۱۰ مهر ۱۳۸۶

هراس هاي يك رئيس جمهور!

بگذار يک نفر سخن بگويد

منبع: روز انلاين
مريم دستگير

تنها چند روز پس ازآنکه محمود احمدي نژاد دردانشگاه کلمبياي آمريکا از آزادي کامل درايران ودرمحيط هاي دانشگاهي سخن گفت، دفترتحکيم وحدت، با انتشار بيانيه اي به انتقاد جدي ازوضعيت برخورد امنيتي با دانشجويان پرداخت وتناقضات آشکار سخنان رييس جمهوري را به وي يادآورشد. اين نامه درآستانه حضور احمدي نژاد دردانشگاه منتشرشد؛ حضوري که بدون توضيح لغو شد.

طي سالهاي گذشته روساي جمهوردر روزهاي اول سال تحصيلي ازدانشگاه ديدار مي کنند و با دانشجويان سخن مي گويند. از زمان رياست جمهوري سيدمحمد خاتمي درسال 76، ديدار با رييس جمهوري وجلسه پرسش وپاسخ به يکي ازهيجان انگيزترين وبحث برانگيزترين جلسات بين مسئولين ودانشجويان تبديل شده است.

در چنين شرايطي دانشجويان، بي خبر ياز لغو مراسم سخنراني رئيس جمهوري اسلامي اعلام کردند که به انتظار وي خواهند نشست: "ما پاسختان را انتظار ميکشيم. بي شک همگان به نظاره برخورد مردي با هموطنانش خواهند نشست که عالميان را براي پرسشگري به کشور خود فرا مي خواند. به خاطر داشته باشيد که آيندگان خواهند نوشت وي با دانشجويان کشور خود چه کرد... شنيده ايم که به دانشگاه خواهي آمد. براستي اگر تمام سوالات و انتقادات و اعتراضهايمان را پاسخي هست، اجازه دهيد درميان آن همه ميهمان گلچين شده که با خود به درون سالن خواهيد آورد تنها يک نفر از اعضا شوراي مرکزي اين اتحاديه فردا به داخل سالن راه يابد و سوالات خود را از رييس دولت آزادترين کشور جهان! بپرسد."

دراين بيانيه که همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي منتشر شد، همچنين مي خوانيم: "به عنوان منتخبان بزرگ ترين تشکل منتقد دانشجويي به شما سلام مي نماييم تا به عهدي که با خود بسته ايم وفادار باشيم و بدي را براي هيچ کس نخواهيم. حتي اگر آن شخص رئيس دولتي باشد که در دانشگاه کلمبيا ازآزادي کم نظير در ايران و از خوش رفتاري با منتقدان و دگر انديشان بگويد و از آزادي زنان دم زند اما ماموران وزارت اطلاعتش ما را همين چند روز پيش در سلولهاي انفرادي بند 209 زندان اوين به مدت يک ماه- حتي از افکارمان- بازخواست کرده باشند، مسئولين وزارت علومش درطي دو سال رياست وي بر هيات دولت 43 تشکل منتقد دانشجويي اعم از شوراي صنفي،کانون فرهنگي وانجمن اسلامي را تعليق يا منحل نموده باشند وبيش از 550 دانشجو را به جرم ابراز عقيده راهي کميته انضباطي کرده باشند تا مجازات گردند و حتي اگر در اين دو سال بيش از 70 تن از اعضا اين اتحاديه بازداشت و بسياري از دانشجويان منتقد ستاره دار و از حق تحصيل محروم واساتيد برجسته اش به جرم دگر انديشيدن اخراج شده باشند ودختران کشورش تنها به جرم دختر بودن از تحصيل باز مانده باشند، اگر بهاي بذل و بخشش بي حسابش به کشورهاي آمريکاي جنوبي فقر و بيکاري براي مردمش و کسري بودجه دانشگاهها باشد و سخنان نسنجيده اش درمورد هولوکاست واقداماتش درعرصه بين الملل تحريم و محروميت را براي مردم کشورش به ارمغان آورده باشد."

نامه دفترتحکيم وحدت درحالي منتشر شده که انتقادات دانشجويان دانشگاه کبير، آنها را ماهها روانه زندان کرده و هنوز نيز از آزادي آنان خبري نيست.

در پايان اين نامه آمده است: "آقاي احمدي نژاد! شما در دانشگاه کلمبيا ايران را يکي ازآزادترين کشورهاي جهان خوانديد و از توهين کنندگان خواستيد به کشور ما بيايند و قول داديد با آنها رفتاري دوستانه داشته باشيد. اما بد نيست بدانيد بسياري معتقدند جرم سه دانشجوي دربند اميرکبير اعتراض به حضور شما در دانشگاه امير کبير بود و نشريات جعلي بها نه اي بود تامنتقدان را به مسلخ ببرند. بسياري معتقدند تمام توان خويش را در راه سرکوب منتقدانت به کار بسته اي وزنان و معلمان و کارگران و روزنامه نگاران به جرم کمترين انتقادي به بدترين شيوه مجازت شده اند و..."

هیچ نظری موجود نیست: