۱۶ مهر ۱۳۸۶

دانشجويان: مرگ بر ديكتاتور!

تشنج در دانشگاه تهران همزمان با سخنرانی احمدی نژاد

منبع: گويا نيوز

 
سخنرانی محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران در دانشگاه تهران با تجمع و اعتراض دانشجويان مخالف دولت روبرو شد و آنها شعار «مرگ بر ديکتاتور» سر دادند .

گزارش های رسيده از دانشگاه تهران حاکيست که رييس جمهوری ايران صبح روز دوشنبه با حضور در تالار علامه امينی دانشگاه به ايراد سخنرانی برای دانشجويان منتخب وزارت علوم پرداخت و به طور رسمی سال تحصيلی جديد دانشگاه ها را آغاز کرد.

ولی همزمان با سخنرانی وی ، بيش از يکهزار نفر از دانشجويان مخالف برنامه و سياست های آقای احمدی نژاد با برپايی تجمعی در بيرون از تالار به سر دادن شعار پرداختند.

دانشجويان با شعارهای « مرگ بر ديکتاتور» و « دانشجويان زندانی را آزاد کنيد» نسبت به سياست های دولت نهم عليه دانشگاه ها، بازداشت دانشجويان و اخراج اساتيد منتقد به شدت اعتراض کردند.

دانشجويان با شعارهای « مرگ بر ديکتاتور» و « دانشجويان زندانی را آزاد کنيد» نسبت به سياست های دولت نهم عليه دانشگاه ها، بازداشت دانشجويان و اخراج اساتيد منتقد به شدت اعتراض کردند.

وحيد عابدينی، فعال دانشجويی که خود در دانشگاه تهران حضور داشته است در گفت وگو با راديو فردا گفت: الا ن بيش از هزار نفر از دانشجويان در دانشگاه تهران و به دعوت دفتر تحکيم وحدت و انجمن اسلامی دانشگاه تهران تجمع کرده اند و دانشجويان در يک تريبون آزاد در حال سخنرانی هستند.

وی افزود: در اين تجمع دانشجويانی از دانشگاه پلی تکنيک و انجمن اسلامی دانشگاه تهران صحبت کردند. برخی از دانشجويان مطالبات صنفی داشتند و انتقاداتی نيز نسبت به عملکرد دولت و وزرات علوم در دانشگاه ها داشتند.

اين فعال دانشجويی در خصوص محور سخنرانی ها گفت: «در اين سخنرانی ها بيشتر بيان سوالاتی بود که از آقای احمدی نژاد مطرح شد و حول اين موضوع بود که رييس جمهوری ايران به دانشگاه کلمبيا می رود و به پرسش های دانشجويان پاسخ می دهد ولی حاضر نيست که سخنان دانشجويان ايرانی را بشنود و به سوالات آنها پاسخ دهد.»

وحيد عابدينی در پاسخ به اين پرسش که چرا دانشجويان منتقد در سالن سخنرانی حضور نداشتند گفت: «به اين دليل که کوچکترين سالن دانشگاه تهران انتخاب شده بود و جمعيت محدودی که اکثرا از اساتيد و دانشجويان بسيجی بودند با کارت دعوت و به صورت منتخب به اين سخنرانی آمده بودند.»

وی افزود: «هيچ يک از دانشجويان و نمايندگان دفتر تحکيم وحدت و انجمن های اسلامی دعوت نشده بودند در حالی که اين تشکل های دانشجويی خواستار شرکت در سخنرانی رييس جمهوری ايران شده بودند تا پرسش های خود را مطرح کنند.»

گزارش های ديگری حاکيست که برخی از دانشجويان بسيجی نيز با حضور در محل تريبون آزاد دانشجويان فرياد می زدند: « رييس جمهور انقلابی، حمايتت می کنيم» يا « منافق حيا کن، دانشگاه را رها کن.»

دانشجوی ديگری که خواست نامش فاش شود به راديو فردا گفت که محمود احمدی نژاد پس از اننجام سخنرانی خود دانشگاه تهران را ترک کرد و لحظاتی بعد، دانشجويان بسيجی با حضور در محل اقدام به اقامه نماز جماعت کردند تا معترضين را پراکنده سازند.

فضای امنيتی

برخی از سايت های خبری وابسته به دانشجويان از جمله خبرنامه دانشجويان اميرکبير در گزارش های خود اعلام کرده بودند که « فضای داخل و اطراف دانشگاه تهران در آستانه حضور محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، به شدت امنيتی شده است.»

بر اساس اين گزارش ها، «نيروهای امنيتی از ساعات اوليه صبح روز دوشنبه در اطراف، مقابل درب ها و داخل دانشگاه تهران حضور گسترده داشته و کوچکترين تحرکات را با دقت زير نظر دارند.»

اين گزارش می افزايد: « مديريت دانشگاه تهران به منظور کنترل هر چه بهتر فضای اين دانشگاه در آستانه حضور رييس جمهوری، از نيروهای حراست و انتظامات ديگر دانشگاه های تهران درخواست کمک کرده است.»

هیچ نظری موجود نیست: