۱۶ مهر ۱۳۸۶

آشوب در دانشگاه تهران!

دانشگاه تهران در روز سخنرانی احمدی‌نژاد به آشوب کشیده شد

منبع: سايت خبري نوروز 

در روز سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران دانشجویان گلچین شده به داخل تالار راه یافتند

نوروز:در پی بیانیه هفته گذشته دفتر تحکیم وحدت و فراخوان روز گذشته انجمن اسلامی دانشگاه تهران امروز تریبون آزادی در مقابل درب تالار علامه امینی دانشگاه تهران در اعتراض به حضور احمدی نژاد در دانشگاه برقرار شد.

در این تریبون که نمایندگانی از تشکل های دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پلی تکنیک در آن حضور داشتند افراد حاضر در تریبون خواستار آزادی سه دانشجوی زندانی پلی تکنیک و بازگشت اساتید اخراجی دانشگاه و بهبود وضعیت صنفی خوابگاهها شدند.

حسین نقاشی و داوود دشتبانی به عنوان رئیس و عضو انجمن اسلامی دانشگاه تهران، مجیدشیخ پور از دانشگاه پلی تکنیک و محسن سیدین از اعضای سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک و رشید اسماعیلی از دانشجویان ممنوع الورود به دانشگاه علامه از سخنرانان این تریبون آزاد بودند در ادامه این مراسم اقای وحید رضا معصومی بیانیه شورای صنفی دانشگاه تهران را قرائت کرد و خانم آتنا فدوی بیانیه دانشگاه حقوق دانشگاه تهران را به سمع حاضرین در تریبون رساند.

این تریبون آزاد در حالی برگزار گردید که از صبح امروز به شدت با ورود دانشجویان سایر دانشگاهها به غیر از دانشگاه امام صادق و دانشگاه امام حسین به داخل دانشگاه تهران برخورد شده بود و تنها تعداد کمی از دانشجویان دانشگاههای دیگر توانستند در محل تریبون آزاد حضور یابند .

ازسویی ورود به داخل تالار علامه امینی دانشگاه تهران تنها با کارت های ویژه دعوت امکان پذیر بود و هیچ کدام از دانشجویان معترض و منتقد امکان حضور در جلسه را نیافتند .پیش از شروع مراسم نیز درگیری بین دانشجویان و بسیجیان حاضر در محل روی داد که پس از ورود رئیس جمهور در میان تدابیر به شدت امنیتی درگیر های ابتدایی خاتمه یافت.

مراسم تریبون ازاد در ساعت 12:15همزمان با نماز ظهر خاتمه یافت که دانشجویان حاضر در تالار علامه امینی به سمت درب اصلی دانشگاه تهران حرکت کردند که با برخورد خشن نیروهای انتظامی مواجه گردیدند این برخوردها تا این سطح ادامه یافت که برای پراکنده کردن دانشجویان نیروی انتظامی از گاز فلفل نیز استفاده کرد.

دانشجویان نیز با حرکت به سمت ماشینهای که قرار بود وزیرعلوم و وزیر بهداشت و درمان را از دانشگاه خارج کنند در اطراف ماشینها تجمع کرده و شعارهايي را عليه آنان سر دادند.دو وزیر و رئیس جمهور با تدابیر شدید امنیتی و دخالت نیروهای انتظامی موفق به ترک دانشگاه تهران گشتند و گزارشهای رسیده حکایت از آرامش نسبی در مقابل درب دانشگاه تهران در حال حاضر دارد

 

هیچ نظری موجود نیست: