۱۸ شهریور ۱۳۸۸

كابوس هاي ديكتاتور و تحقق روياهاي ما

    كابوس هاي ديكتاتور و تحقق روياهاي ما

     

    دي شب خبر رسيد كه مرتضي الويري و سيد عليرضا حسيني بهشتي هم بعد از پلمب ستادهاي پيگيري وضعيت زندانيان كروبي و موسوي دستگير شدند. وقتي كه به سير ماجراها نگاه مي كني باور مي كني كه ايكاروس بايد خيلي به خورشيد نزديك شده باشد كه اينچنين ولوله و التهابي را به راه انداخته اند! دستپاچگي حكومت به روشني نشان مي دهد كه اين ها دست روي نقطه حساس و دردناكي گذاشته اند كه عكس العملي چنين را از حكومت شاهد هستيم. ولي اين تنها نقطه ضعف حكومت كودتائي نيست! قبلا به روشني ديده ايم كه كودتاچيان چقدر از حركت هاي مردمي وحشت دارند و از اين كابوس كه مردم باز هم در خيابان ها همديگر را ببينند و به هم لبخند بزنند و دست هايشان را به نشانه پيروزي بالا بگيرند چه شب ها كه خواب به چشمانشان نيامده.

     

    ديروز در ميدان هفده شهريور هم خبرهائي بوده و تظاهراتي هزار نفره برگزار شده و چندين نفر هم دستگير شده اند. اينها كه از هراسشان هر چه تجمع تاريخي و قانوني بوده يكي يكي لغو كرده اند كه مبادا اين تجمعات با اعتراضات بعد از باز شدن موسسات آموزشي پيوند بخورد و ديگر از كنترل آنها خارج شود. اين ها غافلند و نمي دانند كه با اين رفتارهاي از سر خوف نمي توانند اين جنبش را آرام كنند. اين آب رفته ديگر به جوي باز نخواهد گشت و با اين بگير و ببند ها هم شايد بتوان شكست را اندكي به تاخير انداخت، ولي نمي توان جلوي آن را گرفت و هر چه بيشتر هزينه خشونت شود بازگشت به حال عادي براي نظام گران تر خواهد بود. چه خوب توصيه اي كرد خاتمي در آخرين سخنراني خود كه مي ترسم خيلي دير شود!

     

    عليرضا نوري زاده، محسن مخملباف و محسن سازگارا در بيانيه اي كوتاه اعلام كرده اند كه حاكميت وحشت و كودتائي بزودي مي خواهد كروبي و موسوي را نيز دستگير كند (متن بيانيه را در زير آورده ام). من هم معتقدم اين اتفاق در حال وقوع است و نبايد گذاشت اين توطئه به بار بنشيند. براي اين كه اين كودتاي در كودتا زمينگير شود راهي نيست بجز ادامه حركت هاي اعتراضي. شايد راهكارهاي زير بتوانند در همبستگي و اتحاد بيشتر و اقدام عملي به موقع راهگشا باشند:

     

    شبكه ارتباط سبز

    اگر چه خبر قريب به صحتي در مورد خريد سيستم جاسوسي در متن هاي ايميل توسط دولت كودتا دريافت شده ولي فكر مي كنم بازبيني و جستجوي كليدواژهاه در ميليونها ايميلي كه رد و بدل مي شود كار آساني نيست و شايد هنوز از مطمئن ترين روش ها براي ارتباط باشد. بنابراين بهتر است هر چه سريعتر شبكه هاي ارتباطي بين هسته هاي تا ده نفره كه از افراد مطمئن انتخاب شده اند را تشكيل دهيم. اسامي ايميل ها بايد كاملا معمولي و بي ارتباط با نام و فاميل افراد باشد. هر يك از اعضا اين تشكل هاي مجازي، گروه هاي مجازي ديگري را با افراد آشنا و مطمئن شكل خواهند داد تا شرايط رساندن و گسترش اخبار و اطلاعات ضروري در سريعترين زمان ممكن به جامعه مهيا شود.

    به اين ترتيب در يك ارتباط مطمئن مي توان تا حدود پنجاه نفر را از اخبار آگاه كرد و در زمان لازم بسيج نمود.

     

    اعتراضات گسترده و غير قابل پيش بيني

    در نوشته هاي قبلي ام دو مرتبه به اين راهكار اشاره كرده ام و مزاياي آن را گوشزد كرده ام. به نظر من هنوز هم براي فلج كردن و هزينه بر شدن برخوردهاي كودتائي با جنبش سبز همين اعتراضات گسترده و متفرق بهترين روش است. مهمترين ويژگي اين اين رفتار بايد غير قابل پيش بيني بودن آن باشدتا كمترين هزينه را به جنبش و بيشترين ضربه روحي و هزينه نيروي انسان را به طرف مقابل وارد كند. براي رسيدن به اين هدف بايد تا آنجا كه ممكن است زمان و مكان اين مناطق مخفي بماند و سازمان دهي شده حركت شود كه پيشنهاد اول مي تواند در اين مورد به كمك آيد. اين كار ناخود آگاه حركت اعتراضي را به يك جنبشي با هسته هاي مخفي خواهد كشاند كه شايد باعث برخوردهاي وحشيانه تري از طرف كودتاچيان بشود، ولي اگر اين كارها بصورت ضربتي انجام گيرد و فرصت تفكر و پيش بيني از كودتا گران سلب شود، مب تواند كارساز باشد.

     

    ديوار نويسي، اسكناس نويسي و پخش اعلاميه

    شايد ساده ترين و دم دستي ترين و در عين حال موثر ترين فعاليت ها در شرايط موجود همين اسكناس نويسي باشد كه مدتي انجام شد ولي الان خبر زيادي نيست. اين كار بايد دوباره و بطور جدي شروع شود تا تمام اسكناس هاي موجود در دست مردم شعار نويسي شده باشد. همين طور است ديوار نويسي ها كه اگر چه در گوشه و كنار شهر كم و بيش ديده مي شود ولي به نظر مي رسد به عنوان يك فعاليت كم خطر مي تواند به مراتب بيشتر و جدي تر پي گيري شود.

     

    در مورد پخش اعلاميه ماجرا كمي فرق مي كند. اكنون كه مدارس در حال باز شدن هستند فكر مي كنم يكي از موثر ترين راهها براي رسيدن صداي اعتراضي در تمام كشور همين توزيع اعلاميه در دبيرستان ها و دانشگاهها باشد. با توجه به اينكه دستگاه پرينتر و كپي تقريبا در دسترس عموم هست مي توان با اين روش تعداد به مراتب بيشتري را مطلع كرد. كافي است در زمان زنگ تفريح دبيرستان ها با موتور يا اتومبيل از كنار انها گذشت و در يك فرصت مناسب يك دسته از اعلاميه ها را در حياط مدارس پخش كرد. اين عمل نياز به احتياط كافي و بررسي منطقه فعاليت قبل از اقدام دارد ولي اثر بخشي آن به مراتب از بقيه كارها بيشتر است.

     

     

    در شرايط حساس كنوني اگر آنها را تنها بگذاريم به آينده خودمان و فرزندان اين مرز و بوم خيانت كرده ايم. پس هر كس با هر چه كه در وسعش هست به ميدان بيايد و هر كاري كه از دستش بر مي آيد انجام دهد تا دير نشده. فردا همه شرمنده آينده خواهيم بود كه مي توانستيم و نكرديم.

     

     

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

     

    مردم ایران هشدار

      

    حکومت کودتا به زودی قصد دستگیری آقایان مهندس موسوی و کروبی را دارد تا به خیال خود کودتا را کامل کند و به رهبری جنبش سبز ضربه بزند. 

    در این صورت مردم ایران تا آزادی همه زندانیان سیاسی به خیابان ها خواهند ریخت و رهبری جنبش سبز در غیاب آقایان موسوی و کروبی و خاتمی به خارج از کشور منتقل خواهد شد، تا خواب راحت را از استبداد بگیرد. 

     

    17 شهریور 

    سه شنبه، ساعت 12 شب

     

    علیرضا نوریزاده

    محسن سازگارا

    محسن مخملباف



--
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: