۲۷ دی ۱۳۸۵

افزايش پروازهاي ناشناس در آسمان ايران

منبع: روز آنلاين
همزمان با تغيير آرايش نظامي بريتانيا در خليج فارس و تاکيد دولت آمريکا به مبارزه با همسايگاني که در کار آرامش عراق مداخله مي کنند، گزارش هاي مربوط به پرواز اجسام ناشناس در مناطق مختلف کشور افزايش يافته و نماينده يکي از شهرهاي خوزستان با ادعاي اين که يک هواپيماي جاسوسي آمريکائي در خاک هاي ايران ساقط شده، درخواست کرده مرزبانان افزايش يابند.
گزارش هاي مربوط به اجسام هوايي ناشناس، در دو هفته اخير افزايش خيره کننده اي يافته است. هفته گذشته گزارش هاي مربوط به انفجار مهيبي در ارتفاعات بافت کرمان هلي کوپترها و هواپيماهاي سپاه و ارتش را به پرواز درآورد و تا غروب جست و جوها براي کشف علت انفجار و دودي که به گفته شاهدان تا ساعت ها در آسمان مانده بود ادامه يافت اما نتيجه اي اعلام نشد. اهالي کرمان تاکيد دارند که اين حادثه شباهتي به شليک موشک و يا بمب داشته است، اما منابع نظامي از انتشار هر نوع اطلاعي درباره آن خودداري کردند.منابع خبري تهران، همزمان با شدت گرفتن نگراني هاي بين المللي از احتمال حمله نظامي آمريکا (يا اسرائيل) به ايران، تلاش مي کنند از انتشار اخبار نگران کننده در داخل کشور جلوگيري کنند و در مقابل با انتشار تحليل ها و گزارش هاي ضد آمريکائي تاکيد کنند که خطري در کار نيست.
اما گاهي انتشار اخبار از سوي منابع غيرنظامي، نگراني هايي را پديد مي آورد. چنان که نظام مولاهويزه نماينده دشت آزادگان (از شهرهاي مرزي استان خوزستان) از سقوط يک فروند هواپيماي بدون سرنشين جاسوسي آمريکا توسط يگان وزارت دفاع در هفته گذشته خبر داد که به گفته وي در نقطه مرزي دشت آزادگان با کشور عراق بوده است. او به خبرنگاران پارلماني گفت هواپيماهاي بدون سرنشين جاسوسي آمريکا بارها در نقطه مرزي دشت آزادگان ديده شده‌اند و با اشاره به افزايش سربازان آمريکايي مستقر در عراق، از انتقال تعدادي از نيروهاي نظامي در نقطه صفر مرزي دشت آزادگان به خط‌‌هاي عقب‌تر به خاطر راه‌اندازي پست مرزي اشاره کرد و گفت: بايد تعداد مرزبانان در منطقه افزايش يابد.
آن چه نگراني را درباره پرواز هواپيما ها و اشياي ناشناخته در آسمان کشور بيش تر کرده پراکندگي آن ها در تمام نقاط شمال و جنوب، شرق و غرب است به طوري که مخابره اخباري در اين باره تبديل به امر عادي شده است. در ماه آذر هجده مورد از اين خبرها مخابره شده است.
آخرين نمونه از اين دست اخبار گزارشي است که نشان مي دهد شب گذشته در آسمان دهستان سپيدار مركزي از توابع شهرستان بويراحمد مشاهده شده است‌.
خبرگزاري فارس، به نقل از شاهدان عيني نوشته ‌ اين شي نوراني زرد رنگ و در سطح پايين زمين از ساعت 19 عصر شب گذشته به مدت يك ساعت مشاهده شد و مسير آن از طرف شمال به جنوب بوده و در نهايت به طرف شهرهاي استان فارس ناپديد شد‌ه است. تعدادي از مردم دهستان مركزي سپيدار شهرستان بويراحمد در تماس تلفني با صدا و سيما در ياسوج رؤيت اين شي نوراني را تأييد كرده اند‌.
افزايش مشاهده هواپيماها و اشياي نوراني در آسمان کشور، همزمان با اعلام سياست تازه آمريکا که به صراحت ايران را باعث کشته شدن سربازان آمريکا و نارآرامي هاي عراق توصيف کرد، و نقل و انتقال هاي نظامي که بعد از حضور 21 نيروي چديد آمريکا در آرايش متحدان در عراق اتفاق افتاده است، نگراني هاي ديگري را ايجاد کرده است.
روزنامه انگليسي زبان تايمز روز گذشته با انتشار خبر اعزام دو ناو مين روب نيروي دريايي اين کشور براي کمک به آمريکا در خليج فارس نوشت؛ نيروهاي دريايي آمريکا در خاورميانه کمک کوچکي از دوست قديمي خود يعني انگليس دريافت مي کنند.اين روزنامه افزود؛ آمريکا با دستگيري عاملان ايراني در دو شهر عراق، فشار به ايران را افزايش داده است.
دستگيري افراد ايراني به اتهام حمايت از گروه هاي مبارز عراقي صورت گرفته است و در واقع اين نوع رفتارها باعث شده که آمريکا با افزودن دو ناو هواپيمابر و سيستم هاي ضدموشک، حضور خود را در خليج فارس تقويت کند. به نوشته روزنامه تايمز، انگليس دو ناو مين روب «اچ.ام.اس.بليث» و «اچ.ام.اس.رامسي» را براي ماموريت دو ساله با هدف بازنگه داشتن مسير کشتي رو به خليج فارس اعزام کرده است.
از سوي ديگر روزنامه ديلي تلگراف به نقل از سرويس هاي اطلاعاتي آمريکايي و انگليسي با متهم کردن ايران به دست داشتن در ناآرامي هاي بصره مدعي شد که ايران عامل بي ثباتي در بصره است. به گزارش خبرگزاري فرانسه، کلنل جاستين ماکيژوسکي مدعي شد: ما مي دانيم که عناصر افراطي در بصره حمايت و کمک ايران را دريافت مي کنند و تسليحات و فناوري هايي را در راستاي بي ثباتي اين بخش از عراق دريافت مي کند.

هیچ نظری موجود نیست: