۱۷ اسفند ۱۳۸۵

تجمع اعتراضی بيش از ۳ هزار فرهنگی مقابل مجلس هفتم

منبع: گویا نیوز
شماری از فرهنگيان در ايستگاه‌‏های مترو تهران تجمع کردند، ايلنا
بيش از ۳ هزار تن از فرهنگيان برای چندمين‌‏بار طی هفته اخير در مقابل مجلس هفتم تجمع اعتراض آميز برگزار کردند.به گزارش خبرنگار پارلمانی «ايلنا»، همزمان با آغاز جلسه علنی امروز بيش از سه هزار نفر از فرهنگيان در اعتراض به عدم اجرای لايحه نظام هماهنگ پرداخت و وضعيت معيشتی خود در مقابل مجلس هفتم تجمع کردند. اين برای سومين برای طی هفته اخير و پنجمين بار در طول يک ماه گذشته است که فرهنگيان در مقابل مجلس تجمع اعتراض‌‏آميز برگزار می‌‏کنند.گزارش خبرنگار پارلمانی «ايلنا» حاکی است که تعداد تجمع‌‏کنندگان به حدی است که رفت و آمد وسايل نقليه در خيابان «مجاهدين اسلام» منتهی به ميدان بهارستان با مشکل مواجه شده است. همچنين در سراسر خيابان مجاهدين اسلام نيروهای انتظامی امنيتی برای ايجاد نظم و کنترل وضعيت حضور دارند و اين در حالی است که فرهنگيان پارچه‌‏نوشته‌‏هايی با خود حمل می‌‏کنند که بر روی آن نوشته شده است: «بچه‌‏ها در جزوه‌‏های خود بنويسيد کسی با کسی برابر نيست»، «نمايندگان مجلس! اگر در دادن حقوق معلمان ناتوانيد، رای ما را پس بدهيد»، «فرشيدی، فرشيدی، سنگرت را رها کن! مجلس، مجلس، فکری به حال ما کن!»، «احمدی‌‏نژاد، عدالت يا فريب کاری؟!»، «در مقام هم‌‏شأن روحانی هستيم، در معيشت ندانيم کجا هستيم»، «نظام هماهنگ پرداخت اجرا بايد گردد».بنابراين گزارش، تجمع فرهنگيان در شرايطی برگزار می‌‏شود که روز گذشته «غلامعلی حدادعادل» رييس مجلس هفتم در نشست خبری خود با خبرنگاران تصريح کرد که وضعيت معيشتی فرهنگيان مشکل دارد و اظهار اميدواری کرد که با اجرای لايحه نظام هماهنگ پرداخت بخشی از مشکلات رفع گردد. حداد عادل در عين حال تاکيد کرد که امکان اجرای دفعی و يکباره لايحه نظام هماهنگ پرداخت به دليل بار مالی اين لايحه برای دولت وجود ندارد.
گروهی از معلمان در ايستگاه‌‏های مترو تجمع کردند.به گزارش خبرنگار «ايلنا»، تعدادی از فرهنگيان صبح امروز ـ پنجشنبه ـ برای دريافت مطالبات خود از دولت با استفاده از خطوط مترو به ايستگاه‌‏های امام خمينی، ملت و بهارستان وارد شدند و به سر دادن شعار در خصوص احقاق و مطالبات خود پرداختند.
بنابراين گزارش، طبق گفته‌‏های اين افراد قرار است کليه معلمان تهرانی جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کنند و مطالبات خود را به نمايندگان ملت در ميان گذارند.

هیچ نظری موجود نیست: