۱۵ دی ۱۳۸۶

تا انتخابات-پيام اول

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در اولین بيانيه خود همه واجدین شرایط را به ثبت‌نام فراخواند

منبع: سايت امروز
 ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان روز جمعه با صدور اطلاعیه شماره یك خود رسما وراد عرصه انتخابات مجلس هشتم شد. این اطلاعیه همزمان با ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس هشتم صادر شده كه از روز شنبه 15 دی ماه آغاز می‌شود. متن كامل این اطلاعیه در پی می‌آید:

 همراه شو عزیز؛ كاین درد مشترك هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود

با آغاز زمان ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی ملت در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، جامعه ایران وارد یكی از تعیین‌كننده‌ترین عرصه‌های تصمیم‌گیری برای تعیین سرنوشت خویش در چهار سال آینده می‌شود.

 بی‌شك تجربه‌های پیش روی ملت ایران به ویژه در چند سال گذشته نقش و تأثیر انتخابات را در جهت‌گیری كلان كشور مشخص كرده است آنچنانكه نیاز چندانی به برشمردن دلایل اهمیت انتخابات و نقش و اثر رأی مردم در آن باقی نمی‌گذارد. اما می‌توان بر این نكته تأكید ورزید كه از ناحیه صرف‌نظر كردن حتی بخش‌هایی از جامعه از حق انتخاب خود كه بیش از هر چیز به سبب رفتار و عملكرد‌های تنگ‌نظرانه و قیم‌مأبانه صورت گرفته است، چه آسیب‌هایی بر سرنوشت كشور، منافع و امنیت ملی رسیده است.

 اینك زمان آن فرا رسیده است كه نخبگان و شایستگان جامعه بار دیگر شرایط ویژه و نگران‌كننده كشور را بنگرند و علیرغم همه مسائل و مشكلاتی كه می‌توان انتظار داشت بر سر راه مشاركت و حضور آنان در انتخابات است پا به عرصه نهند و با حضور خود قدرت انتخاب مردم را بالا برده موجب دلگرمی اقشار مختلف و سلایق گوناگون جامعه برای مشاركت در امر انتخابات شوند.

 امروز همه فرهیختگان و نخبگان جامعه دغدغه مشتركی دارند كه نمی توان آن را كتمان كرد و آن عبور كشور از گردنه‌های تند و صعب‌العبوری است كه به سبب بی تدبیری‌ها، ندانم‌كاری‌ها، حذف گسترده شایستگان و صاحب‌نظران از عرصه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها به آن دچار شده‌ایم. امروز می‌توان این درد مشترك را در آهنگ سخن یكایك آنان دریافت و اگر چه به طور طبیعی راهكارهای متنوع از ناحیه آنان ممكن است ارائه شود اما در اشتراك بر سر مسائل اصلی كشور اجماع كم‌نظیری در میان نخبگان به وجود آمده است.

 فرصت انتخابات فرصت بی‌بدیلی است كه شایستگان و فرهیختگان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، خود و برنامه‌های خود را در معرض رأی و انتخاب مردم بگذارند و با جد و جهد مردم را به ایفای نقش و احقاق حق تعیین سرنوشت خود فرابخوانند و از این منظر راه‌های برون رفت كشور را از شرایط ویژه‌ای كه در آن گرفتار شده است از مسیر انتخاباتی سالم و آزاد و عادلانه و به اعجاز رأی ملت بیابند. این رسالت امروز بر دوش همه فرزندان شایسته و نخبه ایران زمین است كه از این فرصت تاریخی كمال بهره را ببرند.

اگر چه می‌توان اذعان كرد كه پاره‌ای از رفتارها و گفتارها و عملكردها و نشانه رفتن صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و بازی كردن با عرض و آبروی نخبگان كشور، اصلی‌ترین عامل برای عدم حضور شایستگان در عرصه داوطلبی انتخابات است، اما باید بر این نكته نیز تأكید كرد كه برای سربلندی ایران عزیز و علاج دردهای مشترك مردمان سرافراز این آب و خاك عرض و آبرو را نیز باید در گرو گذاشت تا شاید معجزه حضور مردم و اقبال آنان به فرزندان شایسته خود به گفته حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی باطل السحر مخالفان مردمسالاری و حاكمیت رأی ملت باشد و از این موضوع نیز نباید درگذشت كه تنها راه محدود كردن كسانی كه در پی اعمال سلیقه شخصی و گروهی و محدود كردن حق انتخاب مردم و نشاندن خود در جایگاه قیم ملت هستند حضور گسترده نخبگان كشور در عرصه نام‌نویسی برای داوطلبی انتخابات است.

آنچه راه را بر مخالفان مردمسالاری و پیشرفت و توسعه كشور می‌بندد قهر و كناره‌گیری نیست كه این خود واگذاشتن میدان به آنان و كاستن از دغدغه‌های آنان است بلكه حضور پرشمار داوطلبان نمایندگی و بالا بردن قدرت انتخاب مردم است كه می‌تواند آنان را در رسیدن به اهداف خود دچار مشكل نماید.

و از آن سو نیز تأكید می‌كنیم كه بار سنگین مسئولیت برگزاری انتخاباتی سالم، عادلانه و آزاد و رقابتی بر دوش مجریان و ناظران انتخابات است كه عملكرد آنان در پیش چشم ملت قرار دارد و اگر خدای ناخواسته در این انتخابات حق انتخاب شدن و انتخاب كردن ملت دچار خدشه شود مردم آنان را نخواهند بخشید و در پیشگاه خداوند پاسخ این بار گران را نخواهند توانست بر جای آورد. لذا همه دست‌اندركاران امر انتخابات را به رعایت اصول مسلم قانون اساسی و مر قانون و رعایت آنچه متضمن حقوق آحاد ملت است انذار می دهیم و شورای محترم نگهبان و هیأت‌های نظارت ، مجلس شورای اسلامی، وزارت كشور و هیأت‌های اجرایی و نیز مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام را به رعایت قوانین موضوعه و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت در امر برگزاری انتخابات و نظارت بر حسن اجرای آنان فرامی‌خوانیم.

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان با درك شرایط ویژه كشور و با عنایت به دغدغه‌های گسترده‌ای كه در حوزه‌های اقتصاد و فرهنگ و سیاست و روابط بین‌المللی و مسائل اجتماعی كشور میان نخبگان وجود دارد از همه فرزندان و شایستگان ایران، زنان و مردان فرهیخته‌ای كه دل در گرو سربلندی و عزت ایران عزیز دارند و در خود صلاحیت نمایندگی مردم شریف ایران را می‌بینند مصرانه دعوت می‌نماید كه در فرصت نام‌نویسی برای داوطلبی نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نموده و این انتخابات را به فرصتی برای قدرت‌نمایی ملت در برابر خودكامگان و بیگانگان بدل نمایند. همراهی همه عزیزان را برای فائق آمدن بر دردهای مشترك ملت ایران استمداد می‌نماییم و از خداوند متعال عزت جاویدان ایران و ایرانیان را می‌طلبیم.

ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان


--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: