۲۲ اسفند ۱۳۸۶

خاتمي: آزادی یعنی اینکه مردم بتوانند حکومت را خود انتخاب کنند

سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع اهالی شهرستان اسلامشهر سخن گفت.
به گزارش ستاد خبری ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران،‌ خاتمی با اشاره به تهمت‌ها،‌ توهین‌ها و تحریف‌هایی که در روزهای اخیر علیه اصلاح‌طلبان صورت گرفته، گفت: در زمان ولایت حضرت علی(ع) هنگامی که ایشان در محراب نماز به شهادت رسیدند، به علت وسعت تبلیغات سویی که علیه ایشان بود، بسیاری سوال می‌کردند که آیا علی(ع) نماز می‌خوانده است؟!
وی ادامه داد: امروز نیز بدون اینکه بخواهم تشبیهی انجام دهم؛ باید بگویم که زمان ما هم مانند آن زمان شده است، هر چند من بنا ندارم به تهمت‌ها و بدگویی‌ها پاسخ دهم.
رئیس جمهور سابق ایران در ادامه گفت: متأسفانه امروز در یک فضای تبلیغاتی انسان‌های پاکی را که برای خدا قیام کردند و در رکاب امام(ره) بودند و نشان داده‌اند که درباره مصالح کشور اهل سازش نیستند و با قلدران و زورمداران مبارزه می‌کنند، طرفدار آمریکا و منحرف معرفی می‌کنند و این نوع بداخلاقی‌ها باعث تأسف است.
وی با بیان اینکه بدترین کار این است که این بداخلاقی‌ها به نام اسلام صورت می‌گیرد، تصریح کرد: البته در گذشته شاهد بودیم که بداخلاقی‌ها محبوبیت کسانی را که مورد اهانت واقع شده‌اند، افزایش داده، ولی این رفتار خارج از دایره عدل و انصاف و اخلاق است.
رئیس مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها با بیان اینکه امروز صدای ما به جایی نمی‌رسد،‌ تصریح کرد: این روزها حتی کسانی که صدای ما را می‌رسانند، در عمل خود جز تحریف، توهین و تهمت چیزی نمی‌گویند و این رفتار جفا به جمهوری اسلامی است.
خاتمی با تأکید بر اینکه مهمترین شعار مردم در دوران انقلاب «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بوده است، تصریح کرد: این مردم هستند که باید قضاوت کنند چه کسانی به آرمان‌ها و شعارهای آنان پایبندی بیشتری دارند. مردم آزادی، استقلال و نظام جمهوری اسلامی خواستند و با رهبری حضرت امام(ره) توانستند به آن دست یابند.
وی تأکید کرد: مردم خواستار آزادی هستند و مهم‌ترین مظهر آزادی، آزادی اعمال حق حاکمیت آنان بر سرنوشت خویش است.
وی با بیان اینکه حرکت آزادی‌خواهانه مردم ایرانی از 150 سال پیش شروع شد و با هدایت امام راحل به اوج خود رسید، تصریح کرد: آنهایی که می‌گویند طرفداران آزادی، طرفداران ولنگاری هستند، باید بدانند که آزادی یعنی اینکه مردم بتوانند حکومت را خود انتخاب کنند، ‌از حکومت بازخواست کنند و اگر حکومت نتوانست به خواسته‌هایشان پاسخ گوید، بتوانند بدون توسل به زور آن را عوض کنند.
وی افزود: «استقلال» یعنی اینکه ایران بتواند روی پای خود بایستد و از موضع قدرت و نه از روی زبونی از مصالح خود دفاع کند و این امر مستلزم توسعه علم و گسترش صنعت است.
وی با اشاره به تدوین و تصویب سند چشم‌انداز 20 ساله در دولت اصلاحات گفت: سند چشم‌انداز خواستار آزادی و پیشرفت و توسعه کشور است و طبق برنامه سند چشم‌انداز، ایران باید در 17 سال آینده به لحاظ علم و تکنولوژی برترین کشور منطقه باشد و معضل بیکاری باید حل شود و این به معنای استقلال واقعی است و سوال اینجاست که آیا امروز در این مسیر حرکت می‌کنیم یا نه؟
خاتمی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی محور و مبنا ارزش‌های متعالی اسلام است، تأکید کرد: در نظام اسلامی رأی و نظر مردم نقش تعیین‌کننده دارد و براساس نظر صریح حضرت امام میزان رأی ملت است و کسانی که به این اصل اعتقاد ندارند، به جمهوری اسلامی نیز بی‌اعتقادند.
رئیس جمهور سابق کشورمان با تأکید بر اینکه مشکلات کشور با هوچی‌گری، دروغ‌پردازی و تحریف حل نمی‌شود، تصریح کرد: ‌باید آزادی‌های اساسی را پاس بداریم و از رأی و نظر مردم حمایت و صیانت کنیم و اصلاح‌طلبی تعریف دیگری جز این ندارد.
خاتمی در ادامه اضافه کرد:‌اینکه عده‌ای می‌گویند رئیس جمهور آمریکا از اصلاح‌طلبان حمایت کرده است، تهمت است. ‌من به صراحت می‌گویم که سیاست‌مداران آمریکا دشمنی خود را به طور صریح با مردم منطقه آشکار کرده‌اند و در منطقه حضور دارند و بی‌شک آمریکایی‌ها طرفدار کسانی هستند که بهانه حضور آنان در منطقه را فراهم می‌کنند و قطعا آنها اصلاح‌طلبان نیستند.
وی با تأکید بر اینکه شرکت در انتخابات باعث تقویت نظام خواهد شد، تصریح کرد: شرکت در انتخابات باعث تقویت نظامی است که در معرض تهدید قراردارد و شرکت انبوه مردم باعث تشکیل مجلسی می‌شود که با عقل و تدبیر برای پیشرفت مردم تلاش خواهند کرد.
خاتمی تأکید کرد: بزرگترین وظیفه مجلس بازخواست از کسانی است که امکانات در دست آنهاست و مجلس باید بر روند امور نظارت کند و این نظارت تنها از عهده یک مجلس شجاع و دلیر برمی‌آید و یافتن چنین افرادی برای حضور در مجلس کار دشواری نیست.
وی افزود: حضور مردم در انتخابات سحر کسانی که می‌‌خواهند بگویند مردم از اصل نظام روی برگردانده‌اند‌ را باطل خواهد کرد و همچنین این حضور گسترده باعث می‌شود سحر تنگ‌نظرهایی که خواستار حضور کم‌رنگ مردم در انتخابات هستند تا بتوانند جریان خود را بر مجلس حاکم کنند، باطل خواهد کرد.
خاتمی در پایان گفت: هر چند بسیاری از نیروهای ارزنده از حضور در مجلس محروم شده‌اند، اما امیدوارم که مجلس هشتم، مجلسی در خدمت اسلام و پیشرفت کشور باشد و بتواند نیازهای مردم و محرومان جامعه را رفع کند

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: