۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۵

هشدار دانشجويان نسبت به 'پروژه جديد سرکوب'

دانشجويان نحوه رفتار حکومت با دانشگاه و خود را نمونه کوچک تر رفتار با ملت دانسته اند
سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی(ادوار تحکيم وحدت) و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه های جداگانه ای، نسبت به آغاز دور تازه ای از برخورد با فعالان دانشجويی و بدتر شدن وضعيت حقوق بشر در ايران هشدار داده اند.
در این بیانیه ها با اشاره به تایید حکم زندان و اخراج شماری از فعالان دانشجویی، نحوه رفتار حکومت با دانشگاه و دانشجویان، نمونه کوچک تر رفتار با ملت خوانده شده و از آنچه سکوت احزاب اصلاح طلب در برابر این رفتار توصیف شده، به شدت انتقاد شده است.
در بيانيه سازمان ادوار تحکيم وحدت گفته شده در دو هفته اخير حجم برخورد با نخبگان و فرهيختگان به طرز نگران کننده ای افزايش يافته است.
در اين بيانيه با اشاره به بازداشت رامين جهانبگلو، استاد دانشگاه و صدور احکام "سنگين" قضايی برای اعضای سابق دفتر تحکيم وحدت، ابراز نگرانی شده که "پروژه جديدی برای سرکوب جريانات اجتماعی و خاموش کردن آنها" آغاز شده است.
در اين بيانيه نسبت به صدور احکام قضايی برای علی افشاری، عبدالله مومنی، اکبر عطری و امير اسحاقی، پيمان عارف و مهدی امينی زاده به شدت اعتراض و از قوه قضاييه خواسته شده در اين احکام تجديد نظر کند تا به گفته صادر کنندگان بيانيه، پرونده حقوق بشر ايران سياه تر از اين نگردد.
شورای تهران دفتر تحکیم نيز با صدور بیانیه ای ضمن اعتراض شدید به این گونه برخوردها، از سکوت برخی گروه هايی که مدعی طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر معرفی شده اند، در قبال این برخوردها به شدت انتقاد کرده است.
در اين بيانيه گفته شده:"امروز نحوه رفتار حکومت با دانشگاه نمونه کوچک تر رفتار حکومت با ملت است. جفاهای رفته بر دانشگاه و استاد و دانشجو هر روز بیشترمی شود و هیچ نهادی توضیحی در باب این مساله نمی دهد، همچنان که هیچ حزب اصلاح طلبی اعتراضی نسبت به این حق کشی ندارد و از نظر ما سکوتی که پیش گرفته شده است بیشتر در تأیید این سرکوب معنا می شود."
شورای تهران دفتر تحکيم وحدت، صدور احکام حبس برای علی افشاری، عبدالله مومنی، مهدی امين زاده و فريد مدرسی و اخراج پيمان عارف، روزبه افراز و مهدی امين زاده را تنها موارد "سرکوب جنبش دانشجويی" ندانسته و افزوده:" احکام، احضارها و تعليق ها و برخوردهای خصمانه کميت های انضباطی با دانشجويان کماکان در امتداد اراده آگاهانه برای خشکاندن جنبش دانشجويی ادامه دارد."
در ادامه اين بيانيه ضمن انتقاد از سياست های دولت و جناح حاکم، از جناح اصلاح طلب درون حاکميت نيز به تندی انتقاد شده است.
شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، برخوردهای صورت گرفته با دانشگاه را نشانه بحران های جدی حاکميت دانسته و در عين حال به اصلاح طلبان نيز هشدار داده که از همسويی با حاکمان خودداری ورزند.
در اين بيانيه، احکام صادر شده برای دانشجويان مغاير با حقوق بشر دانسته و تاکيد شده که ادامه روند برخورد با دانشگاه، مايه ای برای قوام اعتراضات دانشجويی خواهد بود.
منبع: بي بي سي

هیچ نظری موجود نیست: