۱ مهر ۱۳۸۶

تاج‌زاده: در صورت تشکیل پرونده قضایی آن را به پروژه مبارزه با آپارتاید قضایی تبدیل می کنم

منيع: سايت خبري امروز
آفتاب: «سیدمصطفی تاج‌زاده» عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب در واکنش به حملات رسانه‌ای جریان رقیب در روزهای اخیر علیه خود و نیز شایعاتی مبنی بر تشکیل پرونده علیه وی در دادستانی تهران موضع‌گیری کرد.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: هنوز مطلع نیستم که مدعی‌العموم در مورد سخنرانی من در قزوین پرونده تشکیل داده یا خیر فقط سایت‌های حامی احمدی‌نژاد نوشته‌اند که برای من پرونده تشکیل شده است.
تاج‌زاده با بیان اینکه «منتظر می‌مانم تا نظر مقامات قضایی مشخص شود»، ذکر چند نکته را بدین‌شرح ضروری دانست:
نکته اول: در جمهوری اسلامی ایران اینگونه رسم شده که هر وقت نماینده ولی فقیه درروزنامه کیهان علیه کسی به طور مرتب و در چند شماره مطلبی می‌نویسد این بدان معناست که پیشاپیش پرونده‌سازی قضایی صورت گرفته و آقای شریعتمداری وظیفه توجیه مساله را در افکار عمومی به عهده می‌گیرد.
عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب بر این اساس افزود: از یک ماه پیش که روزنامه کیهان به تحریف سخنانم پرداخت و برخلاف قانون و موازین اخلاقی از درج جوابیه‌های اینجانب خودداری کرد حدس زده می‌شد که به زودی قاضی مرتضوی وارد صحنه شود.
نکته دوم: روزنامه‌هایی که خود را اصولگرا می‌دانند و متاسفانه به اصول قانونی و اخلاقی پایبندی ندارند یعنی روزنامه‌های ایران و رسالت نیز علیه اینجانب تهمت‌ها، توهین‌ها و اتهاماتی مطرح کردند بدون این که پاسخ اینجانب را درج کنند.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هر کس واجب مصونیت آهنین شود این فسادها و خلاف‌ها عجیب جلوه نخواهد کرد.
نکته سوم و مهم‌تر: اگر در این زمینه برای من پرونده تشکیل دهند تصمیم دارم آن را به پروژه‌ای علیه تبعیض قضایی تبدیل کنم.
وی تاکید کرد: جامعه ما از بی‌عدالتی قضایی در رنج است و یکی از شعارهای اصلاح‌طلبان پیشرو در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری تحقق عدالت قضایی در کنار عدالت سیاسی، اجتماعی، جنسیتی، آموزشی و فرهنگی بود.
تاج‌زاده خاطرنشان کرد: نمی‌شود که در جامعه ما کسانی مراجع تقلید را نیز خودی و غیرخودی کنند و آنچه بر زبانشان جاری می‌شود علیه مراجع غیرخودی نثار کنند.
وی اظهار داشت: من بنا دارم در کنار افشای تبعیض‌های قضایی یا به زبان رسا تر "آپارتاید قضایی" با کمک مردم و رسانه‌ها فضایی ایجاد کنیم که هیچ اقتدارگرایی جرات و امکان تعرض به هیچ‌یک از مراجع تقلید را نداشته باشد و بر این اساس فرصتی فراهم کنیم تا مراجع بزرگوار شیعه در کمال امنیت و آزادی به روشنگری بپردازند و با فتاوای راهگشای خود مشکلات جامعه و نیز موانعی که بر سر راه جوانان است را بردارند.
تاج‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین در جنبه سلبی این پرونده امکان افشای تبعیض‌های قضایی(آپارتاید قضایی) را فراهم می‌کند و در جنبه ایجابی امیدوارم که به هتک حرمت بعضی مراجع توسط اقتدارگرها پایان دهد.

هیچ نظری موجود نیست: