۶ خرداد ۱۳۸۵

اين صداي فرزندان ملت است

بيانيه شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت درپیرامون حوادث اخیر در دانشگا ههای کشور
شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت درپیرامون حوادث اخیر در دانشگا ههای کشور بيانيه اي به شرح ذيل منتشر كرده است :
ازابتدا معلوم بود که انتصاب فردی فاقد صلاحیت به عنوان وزیر علوم، مجموعه دانشگاهی کشور را دچار بحران خواهد نمود. انتصاب روسای دانشگاهها بدون توجه به رای اعضای هیات علمی ، بی تدبیری روسای انتصابی در اداراه امورات دانشگاهها ، اخراج اساتید نمونه ، اخراج دانشجویان ، ایجاد هراس از برپایی انقلاب فرهنگی دوم ، گسترش احضار دانشجویان به کمیته های انضباطی ، لغواردوهای دانشجویی به بهانه اختلاط دختر وپسر ، عدم صدور مجوز برگزاری مراسم های سیاسی و فرهنگی ، کاهش امکانات رفاهی ، کاهش بودجه پژوهشی ، بخش نا قابلی از تحفه ی وزیری است که با فروتنی نشان ممتاز سرسپردگی به استبداد و سرکوب دانشگاه را از آن خویش ساخته است . مجموعه این اقدامات در روزهای گذشته باعث بروز اعتراضاتی در دانشگاههای مختلف شد که در مورد آنها توجه به نکات زیر ضروری است.
1- در دانشگاه تهران اعتراض دانشجویان از زمان انتصاب آیت ا..عمید زنجانی به ریاست دانشگاه آغاز گردید.انتصاب فردی فاقد مدرک دانشگاهی بزرگتیرین خیانت به قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه تهران بود. درسایه سوء تدبیر این فرد فاقد صلاحیت وضعیت این دانشگاه هر روز وخیم تر می گردد.اعمال محدودیتهای فراوان برای فعالیتهای سیاسی و فرهنگی ،کاهش کیفیت امکانات رفاهی و دخالت در امر تشکلهای دانشجویی در کنار انتصاب افراد فاقد صلاحیت به عنوان رئوسای دانشکدهای گوناگون از جمله اقدامات این آیت ا..می باشد.در روزهای گذشته این بی تدبیری به اوج رسید . احضار همزمان 19نفر به کمیته انضباطی در کنار افت کیفیت امکانات رفاهی اوضاع رابسیار آشفته نمود. مسئولین دانشگاه برای جلوگیری از هرگونه اعتراضی حمایت بی دریغ خود از طیف سنتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گسترش دادند تا جایی که رسانه ها را تهدید نمودند اگر خبری بر علیه این طیف انتشار دهند با برخورد قضایی مواجه خواهند گردید.اما اعتراضات زمانی به اوج رسید که مجوز چندین برنامه لغو گردید و آیت ا.. دستور بازنشستگی چندین تن از اساتید مجرب دانشکده حقوق را صادر نمود.مجموعه این اقدامات اعتراضات پیاپی دانشجویان را به دنبال داشت تا درنهایت به اعتراضات در کوی دانشگاه تهران انجامید. اعتراضاتی که بار دیگربا تعرض نیروهای امنیتی ولباس شخصی به کوی دانشگاه تهران پاسخ داده شد و لکه ننگ دیگری را برای طرفداران استبداد رقم زد . در کنار تمامی این اقدامات نسجنجیده اعضا طیف سنتی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که اکنون با حمایت غیر قانونی مسئولین به نام این تشکل فعالیت می نمایند در خیانتی آشکار به دانشجویان و همکاری کامل باسرکوبگران ، دانشجویان ومعترضین را گروهی آشوب طلب می نامند ، اقدامی که حتی بسیج دانشجویی نیز انجام نداده است.
2- در دانشگاه امیر کبیر اعتراضات هنگامی اوج گرفت که مسئولین نهاد رهبری کوشیدند در انتخابات انجمن اسلامی دخالت نمایند و این تشکل مستقل دانشجویی را به بله قربانگوی خویش بدل نمایند . آرزویی که سالهاست در می پرورانند و هرگز نیز تعبیر نخواهد گشت .ازسوی دیگر در این میان عناصر وابسته تحکیم شیراز نیز می کوشند از آب گل آلود ماهی بگیرند به این امید واهی که شاید در دولت مهرورزی بتوانند انجمنهای اسلامی را در دست بگیرند ، که خوشبختانه با هوشیاری دانشجویان به شکست انجامیده است.
3- در روزهای گذشته اعتراضاتی نیز دردیگر دانشگاهای کشوربه علت توهین به مردم آذری زبان صورت گرفته است . مسئولین کج اندیش با نگاه امنیتی خویش درحالی که عاجز از درک آن هستند می کوشند این اعتراضات را آشوب جلوه دهند ، لذا چون گذشته راه سرکوب معترضان را در پیش گرفته اند و بی آنکه به دنبال پایان بخشیدن به تبعیضهای نا روا باشند شعار وحدت همه با من سر می دهند.
4- در این میان مسولین دانشکاها و رئوسای نیروی انتظامی تلاش می کنند تا با فرافکنی ، از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمایند.و به مانند همیشه دانشجویان را گروهی اراذل و اوباش نامند، شیوه ای که همواره برای توجیه عدم پاسخکویی مسئولین وسرپوش نهادن بر بی کفایتی آنها مورد استفاده قرار می گیرد.در مجموع آنچه ریشه بسیاری از این اعتراضات است تلاش مسئولین برای تهدید آزادی های مدنی وقانونی است . تلاشی که سالهاست ادامه دارد ودانشجویان نشان داده اند که هیچگاه تسلیم این فشارها نخواهند شد.در پایان دفتر تحکیم وحدت با دعوت همگان به تمکین بر منافع ملی واقعی ایران زمین و توجه به ریشه های استبداد تاریخی گریبان گیر ما ، ضمن پاسداشت اعتراضات مدنی مردمی- دانشجویی بار دیگر اعلام می دارد تلاش آگاهانه برای استقرار «صلح در جهان و دموکراسی در ایران» تنها راه رهایی است. همچنین به مسولین امر هشدار می دهیم که ادامه روند سرکوب اعتراضات مدنی مردمی- دانشجویی چیزی جز هرج و مرج وآشوب برای میهن و ملت به دنبال نخواهد داشت . پس بشنوید که این صدای فرزندان ملت است .
به امید سرافرازی میهن و ملتدفتر تحکیم وحدتخرداد 1385
آخرين واکنش ها به نا آرامی های اخير دانشجويی كشور
در حالی که به نظر می رسد در پی دست کم يک هفته نا آرامی و درگيری در دانشگاه های مختلف ايران، شرايط آرام شده ، محمود سالارکيا، معاون دادستان تهران گفته است در جريان نا آرامی های اخير کوی دانشگاه تهران، شش تن بازداشت شده اند که هيچ يک از آنها دانشجو نيستند.وی به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا گفت که در اين حادثه، نيروی انتظامی با مدارا رفتار کرد و به هيچ وجه قصد برخورد تند با دانشجويان را نداشت.
به گفته سالارکيا، کسانی که در اين حادثه از سوی نيروی انتظامی بازداشت شده اند، افرادی بودند که به گفه وی اخلال ايجاد کردند، اموال دولتی را تخريب و با سنگ پرانی ماموران را زخمی کردند.
معاون دادستان تهران در حالی از بازداشت شش تن سخن گفته که محمد تورنگ، رييس مرکز اطلاع رسانی نيروی انتظامی تهران بزرگ، به خبرگزاری کار ايران، ايلنا گفته است که در تجمعات روزهای گذشته کوی دانشگاه تهران، 8 نفر توسط پليس دستگير شده اند.
وی از بازداشت شدگان به عنوان "دانشجو نما" نام برده و افزوده اين افراد هم اکنون در بازداشت نيروی انتظامی هستند و در روزهای آينده به وضعيت آنان رسيدگی خواهد شد.
در روزهای اخير، علاوه بر کوی دانشگاه تهران، دانشگاه های صنعتی امير کبير، خواجه نصير، علامه طباطبايی و چند دانشگاه در تبريز، اروميه، زنجان و شهرهای ديگر صحنه ناآرامی و درگيری بوده اند.
در پی اين درگيری ها، انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف با انتشار بيانيه ای، با تاکيد بر اينکه جو دانشگاه ها روز به روز امنيتی تر می شود، سخن از آن گفت که:" سرکوب به عريان ترين شکل ممکن در پيش گرفته شده و در يک کلام، ارتجاع کمر به نابودی دانشگاه بسته است."
در اين بيانيه، ضمن اعلام حمايت از دانشجويان معترض در ديگر دانشگاه ها، گفته شده:"حکومت جمهوری اسلامی بايد توجه کند که ديگر نمی تواند با عوام فريبی از طريق رسانه های حکومتی، خواسته های کاذب و خودساخته را به جای خواسته های حقيقی به مردم تحميل کند."
در همين حال، انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير نيز با انتشار بيانيه ای درباره وقايع و در گيری های روزهای اخير در اين دانشگاه، تاکيد کرده که: "آنچه بيش از پيش در به تشنج کشيدن فضای دانشگاه موثر بوده و هست، دخالت هدفمند و افسار گسيخته نهادهای حکومتی تحميل شده به دانشگاه و در راس آن، نهاد نمايندگی رهبری است."
در بيانيه انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی امير کبير همچنين از عملکرد آنچه تشکل های شبه نظامی و غير دانشگاهی در محيط های دانشگاهی خوانده شده، و مشکلات صنفی موجود در دانشگاه به شدت انتقاد شده است.
همزمان با اين تحولات، مصطفی پهلوانی، دبير تشکيلات انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه های بوعلی سينا و علوم پزشکی همدان، از احضار پنج عضو اين انجمن به کميته انضباطی خبر داده و در عين حال هشدار داده است که اين انجمن در مقابل موج جديد برخورد با اعضای خود موضع گيری خواهد کرد و اين موضع گيری مثل گذشته ملايم نخواهد بود.
خبرگزاری کار ايران نيز گزارش داده که يک دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب به نام سلمان سيما از سوی کميته انضباطی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، به يک ترم تعليق از تحصيل و يک ترم تبعيد به واحد کرج محکوم شده است.
وی مدير مسئول نشريه دانشجويی "سخن تازه" که توقيف شده و از اعضای هيئت موسس انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است.
اعمال سانسور بی سابقه نسبت به اعتراضات سراسری دانشگاه ها
اخبار مربوط به نا ارامیها و درگیریهای هفته اخیر دانشگاههای کشور بنا به دستور مقامات امنیتی سانسور شد.
در اقدامی کم سابقه خبرگزاریهای ایسنا و ایرنا تمامی اخبار و گزارشهای تصویری از تجمعات و اعتراضات دانشجویی در کوی دانشگاه ،دانشگاههای تهران و پلی تکنیک را از صفحات سایت خود حذف کردند. گفته می شود انعکاس شعارهای سر داده شده در کوی دانشگاه و تجمع دانشگاه تهران و علی الخصوص اشاره به شعار مرگ بر استبداد و مرگ بر دیکتاتور در این اخبار از جمله دلایل حذف ان بوده است. بازتاب گسترده حمله دانشجویان دانشگاه امیر کبیر به دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه و انتشار عکسهایی از این حادثه از سوی خبرگزاری ایسنا نی باعث فشار شدید بر این خبرگزاری برای حذف اخبار خود بوده است.
روز پنجشنبه و در پی دو روز نا ارامی و التهاب دانشگاه تهران و خوابگاه این دانشگاه در امیر آباد روز آرامی را سپری کردند.
همچنین به گزارش ادوار نيوزخبر دیگر اینکه شایعه بازداشت و یا ربوده شدن برخی فعالان دانشجویی از سوی نهادهای امنیتی در روز پنجشنبه از سوی منابع موثق تکذیب شد
.

هیچ نظری موجود نیست: