۱۹ آذر ۱۳۸۵

دادگاه ما را علني برگزار کنيد، نگران ما نباشيد

متهمان پرونده وبلاگ نويسان در نامه به رئيس دادگاه - یکشنبه 19 آذر 1385 [2006.12.10]
شهرام رفيع زاده، روزبه مير ابراهيمي و اميد معماريان در نامه سرگشاده اي خواستار برگزاري دادگاه خود به صورت علني شدند؛ و با اين تاکيد که: اين اتهامات علني زده شده، چرا دفاع در برابر آن نبايد علني باشد؟ متن نامه به اين شرح است:
به نام خدا
جناب آقاي مسعودي قاضي محترم دادگاه،
ما امضا کنندگان اين نامه سه تن از متهمان پرونده اي هستيم که به نام "پرونده وبلاگ نويسان" شناخته شده و هم اکنون در شعبه تحت مديريت شما مراحل دادرسي را طي مي نمايد.اقدام غيرمنتظره جنابعالي در غيرعلني اعلام کردن بررسي پرونده ما درجلسه اخير دادگاه، درمورخ 12 آذرماه، موجب شگفتي مان شد.
انتظارداشتيم با توجه به جلسه حضوري با رييس محترم قوه قضاييه وتاکيد برپيگيري تخلفات ومبنا قرار دادن نتيجه کميته تحقيق سه نفره ايشان، رسيدگي به پرونده به شکل ديگري ادامه پيدا کند.
باتوجه به اينکه آيت الله شاهرودي در آن ديدار صريحا اعلام کردند که اعترافات به اجبار گرفته از ما باطل است و نبايد مورد استناد قرار گيرد؛ و به دليل خوشبيني که تلاش مي کنيم نسبت به روند دادرسي عادلانه پرونده داشته باشيم، برآن شديم درخصوص تصميم اخيرتان درباب غيرعلني کردن بررسي پرونده درجلسه اخير دادگاه، که برخلاف مشي جلسه نخست دادگاه درششم آبان ماه بود، نکاتي را به استحضار برسانيم .
پرسش ما از شما که مسئوليت خطير قضاوت را در اين دادگاه برعهده گرفته ايد اين است که چرا اتهاماتي که پيش از اين بارها و بارها در محافل مختلف از جمله در مصاحبه هاي مطبوعاتي برخي مقامات قوه قضاييه و حتي در سيماي رسمي جمهوري اسلامي مطرح و پخش شده، بررسي اش در دادگاه غير علني شده است؟ آيا ما اين حق را داريم که وقتي اتهامي به ما در حضور همگان (افکار عمومي و رسانه ها) نسبت داده مي شود، درهمان شرايط از خود دفاع کنيم؟ اگر توجيه، بررسي اتهامات غير اخلاقي است که ما حاضريم ده ها مصاحبه مقامات قضايي رادر زمان بازداشتمان ارائه کنيم که صريحا به ما اتهامات اخلاقي نسبت داده اند.اگر نگران آبروي ما هستيد ما هيچ نگراني از طرح علني چنين اتهاماتي نداريم و دفاعيات مان را هم حاضريم در همان شرايط علني انجام دهيم.
درحالي که بعد ازپروژه اعتراف گيري که نهادهاي مختلفي درآن حضور داشته اند، وخدا را شکر روندي است که کم وکيف آن بر هموطنان عزيز پوشيده نيست، آيت الله شاهرودي درجلسه اي با متهمان اين پرونده، به شدت از رفتار هاي انجام شده متاثرشدند، وصميمانه گفتند که با خاطيان پرونده برخورد خواهد شد، عملا محتواي چنين اتهاماتي جاي تعجب است.واساسا اينکه مبناي بررسي پرونده بارديگر همان نوشته هايي است که هم شما وهم ما مي دانيم ماجرايش چيست، عملا بازگشتن به نقطه صفر به نظر مي رسد.
اگر توجيه، بر خلاف امنيت عمومي بودن طرح اتهامات است، چرا اتهامات ما در طول اين دو سال بارها و بارها از زبان و قلم ديگران جاري شده است؟
ما امضا کنندگان اين نامه ضمن اعتراض به برگزاري غيرعلني دادگاه خواستار برگزاري علني دادگاه هستيم و معتقديم همانگونه که پيش از اين اعلام اتهامات منتسب به ما در سطح گسترده و حتي در رسانه ملي خطري براي امنيت نبود هم اکنون نيز نبايد باشد.
لذا ازحضورجنابعالي موکدا خواستاريم دادگاه را علني و با حضور نمايندگان رسانه ها برگزار کنيد، تا افکار عمومي همان گونه که اظهارات اجباري ما را پشت دوربين هاي تلويزيون دولتي شاهدبود، "نيمه پنهان" داستان غم انگيزفرزندان ايران را نيزبشنوند.تا شايد درسي باشد براي کساني که براي قضاوت افکارعمومي اعتباري قائل نيستند، و گمان مي کنند ماه را مي توان هميشه پشت ابرپنهان کرد.پيشاپيش از حسن نظر و توجه شما سپاسگزاريم.
شهرام رفيع زاده - روزبه ميرابراهيمي – اميد معماريان

هیچ نظری موجود نیست: