۲۶ آبان ۱۳۸۶

استراتژی جناح حاكم برای تغيير فضای سياسی

گزارش تحلیلی نوروز

نوروز: با نزدیك شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم و بویژه با شكل‌گیری ائتلاف گسترده اصلاح‌طلبان، نگرانی جناح حاكم از شكست در انتخابات افزایش پیدا كرده است و از این‌رو، تلاش‌های تازه‌ای برای حفظ انسجام و انگیزه كافی جهت فعال‌سازی نیروها در انتخابات آتی در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار نوروز، جریان حاكم كه مهمترین ابزار فعالیت انتخاباتی خود را حزب پادگانی می‌داند، بشدت از بی‌انگیزگی و انفعال این نیروها كه ناشی از عملكرد ضعیف مجلس هفتم و بویژه دولت نهم بوده، احساس نگرانی می‌كند.

بنابراین اخبار، در نشست‌های تصمیم‌گیری جناح حاكم تصمیم گرفته شده تا در برابر تصویری كه نیروهای اصلاح‌طلب و منتقدان دولت از فضای سیاسی كنونی كشور تصویر می‌شود و تصویری واقعی و مؤثر بوده، تصویری مجازی تبلیغ و نیروهای حامی و بدنه حزب پادگانی حول آن فعال شوند.

بر اساس این استراتژی، از آنجا كه عملكرد دولت نهم و بویژه شخص احمدی‌نژاد انتقادات زیادی را حتی در بدنه نیروهای حامی وی در پی داشته است، تصمیم‌گیرندگان جناح حاكم شعار و محور اصلی فعالیت خود را حول مساله «ولایت‌فقیه» متمركز كرده‌اند و در نظر دارند بار دیگر با هزینه كردن از جایگاه عالی نظام، منتقدان دولت و بویژه جریان اصلاح‌طلب را تحت عنوان «مخالفان ولایت‌فقیه» معرفی و با ایجاد هراس در میان نیروهای حامی نسبت به بازگشت این طیف، انگیزه و انسجام كافی را میان آنها بوجود آورند.

گزارش خبرنگار نوروز حاكی از آن است كه این استراتژی در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده است و سخنگویان حزبی، دولت و حتی نظامی این مساله را بعنوان محور سخنرانی‌های خود در جلسات خصوصی و عمومی با نیروهای حامی، محور كار خویش قرار داده‌اند.

بنابراین گزارش، اخیرا دبیركل یكی از احزاب باسابقه جناح راست طی سخنانی در زاهدان با هشدار جدی نسبت به تكرار مجلس ششم گفته است:« ما معتقدیم كه یك تقابل و تضاد تاریخی در میان دو تفكر حكومت دینی و تفكری كه در مقابل آن قرار دارد، از ابتدا تاكنون در كره زمین وجود داشته و دارد. در داخل و خارج كشور چنانچه به صف بندی غیر از این دو صف بندی معتقد باشیم وقت خود را تلف كرده‌ایم. در داخل كشور عده‌ای با حكومت دینی مخالفند و شبها كه می- خوابند پای خود را به طرف غرب دراز می‌كنند. باید در انتخابات و سایر تصمیم‌گیریها وضعیت خود را معلوم كنیم كه آیا در چارچوب حكومت دینی و یا تفكر لائیك قرار داریم یا نه؟».

همچنین، یكی از شاگردان مصباح‌یزدی كه در كابینه نیز مسؤولیت دارد، هفته جاری طی سخنانی در در گردهمایی روحانیون و فرماندهان نظامی و نیروهای كادر وظیفه در پادگان قدس تیپ مستقل 57 ابوالفضل (ع) خرم‌آباد تاكید كرده:« امروز دشمن عزم خود را جزم كرده و حمله خود را به اساسی‌ترین نهاد مقدس جمهوری اسلامی یعنی ولایت فقیه متمركز كرده است و ما باید در صحنه انتخابات پشت‌سر ولایت‌فقیه قرار بگیریم».

یكی از نمایندگان ولی‌فقیه در بسیج نیز اخیرا در سخنانی گفته:« آنها گفته‌اند این دفعه باید آدم‌های موجه و میانه‌رو را بیاوریم اما ما می‌گوییم موجه و غیرموجه،‌میانه‌رو و مشاركتی و مجاهدین انقلا‌ب هیچ فرقی با هم ندارند و همه آنها سر و ته یك كرباس هستند؛ چراكه همان موجهین و معتدلین بودند كه سكوت كردند و آن تندروهایشان، آزادگان، بسیجیان و مقدسات را مسخره كردند و قلب ولی‌فقیه را به درد آوردند».

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com

 

هیچ نظری موجود نیست: