۱۷ خرداد ۱۳۸۸

آقايان! لطفا به برنامه هايتان بپردازيد!

امروز مناظره جناب كروبي و موسوي انجام مي شود. در برنامه ديشب كه به نظر من متاسفانه كروبي به دليل خالي بودن دستانش در ارائه آمار و ارقام و مستندات كافي نتوانست آنچنان كه بايد موثر واقع شود و نتيجه مناسب را بگيرد. اين موضوع مسلما در نگرش و قضاوت افراد تاثير گذار بوده و در اصل تاوان پيش بيني هاي نادرست مشاورانش را پرداخت كرد. چنانچه در مستند دوم هم جذابيت هائي كه بايد به نمايش گذاشته مي شد بطور جدي ديده نشد. اين ايراد را مي توان به مستند اول مير حسين هم تا حدود گرفت، چرا كه به نظر نمي آمد اصلا در صدد اعلام برنامه يا حتي سرفصل هاي اصلي آن بوده باشد كه ناظران آگاه را در مورد وجود يك برنامه منسجم و پيوسته متقاعد كند.

به هر حال فعلا هر چه كه بوده تا الان گذشته. در مجموع در پيش رو مناظره كروبي و موسوي را داريم كه امشب پخش خواهد شد و مستند دوم موسوي. در شبكه هاي ديگر نيز برنامه هائي هست كه به نظر مي رسد به اندازه اين دو برنامه مورد استقبال قرار نگرفته اند، بنابراين بايد روي اين دو برنامه بطور جدي سرمايه گذاري شود. در مناظره امشب اين دو بزرگوار بايد حواسشان جمع باشد كه به وضعيت همديگر آسيب نزنند. هر دو كانديدا در ارائه برنامه در بيشترين زمان مخاطبان صدا و سيما (يعني همين دو برنامه) تا كنون داراي ضعف مشهود بوده اند. اگر بخواهند اين فرصت را هم از دست بدهند مطمئن باشيد هواداران خود را دلسرد خواهند كرد. مهمترين نكته در اين مناظره عدم تخريب يكديگر است، شرايط موجود و نگاه بينندگان مشخصا ايجاب مي كند تا هر چه بيشتر در مورد وضع موجود با مستندات كافي صحبت شده و برنامه خود را در مقابل با مزايا و جذابيت هايش ارائه كنند. وضع موجود چيزي است كه مردم آن را لمس كرده اند و حرف هاي احمدي نژاد نمي تواند آن را چندان تغيير دهد، بنابراين نيازي به تمركز و صرف وقت زياد روي شرايط موجود نيست. در عوض آنچه كه بايد روي آن تمركز نمود جذابيت هاي برنامه هاي كانديداها در مقابل طرح موجود است كه بايد كاملا مشخص و واضح تشريح شود. برنامه هاي فرهنگي، هنري و امنيتي-اجتماعي از اهم سرفصل هاست كه تا كنون كمتر به آن پرداخته شده. حقوق زنان و حقوق بشر از نقاط مثبت هر دو كانديدا است كه مي تواند جذابيتي دوچندان براي بيندگان ايجاد كند كه بايد بطور جد روي آن تمركز نمود.

باز هم مي گويم و هشدار مي دهم؛ اگر اين دو كانديدا رو در روي هم قرار بگيرند و فراموش كنند تضاد اصلي آنها با فرد ديگري است، مطمئن باشيد بعدا پشيماني به همراه خواهد داشت! كاري نكنيد خودتان و هوادارانتان چهار سال ديگر را در پشيماني بگذرانند!

اين بار احمدي نژاد شمشيرش را از رو بسته و اگر دور بعد نيز بماند، كارهاي نيمه تمامش را در قبضه كردن تمامي قدرت و ثروت بسرعت به پايان مي برد و تسويه حساب هاي جدي را با افراد مقابلش انجام خواهد داد.


--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: