۱۸ آذر ۱۳۸۶

دانشجویان زندانی امنیت جانی ندارند!

خبرنامه امیرکبیر: شورای تهران دفتر تحکیم، متشکل از انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران، با نگارش نامه ای به هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه، نسبت به سلامت دانشجویان در بند شدیدا ابراز نگرانی کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

 ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای هاشمی شاهرودی؛

با سلام

 احتراما همان گونه مستحضرید اردیبهشت ماه سال جاری ۴ نشریه دانشجویی که حاوی مطالب توهین آمیزی نسبت به مقدسات و مقامات بود به طرز مشکوکی در دانشگاه امیرکبیر پخش شد. علیرغم آن که مدیران مسئول این نشریات از لحظه پخش این نشریات دخالت در انتشار آن ها را تکذیب و نشریات را جعلی می خواندند، همان زمان ۸ نفر از دانشجویان در ارتباط با این مسئله دستگیر شدند. پس از گذشت دو ماه از بازداشت این دانشجویان اخباری مربوط به اعتراف دانشجویان دستگیر شده مبنی بر دست داشتن در انتشار این نشریات منتشر شد. هم زمان با این مسئله و آغاز ملاقات خانواده ها با فرزندانشان در زندان این دانشجویان بار دیگر دست داشتن در انتشار ۴ نشریه موهن را تکذیب کرده و به خانواده های خود اعلام کردند در طول بازداشت تحت شدیدترین شکنجه ها جهت اعتراف به کار ناکرده قرار گرفته اند. اندکی از انتشار این گونه اخبار نگذشته بود که ۵ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند نیز با صحه گذاشتن بر اعمال شکنجه های غیرانسانی بر ایشان، پیگیر این مسئله از طریق قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی شدند. در پی این مسئله جنابعالی جناب آقای آوایی، رئیس دادگستری استان تهران، را مسئول رسیدگی به این مسئله کردید. اما آن گونه آقای آوایی چندی پیش اعلام کردند پس از گذشت نزدیک به ۵ ماه از اتمام بازجویی دانشجویان کلیه آثار شکنجه از بین رفته و از مدارک پزشکی و درمانی دانشجویان، موجود در بهداری بند ۲۰۹ زندان اوین، هیچ گونه مدرکی به ایشان ارائه نشده است.

 هفته گذشته اخبار نگران کننده ای مبنی بر ادامه بدرفتاری با دانشجویان در بند، آقایان علی عزیزی و علی نیکونسبتی، در بند ۲۰۹ به گوش رسید. همچنین هفته گذشته فردی به نام بزرگ نیا، رئیس اندرزگاه ۸، و ضیائی، معاون وی، به کمک جمعی دیگر از مسئولین این اندرزگاه دو نفر از دانشجویان، آقایان مجید توکلی و احمد قصابان، را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. شورای تهران دفتر تحکیم وحدت، متشکل از انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران، نگرانی عمیق خود را نسبت به سلامت دانشجویان بازداشت شده ابراز داشته و اعلام می نماید با توجه به اخبار منتشره، دانشجویان در زندان امنیت جانی ندارند. از آن جا که رئیس دادگستری استان تهران اعلام کردند به هیئت نظارت بر حقوق شهروندی اجازه بازدید از بند ۲۰۹ زندان اوین داده شده است، شورای تهران دفتر تحکیم وحدت از حضرتعالی درخواست می کند جهت بررسی سلامت دانشجویانی که هم اکنون در این بند نگه داری می شوند و اطمینان از رعایت حقوق شهروندی در برخورد با ایشان، هم اکنون که این دانشجویان مراحل بازجویی را می گذرانند اقدام عاجلی را در نظارت از این بند و بازدید از دانشجویان توسط هیئت محترم نظارت بر حقوق شهروندی به انجام رسانید. چرا که در صورت تاخیر در این اقدام و شکایت این دانشجویان در هنگام آزادی مانند نوبت پیشین حقوق مسلم ایشان ضایع خواهد شد.

علاوه بر این با توجه به این که ۳ دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری، چندین بار از سوی عوامل زندان و برخی زندانیان مورد حمله قرار گرفته اند و هر بار این حملات از سوی مسئولین قوه قضاییه تکذیب شده است، لطفا ترتیبی اتخاذ فرمایید این دانشجویان نیز در اسرع وقت توسط پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفته و شکایت آن ها از مسئولین زندان به همراه گزارش پزشکی قانونی به مراجع ذی صلاح ارائه شود تا همان طور که به کلیه اتهامات دانشجویان در اسرع وقت رسیدگی شد به شکایت و دادخواهی این دانشجویان نیز رسیدگی شود. همچنین با توجه به این که هم اکنون به کلیه اتهامات آقایان مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری در دو شعبه جداگانه در دادگاه انقلاب و دادگاه عمومی رسیدگی شده است و هیچ گونه بیم تبانی یا فرار متهمین نیز نمی رود، دستور فرمایید با تبدیل قرار بازداشت این سه دانشجو به قراری مناسب، مقدمات آزادی این سه دانشجو که اکنون بیش از ۶ ماه از بازداشت ایشان می گذرد، فراهم آید.

 والسلام علی من اتبع الهدی

شورای تهران دفتر تحکیم وحدت

۹ آذرماه ۱۳۸۶

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: