۴ اسفند ۱۳۸۶

اعدام ۱۰ نفر در یک روز

 
روز چهارشنبه ۱۰ نفر در تهران و زنجان اعدام شدند
منبع: سايت ايران امروز
اعتماد: حکم ۱۰ مرد که به جرم قتل عمدی و سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده بودند صبح دیروز در تهران و زنجان اجرا شد.

 

به گزارش خبرنگار اعتماد، روز چهارشنبه، اول اسفند، مراسم اجرای احکام اعدام ۴ مردی که از مدتی پیش با اذن رئیس قوه قضائیه و تایید حکم اعدام شان در انتظار بالا رفتن از چوبه دار به سر می‌بردند در حیاط زندان اوین برگزار شد و این پرونده‌ها برای همیشه مختومه شد.

 

چهار قاتل

 

نخستین اعدامی سحرگاه دیروز مردی بود که خود را در یک قدمی رضایت از اولیای دم می‌دید. صابر به اتهام قتل مژگان زن ۲۸ ساله و فرزند سه ساله اش در خانه یی واقع در خیابان معلم در تاریخ ۲۴ مهرماه سال ۸۴ تحت تعقیب پلیس بود و در حالی که کارآگاهان جنایی پایتخت با بررسی نشانه‌های موجود در صحنه جنایت و اظهارات شاهدان به دنبال مردی با کیف زرد بودند، در آخرین روز‌های این سال متهم به صورت اتفاقی در شهر اراک دستگیر شد و با اعتراف وی به این جنایات تحقیقات پلیس در این پرونده به پایان رسید. پس از محاکمه صابر در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران پنج قاضی این دادگاه حکم به قصاص وی دادند که این حکم ۳۰ دی ماه سال ۸۵ به تایید قضات شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور رسید و سحرگاه دیروز با اذن رئیس قوه قضائیه به اجرا درآمد.

 

مردی که در نزاع با همسایه بر سر روبیدن برف وی را به قتل رسانده بود دومین کسی بود که سحرگاه دیروز در مقابل دیدگان اولیای دم مقتول به دار آویخته شد. این مرد به نام محمد در روز ۱۰ دی ماه سال ۸۳ پس از بارش سنگین برف در تهران با همسایه خود به نام حسن بر سر روبیدن برف درگیر شد و در این درگیری با پارو ضربه یی به سر همسایه خود زد و وی را روانه بیمارستان کرد. مرگ حسن در اثر ضربه سنگین محمد قضات شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران را بر آن داشت که در پایان جلسه محاکمه این مرد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۸۵ حکم به قصاص وی به اتهام قتل عمد دهند. با تایید این حکم از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور و با اذن آیت الله‌هاشمی شاهرودی روز گذشته محمد نیز به دار مجازات آویخته شد.

 

سومین اعدامی مرد جوانی به نام پیمان بود که همسر خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود. در تاریخ ۱۴ مردادماه سال ۸۰ مردی در تماس با پلیس ماموران را در جریان به قتل رسیدن همسرش توسط فردی ناشناس قرار داد. با آغاز تحقیقات قاضی کشیک قتل و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران پیرامون این پرونده بارها ادعای پیمان در خصوص ورود مردی ناشناس به خانه وی در نارمک و به قتل رساندن همسرش مورد بررسی قرار گرفت. با بررسی اظهارات ضد و نقیض این مرد و تطابق نداشتن شواهد و مدارک موجود در صحنه و اظهارات همسایگان با گفته‌های شوهر مقتول مشخص شد خود پیمان با وارد آوردن ضربه چاقو به سینه همسرش این زن ۲۷ ساله به نام مریم را به قتل رسانده است. با تکمیل تحقیقات و اعتراف متهم سرانجام این مرد در شعبه ۱۶۰۱ محاکمه و با صدور حکم قصاص وی پرونده برای تایید حکم به شعبه چهارم دیوان عالی کشور سپرده شد. با سیر مراحل قضایی و پس از استیذان شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از رئیس قوه قضائیه سرانجام سحرگاه دیروز چوبه دار پایان بخش زندگی این مرد همسرکش شد.

 

چهارمین اعدامی دیروز سارقی حرفه یی بود که از هراس شناسایی شدن، کمر به قتل صاحبخانه بست. این مرد به نام علی اکبر در حالی که همراه همدست خود قصد داشت اموال خانه جبار مرد ۶۷ ساله را به سرقت ببرد ناگهان خود را در برابر صاحبخانه دید که با سر و صدای آنها بیدار شده بود. او برای جلوگیری از سر و صدا و از ترس شناسایی شدن صاحبخانه را با فشار دادن گردن خفه کرد. پس از دستگیری این مرد ۲۷ ساله و تکمیل تحقیقات پلیسی و قضایی، پرونده به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات این دادگاه حکم به قصاص این مرد جوان به اتهام قتل عمد جبار دادند. با تایید حکم از سوی قضات شعبه چهارم دیوان عالی کشور و اذن رئیس قوه قضائیه روز گذشته حکم اعدام وی در زندان اوین به اجرا درآمد.

 

اعدام در زنجان

 

همزمان با اجرای حکم قصاص چهار قاتل در تهران ۶ مرد دیگر نیز که به جرم سرقت مسلحانه به اعدام محکوم شده بودند در زنجان به دار آویخته شدند.

 

مطابق محتویات این پرونده ساعت ۳۰/۱۵ روز ۱۰ مهرماه سال گذشته پنج مرد ملبس به پوشش نظامی وارد بازار زنجان شدند و در حالی که کلت کمری و کلاشینکف در دست داشتند پس از یورش به یک جواهرفروشی با شکستن شیشه مغازه اقدام به سرقت طلا و جواهرات کردند. در جریان این حادثه کارکنان طلافروشی و عابران پیاده با تجمع در محل تلاش کردند مانع فرار سارقان مسلح شوند اما ۵ مرد بعد از شلیک چند تیر هوایی سه تن را مورد اصابت گلوله قرار دادند و با به یغما بردن حدود ۱۵ کیلوگرم طلا به سرعت گریختند. لحظاتی پس از فرار سارقان ماموران نیروی انتظامی در محل حاضر شدند و پس از انتقال سه مجروح -که شامل شاگرد طلافروش، مرد کفاش و یک رهگذر می‌شدند- به بیمارستان تحقیقات برای شناسایی دزدان مسلح آغاز شد تا اینکه ۴۲ روز بعد هر ۵ متهم اصلی به همراه ۴ عضو دیگر باند که نقش رابط را برعهده داشتند، بازداشت شدند و از آنها یک قبضه کلت کمری کارق، یک کلاشینکف، یک قبضه ژ-3، کلت کمری شاه کش، دو قبضه یوزی و ام اس کشف و ضبط شد. ماموران همچنین توانستند ۱۳ کیلو و ۷۷۰ گرم از طلا و جواهرات مسروقه را نیز پیدا کنند.

 

پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی بازپرس مهدی خسروی به رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی زنجان برای متهمان قرار مجرمیت صادر کرد و ۶ تن از این افراد پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شدند. این حکم پس از تایید در دیوان عالی کشور دیروز به اجرا درآمد.

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: