۹ بهمن ۱۳۸۵

احمد باطبی مجددا محاکمه خواهد شد

منبع: ادوار نیوز
یکشنبه، 8 بهمن 1385
احمد باطبی یکی از متهمان کوی دانشگاه که پس از گذشت ۷ سال و نیم همچنان در زندان به سر میبرد، مجددا در دادگاه محاکمه خواهد شد. وی که پس از آمدن به مرخصی در فروردین ماه ۸۴ از بازگشت به زندان خودداری کرده بود، متهم است که به مدت ۱۶ ماه فراری بوده است و هم اکنون به دلیل این غیبت مورد محاکمه قرار می‌گیرد.
باطبی که در جریان ناآرامی های کوی دانشگاه به دلیل بلند کردن یک پیراهن به اعدام محکوم شد، هم اکنون به همراه مهرداد لهراسبی تنها محکومین بازمانده از واقعه کوی دانشگاه هستند که هشتمین سال حبس خود را در زندان می‌گذرانند. احمد باطبی تصریح نموده:” من هیچ گاه فراری نبوده‌ام، در طی مدت غیبت نیز،هم وزارت اطلاعات و هم زندان، آدرس منزل و شماره تلفن من را داشته‌اند، اما هیچ‌گاه من را به زندان احضار نکردند، و اتهام فراری بودن برای کسی که جا و مکانش مشخص است مصداق ندارد.”
طبق قوانین موجود مدت زمان غیبت احمد باطبی، به انتهای حبس وی اضافه خواهد گشت.
احمد باطبی که در مرداد ماه امسال در منزلش در تهران بازداشت شد، پیش از این از سوی قوه قضائیه قول‌هایی مبتنی بر آزادی مشروط خود دریافت کرده بود، با این حال وی نه تنها حق استفاده از آزادی مشروط را بدست نیاورد بلکه وزارت اطلاعات و سازمان زندان‌ها حتی از اعطای مرخصی به وی در دوران امتحاناتش نیز جلوگیری کردند. گفته می‌شود قوه قضائیه از وزارت اطلاعات التزام خواسته که در صورت آزادی باطبی، وی از ایران خارج نشود.
باطبی افزود:” برای تعطیلات نوروز نیز، به او مرخصی تعلق نخواهد گرفت.”
احمد باطبی در شرایطی در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود که اکبر محمدی هم‌پرونده‌ای وی او در مرداد ماه به دلیل اعتصاب غذا در زندان درگذشت، منوچهر محمدی از کشور خارج شد، عباس دلدار چندی پیش به طور مشروط از زندان آزاد شد و مهرداد لهراسبی در زندان رجایی شهر در وضعیت بسیار نامساعد جسمانی و روانی بسر می‌برد.
منبع:کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست: