۲۴ دی ۱۳۸۶

تا انتخابات-ردصلاحیت‌های فله‌ای

اطلاعات ویژه «نوروز» از پروژه وزارت كشور برای ردصلاحیت‌های فله‌ای


منبع: سايت خبري نوروز

 

نوروز: اخبار رسیده از وزارت کشور حكایت از آن دارد كه این وزارتخانه كار گسترده‌ای را برای پرونده‌سازی علیه داوطلبان انتخابات و ردصلاحیت‌های فله‌ای در هیات‌های اجرایی تدارك دیده است.

 

در این زمینه، یک منبع نزدیك به وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار نوروز از ارسال نامه‌ای از سوی این وزارتخانه به نهادهای چهارگانه مسؤول بررسی مستندات و سوابق كاندیداها ارسال کرده و از آنها مواردی را استعلام کرده که علاوه بر اینکه در انتخابات گذشته سابقه بررسی این موارد وجود نداشته است، بلکه فراتر از مواردی است که به لحاظ قانونی برای بررسی صلاحیت کاندیداها پیش‌بینی شده است.

به گفته این منبع خبری، در نامه وزارت كشور كه ظاهرا از سوی سردار افشار رييس ستاد انتخابات ارسال شده، به وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال برای نخستین بار اعلام شده كه ارسال مستندات و سوابق نامزدهای انتخابات نه تنها در 5 روز تعیین‌شده در قانون، بلكه تا روز برگزاری انتخابات (24 اسفندماه) ممكن است.

این منبع آگاه همچنین گفت: وزارت کشور از مراجع جدیدی نظیر بسیج و سازمان بازرسی نیز استعلام کرده است. هدف از استعلام از سازمان بازرسی و نهادهای مشابه آن است كه اگر کاندیدایی در این سازمان‌ها پرونده‌ای دارد و هنوز حکم آن پرونده در دستگاه قضایی مشخص نشده است، از آن اطلاع یابد و عملا «اصل برائت» كه مجرمیت افراد را منوط به حكم دادگاه صالحه می‌داند، منتفی ساخته است.

آنطور كه این منبع آگاه به نوروز خبر داده، وزارت كشور از دادگستری هم خواسته تا همه محکومیت‌های افراد اعم از مؤثر و غیرمؤثر را به هیات‌های اجرایی اعلام کنند. در نامه مذكور همچنین خواسته شده كپی همه پرونده‌ها و همه صفحات پرونده‌های افراد (چه حکم آنها برائت بوده باشد و چه محکومیت)، به این وزارتخانه ارسال شود.

این منبع آگاه افزود: وزارت کشور همچنین خواسته است که مراجع مذكور، نوع اتهامات کاندیداها، اظهارات و اقاریر آنها در مراجع انتظامی و قضایی و تصمیمات دادگاه را ارسال نمایند كه این مساله از یك پرونده‌سازی گسترده علیه نامزدهای انتخابات با هدف ردصلاحیت‌های فله‌ای حكایت دارد.

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: