسبت دادن اتهاماتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی و برهم زدن نظم عمومی به فعالانی که مسالمت آمیزترین روشها برای بیان اعتراض خود نسبت به قوانین غیرعادلانه حاکم را انتخاب کرده اند غیر قابل قبول است.
دبیر کمیسیون زنان تحکیم در پایان گفت: بالا بردن هزینه فعالیت های اجتماعی و مدنی با اینکه دشواری ها برای ادامه مسیر را زیاد می کند اما هیچگاه باعث توقف فعالیتها و یا فراموش شدن مطالبات نخواهد شد. و هر گونه ایجاد وقفه و خلل در این فعالیتها در نهایت به نفع حاکمیت نخواهد بود

هیچ نظری موجود نیست: