۲۲ اسفند ۱۳۸۶

اسانلو: راي به ياران خاتمي تنها راه نجات كشور است

منبع: سايت خبري بهارستان هشتم
اسانلو در اين گفت و گوي تلفني كه وي از زندان اوين تماس گرفته بود گفت: اينجانب كاملا به صورت مستقل و به دور فضا سازي هاي سياسي در زمينه انتخابات مطالعه و بررسي كرده‌ام و به اين نتيجه رسيده‌ام كه تنها راه حفظ دستاوردهاي انقلاب عظيم ايران كه همان استقلال، آزادي و پيشرفت است در راي به ياران خاتمي به دست خواهد آمد.

اسانلو در خصوص دلايل اين تصميم خود گفت: ائتلاف اصلاح طلبان در برنامه انتخاباتي شان اعلام كرده‌اند كه از فعاليت آزادانه سنديكاهاي كارگري مستقل حمايت مي‌كنند و با انتخاب آنان در مجلس هشتم اين توقع را دارم كه به اين وعده خود همانگونه كه در دوران اصلاحات نيز دو وزير كار آخر دولت خاتمي به اين وعده جامه عمل پوشاندند عمل كنند.

رئيس سنديكاي كارگران اتوبوس راني تهران گفت: ما در دولت اصلاحات توانستيم براساس توافق وزير كار دولت خاتمي و نمايندگان ILO سنديكاي اتوبوس رانان را در سال 1384 به طور كاملا قانوني راه اندازي كنيم و حتي ديدارهاي نيز با وزير وقت و مسئولان داشته باشيم، اما امروز اينجانب را در خيابان به صورت غيرقانوني مي‌گيرند و ضرب و شتم مي‌كنند كه آثار آن همچنان موجود است و يك چشمم آسيب ديده است و كسي به شكايتم رسيدگي نمي‌كند.

اسانلو با مقايسه وضعيت در دوران اصلاحات و مجلس ششم با وضعيت فعلي گفت: در مجلس ششم كميسيون اصل نود پناهگاه كساني بود كه به آنها ظلمي شده بود و پيگير حقوق زندانيان سياسي بود و از حقوق آنها تا آخرين لحظه دفاع مي‌كرد اما امروز تنها سكوت در قابل اتفاقات از مجلس اصولگرا شنيده مي‌شود.

اسانلو ادامه داد: در دوران اصلاحات نشريات و روزنامه‌ها به صورت آزادانه در مورد حقوق اساسي مردم و وضعيت زندانيان اطلاع رساني مي‌كردند اما امروز حاكميت يكدست اجازه انتشار چنين مطالبي را از روزنامه ها گرفته است.

رئيس سنديكاي اتوبوس راني افزود: در مجلس ششم قانون حقوق شهروندي تصويب شد و اين مجلس در دفاع از حقوق زندانيان اهتمام ويژه‌اي داشت كه امروز با گذشت سه سال از حاكميت دولت جديد، بنده به عنوان كسي كه در زندان هستم همچنان شاهد بركات اين قانون هستم و با اينكه كم كم در حال فراموشي است اما اين قانون در زندانها بسيار مفيد به فايده بود.

از ديگر مسائلي كه اسانلو بعنوان كارنامه مثبت اصلاح طلبان نام برد، پرونده قتل‌هاي زنجيره‌اي بود و گفت: دولت اصلاحات و شخص خاتمي در مقابل اين غده سرطاني ايستادند و ريشه آن را در آن دوران در وزارت اطلاعات خشك كردند و اجازه انجام آن اعمال وحشيانه را ديگر ندادند اما امروز شاهد هستيم كه من را در خيابان عمومي غيرقانوني بازداشت كرده و كتك مي‌زنند و شك برقي به گردنم مي‌زنند و تهديد مي‌كنند كه بار ديگر در زير ماشين خواهي رفت.

اسانلو در مقايسه مجلس ششم و هفتم گفت: در خصوص بودجه در خاطرم هست كه در مجلس ششم علي مزروعي تمامي ارقام و آمارهاي بودجه سالانه كشور را به صورت علني در اختيار همه مي‌گذاشت و رسما اعلام مي‌كرد و مردم در جريان بودند اما امروز هيچ خبري از اين اعلام ها نيست و گويي بودجه در پشت درب‌هاي بسته تصويب مي‌شود.

اسانلو در بخش ديگري از صحبت‌هايش به بحث گراني اشاره كرد و با مقايسه وضعيت تورم در دوران دولت و مجلس اصلاحات و با وضعيت فعلي، روش اصلاح طلبان را در اداره وضعيت اقتصادي كشور موثرتر و مفيد به فايده تر دانست و از وضعيت گراني مسكن و اقلام مهم مصرفي مردم در سه سال اخير به شدت انتقاد نمود.

اسانلو به ماده 101 سند چشم انداز كشور در خصوص آزادي فعاليت سنديكاها نيز اشاره كرد كه اين سند محصول دولت و مجلس اصلاحات بود و امروز دولت نهم كمترين اهميتي براي اين سند و بندهاي آمده در آن قائل نيست.

منصور اسانلو در ادامه به وضعيت كارگران اشاره نمود و گفت با توجه به اينكه كارگران در سه سال اخير شاهد كمترين افزايش حقوق بوده‌اند اما خط فقر به حدي رسيده است كه بانك مركزي رسما 490 هزار تومان را خط فقر جامعه مي‌داند و با اين اوصاف اكثريت كارگران كشور زير اين خط قرار مي‌گيرند.

رئيس سنديكاي اتوبوس راني شركت واحد به وضعيت بين المللي كشور نيز اشاره كرد و گفت: در دوران خاتمي ايده گفت و گوي تمدنها براي ايران و ايراني آبرو و عزت به ارمغان آورده بود و ما سربلند بوديم كه نام ايراني بر ما نهاده شده است، اما امروز شاهد دشمني دنيا با ايران هستيم و قطعنامه پشت قطعنامه عليه ايران صادر مي‌شود و تمام ضررهاي اين قطعنامه ها به چشم ملت مي‌رود.

اسانلو در پايان با جمع بندي سخنانش گفت: تمام اين نكات را گفتم تا توضيح دهم چرا راه اصلاح طلبان را در شرايط كنوني ترجيح مي‌دهم و معتقدم با اينكه اصلاح طلبان شايد در برخي مواقع عملكرد مثبتي نداشتند اما بهترين راه براي حفظ آرمانهاي انقلاب 57 حمايت از ياران خاتمي و انديشه خاتمي است.

اسانلو گفت: تحريم و كنار كشيدن زمينه را تنها براي انحصار طلبان فراهم مي‌كند و همچنين باعث مي‌شود وضعيت كشور بدتر از اين گردد و به همين دليل در شرايط كنوني راي دادن تنها راه نجات كشور مي دانم و اصلاح طلبان را بهترين گزينه براي نجات ايران.

اسانلو در پايان گفت به نظرم با توجه به گفته سيدمحمد خاتمي بايد سعي كنيم به هر صورت ممكن بازي آنان را به هم بزنيم و به همين دليل حمايت قاطع خود را از ليست ياران خاتمي اعلام كرده و از مردم مي‌خواهم در انتخابات شركت كرده و به ائتلاف حداكثري اصلاح طلبان راي دهند.

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: