۲۶ دی ۱۳۸۶

تا انتخابات-سهمي از انتخابات

موسوي‌لاري: هيزم انتخاباتي نخواهيم شد كه خودمان در آن سهمي نداشته باشيم

منبع: سايت خبري امروز

    سومين نشست دوره‌اي خبري ائتلاف اصلاح‌طلبان امروز با حضور سيد عبدالواحد موسوي لاري رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در محل ستاد ائتلاف برگزار شد . در اين نشست كه عبدالله ناصري سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نيز حضور داشت ، موسوي لاري درباره نحوه‌ رسيدگي به صلاحيت‌ها، نظارت بين المللي بر انتخابات ، آخرين وضعيت فهرست ائتلاف و نقش سيد محمد خاتمي در ائتلاف اصلاح طلبان به پرسش هاي متعدد خبرنگاران پاسخ داد سيد عبدالواحد موسوي لاري رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در اين نشست گفت : خبرهاي غيررسمي كه از طرق غيررسمي درباره‌ نحوه‌ رسيدگي به صلاحيت‌ها شنيده مي‌شود را مورد توجه قرار نمي‌دهيم .... در اين نشست كه عبدالله ناصري سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان نيز حضور داشت ، موسوي لاري درباره نحوه‌ رسيدگي به صلاحيت‌ها، نظارت بيين المللي بر انتخابات ، آخرين وضعيت فهرست ائتلاف ، نقش سيد محمد خاتمي به پرسش هاي متعدد خبرنگاران پاسخ داد

    سيد عبدالواحد موسوي لاري رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در اين نشست گفت : خبرهاي غيررسمي كه از طرق غيررسمي درباره‌ نحوه‌ رسيدگي به صلاحيت‌ها شنيده مي‌شود را مورد توجه قرار نمي‌دهيم و ترجيح مي‌دهيم در اين مقطع با حدس و گمان پيش نرويم.وي با تاكيد بر اين‌كه " تحمل مي‌كنيم تا ببينيم دستگاه اجرا و نظارت چگونه رفتار مي‌كنند" ادامه داد: بايد ديد كه آيا اين دو دستگاه، قانون را ملاك قرار داده و قصد دارد كه قانونمند عمل كند يا از موضع برخورد جناحي و سليقه‌اي مي‌خواهد با مساله انتخابات برخورد كند.

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت : البته نحوه برخورد دستگاه اجرا و نظارت همواره دغدغه‌ي ما بوده است. امروز جسته و گريخته برخي مطالب در همين زمينه از استان‌ها به ما منتقل مي‌شود اما ما سعي مي‌كنيم تا عملا ببينيم جريان متولي انتخابات، مسير قانونمندي را پيش خواهد گرفت يا خير. وي اضافه كرد: ما به عنوان يك جريان ريشه‌دار و در متن انقلاب، با اعتقاد به مباني جمهوري اسلامي، همه‌ توان و انرژي‌مان را در جهت مصالح ملي به كار گرفته و عرصه انتخابات پيش رو را نقطه‌ آزموني براي متوليان امروز دولت و حكومتگران و عناصر موثر سياسي و توده‌هاي مردم مي‌دانيم. رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان " سه ركن مردم، كانديداها و مسوولان و مديران اجرايي و ناظران انتخابات را در جريان انتخابات، نقش‌آفرين" عنوان كرد و افزود: در اين ميان مردم هميشه برتر بوده و نقش آن‌ها روشن‌تر از هر نقش ديگري بوده است.

     

    وزير سابق كشور با بيان اين‌كه " كساني كه امروز از جريان اصلاحات خود را در معرض راي مردم قرار داده‌اند، چهره‌هاي دلسوزي هستند كه از تهران و شهرستان‌ها براي اين انتخابات ثبت نام كرده‌اند" ادامه داد: هدف ما از حضور در اين عرصه، برگزاري انتخاباتي رقابتي و سالم است كه از اين طريق مشكلات مردم را رفع كرده و تحقق آرمان‌هاي مردم را فراهم كنيم.

     

    موسوي لاري با تاكيد بر اين‌كه " مسوولان اجرايي و نظارت انتخابات، امروز در معرض آزمون بزرگي قرار دارند" گفت: اگر اينان عرصه را تنگ كنند و اجازه ندهند كانديداهاي مورد اقبال مردم در عرصه حاضر شوند و به وظايف قانوني خود عمل نكنند، در آينده بايد جوابگو باشند.

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تاكيد كرد: اگر عرصه براي حضور ما فراهم باشد حتما هستيم و براي اين‌كه بمانيم و حضور پيدا كنيم به صحنه آمديم. اما اگر حركت‌هاي فراقانوني، مانع حضور ما شود قاعدتا ديگر تكليفي نداريم، اما تا زماني كه زمينه فراهم باشد، فعاليت كرده و در صحنه حاضريم و در غير اين صورت ديگر توان فعاليت نداريم. وي افزود: تا آن‌جا كه زمينه فراهم باشد در صحنه هستيم و عرصه را ترك نخواهيم كرد.

     

    هيزم انتخاباتي نخواهيم شد كه خودمان در آن سهمي نداشته باشيم

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان هم‌چنين درباره برنامه‌هاي اصلاح‌طلبان پس از رسيدگي به صلاحيت‌ها خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم آن‌چه بايد از قانون برداشت كنيم شفاف و روشن است. رسيدگي به صلاحيت داوطلبان نيز در هيات‌هاي اجرايي انجام مي‌شود. بنابراين ملاك‌هاي قانون مدنظر است و نبايد با شب‌نامه‌ها، مي‌گويندها و اتهامات، گروه‌ها از گردونه خارج كرد. وي افزود: دلايل ردصلاحيت‌ها بايد گفته شود تا افراد از خود دفاع كنند و طبق آن‌چه در قانون اساسي آمده، عدم صلاحيت‌ها بايد به همراه مستندات باشد. بنابراين نمي‌توان به دلايل واهي افراد را ردصلاحيت كرد. اگر مستنداتي نيز ارايه شود، صاحب حق بايد از خود دفاع كند. بنابراين هيچ چيز مبهمي در قانون وجود ندارد. حتي كانديداهايي كه مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند بارها و بارها خواسته‌اند كه علت آن اعلام شود و آن‌چه كه گفته مي‌شود مبني بر اين‌كه مي‌خواهيم آبروي شما حفظ شود، در صورت خواست خود افراد، موضوعيتي ندارد.

     

    وي در پاسخ به سوالي مبني بر عكس‌العمل اصلاح‌طلبان در برابر ردصلاحيت‌هاي احتمالي گفت: به بحث ردصلاحيت‌ها به دو شكل نگاه مي‌كنم؛ يكي دغدغه و دلمشغولي‌هايي كه مردم و گروه‌هاي سياسي دارند به دليل پيشينه‌اي كه در مجلس هفتم پيش آمد. بخش ديگر، جنگ رواني است كه جناح مقابل براي تضعيف روحيه‌ اصلاح‌طلبان به راه انداخت. اما به نظر نمي‌رسد ريزشي همانند آن‌چه در مجلس هفتم داشتيم صورت بگيرد. البته اميدوارم مجريان و ناظران حساسيت شرايط كشور را درك كنند و در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي زمينه‌هاي انشقاق را فراهم نكنند. طبيعي است اگر شرايطي پيش بيايد كه ما زمينه‌ رقابت نداشته باشيم و تمام افراد مدنظر ما را ردصلاحيت كنند، هيزم انتخاباتي نخواهيم شد كه خودمان در آن سهمي نداشته باشيم. موسوي‌لاري در پاسخ به پرسشي درباره تحقيقات محلي و ميداني از كانديداها پاسخ داد: مراجع استعلام كننده طبق قانون چهار مرجع هستند و هيچ‌يك از چهره‌هاي شركت كننده ما كساني نيستند كه نياز به پرسيدن از محله‌ها و يا بقالي‌ها داشته باشند؛ چراكه اين حاكي از نوعي تازه‌كاري و ناكارآمدي و يا بي‌اعتمادي به مراجع استعلام است. به هر حال اين مراجع ساز و كارهاي مشخصي دارند. ثبت احوال نياز به پرسيدن‌هاي ميداني ندارد و يا واحد تشخيص هويت نيروي انتظامي و يا دادستاني كه اگر پرونده‌اي ندارد نبايد به دنبال پرونده‌سازي برود. هم‌چنين وزارت اطلاعات آن‌قدر ناتوان نيست كه برود درب خانه‌ها و درباره‌ كانديداها اطلاعات جمع‌آوري كند؛ چراكه به نظر من اين نشان‌دهنده‌ نوعي بي‌اعتمادي و حتي مسايلي است كه موجب هتك حرمت كانديداها مي‌شود؛ چون ممكن است برخي به دليل اختلافات خانوادگي و يا محلي، حرف‌هايي را در مورد كانديداها بزنند كه صحيح نباشد.

     

    در مورد تركيب هيات رييسه، تصميم‌گيري بسيار زود است

     

    سيد عبدالواحد موسوي لاري رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در ادامه نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره برخي اخبار مبني بر ديدار كنعاني‌مقدم با وي (موسوي لاري) گفت: ما هميشه گفته‌ايم كه با همه گروه‌ها و جريانات سياسي كه بخواهند راجع به مسايل مختلف كشور با ما گفت‌وگو كنند بحث مي‌كنيم. آقاي كنعاني‌مقدم از مدت‌ها پيش به دنبال برگزاري جلسه با ما بودند. در اين جلسه راجع به مسايل مختلفي از جمله نگراني‌ها و دغدغه‌ها از وضعيت موجود مطرح شد و قدر مشتركي كه بين ما و ايشان بود روند مسايل مختلف كشور از جمله مسايل اقتصادي و نگراني‌ها در اين زمينه بود.

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: نكاتي در اين جلسه پيرامون آينده نيز مطرح شد و آقاي كنعاني‌مقدم براي آينده و بهبود شرايط پيشنهاداتي داشتند. ما با همه‌ كساني كه دغدغه‌ آينده ايران را داشته باشند همكاري خواهيم كرد و معتقديم كه با همه علاقه‌مندان به نظام جمهوري اسلامي مي‌توانيم بر اساس مشتركات‌مان همدلي و هماهنگي داشته باشيم. وزير سابق كشور تاكيد كرد: در اين جلسه بحثي راجع به تركيب هيات رييسه مجلس آينده كه بعضا مطرح شده به ميان نيامد و به نظر ما خيلي زود است كه راجع به اين مسايل بحث شود.

     

    موسوي‌لاري در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران گفت: داور اصلي مردم هستند و به سلامت انتخابت اعتراف و اذعان خواهند كرد. عرصه بايد براي حضور عناصر تاثيرگذار اعم از انتخاب‌كنندگان و انتخاب شوندگان فراهم شود. رييس شوراي سياست‌گذاري ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر ديدار وي با كنعاني‌مقدم درباره رياست لاريجاني در مجلس گفت: ‌كانديداهاي ما مشخص هستند و اين افراد سابقه‌هايي كمتر از آقاي لاريجاني ندارند. آقاي عارف از نيروهاي ارزنده ما محسوب مي‌شوند و افراد ارزنده ديگري كه از دولت اصلاحات و سازندگي داريم. اما در مورد تركيب هيات رييسه، تصميم‌گيري بسيار زود است. آقاي كنعاني‌مقدم در اين جلسه گفتند ما با مسوولين مختلف و گروه‌هاي سياسي صحبت كرديم و پيام اصلي آن‌ها دغدغه‌ اقتصادي مردم بود؛ چراكه در اين زمينه عقب‌گردهاي زيادي داشته‌ايم. بنابراين ما تنها در اين زمينه بحث كرديم و وارد جنبه‌هاي ديگر نشديم.

     

    ما هنوز ليست‌مان را نبسته‌ايم

     

    خبرنگار ديگري درباره وضعيت ليست اصلاح‌طلبان در سراسر كشور پرسيد كه موسوي‌لاري گفت: ما هنوز ليست‌مان را نبسته‌ايم. همه‌ افراد ما در تهران و استان‌ها چهره‌هاي شاخص، برجسته و نيروهاي باسابقه‌ سياسي، فرهنگي و مديريتي چيزي حدود 560 نفر هستند كه البته به نظرم از اين تعداد نيز بيشتر است. كساني كه مي‌توانند مورد حمايت ليست ما قرار بگيرند در همه حوزه‌ها و كانديداهاي شاخصي كه زمينه راي داشته باشند را در ليست‌مان داريم، مگر آن‌كه به گونه‌اي ديگر رفتار شود كه ما منتظر هيات‌هاي نظارت هستيم. در تهران هم عددي بالاي 80 نفر حضور دارند و به نظرم كساني هم كه خارج از مجموعه‌ ائتلاف ما هستند در نهايت مي‌توانند مورد حمايت قرار بگيرند.

     

    يكي ديگر از خبرنگاران پرسيد: گفته شده كه اصلاح‌طلبان سرليست نخواهند داشت.رييس شوراي سياست‌گذاري ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان پاسخ داد: بحث سرليست يا رييس فراكسيون و يا رييس مجلس، بحث‌هاي فرعي در زمينه انتخابات است. ما در مرحله‌اي هستيم كه تعداد مناسب از افراد شاخص‌مان ثبت نام كرده‌اند، اما هنوز وارد اين بحث نشده‌ايم كه كدام‌يك اول يا دوم باشند و به هر حال در عرف اخلاقي ما ايراني‌ها اين هست كه پيشكسوت و ريش‌سفيد ليدر باشد.

     

    در ادامه‌ اين نشست، خبرنگاري درباره سخنگوي حزب كارگزاران مبني بر اين‌كه سهميه‌ ما از ستاد ائتلاف شش نفر است، پرسيد كه موسوي‌لاري پاسخ داد: بحث سهمه‌بندي نداشته‌ايم. از زماني كه گروه‌هاي اصلاح‌طلب زير چتر ستاد ائتلاف مطرح شدند، يكي از پايبندي‌ها عدم سهم‌خواهي بود و وابستگي افراد به احزاب در ليست نهايي ما در مرحله‌ دوم اولويت قرار دارد تا معناي ائتلاف در ظاهر هم خود را نشان دهد.

     

    وي هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اشتراك ليست اعتماد ملي و ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: ما براي رسيدن به توافق مشكلي نداريم. به‌خصوص بسياري از چهره‌هايي كه عضو ائتلاف هستند افراد مقبولي هستند كه حزب اعتماد ملي نيز به آن‌ها اعتماد خواهد كرد و آن‌ها را در ليست خود مي‌گنجاند.

     

    ليست ائتلاف مورد تاييد خاتمي است

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان هم‌چنين درباره نقش خاتمي در تهيه‌ فهرست نهايي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان پاسخ داد: خاتمي به عنوان عنصر محوري قطعا از توفيقات شوراي سياست‌گذاري و ستاد حمايت مي‌كند، بدون آن‌كه نگاهي به پررنگ شدن نقش حزب خاصي داشته باشد. آقاي خاتمي ائتلاف جبهه‌ اصلاحات را به عنوان يك اصل پذيرفته و قطعا هر ليستي هم كه در نهايت تهيه شود مورد تاييد ايشان است.

     

    موسوي لاري ادامه داد: آقاي خاتمي از يك سو به شدت طرفدار ائتلاف و انسجام جريانات اصلاح‌طلب است و از سويي به عنوان فردي كه شكل‌گيري احزاب سياسي به عنوان نهادهاي مدني مورد توجه‌اش بوده، نمي‌خواهد نقش احزاب كمرنگ شود؛ لذا تعيين مصاديق را به عهده نمايندگان احزاب عضو ائتلاف گذاشته است.آقاي خاتمي وارد تعيين مصاديق نمي‌شود. اگر روزي خاتمي نسبت به فردي نظري داشته باشد قطعا همه‌ اعضاي عضو ائتلاف نظر ايشان را قبول دارند.

     

    وي هم‌چنين در پاسخ به سوالي درباره تشكيل جريان جديدي به عنوان جبهه آزادي در جريان اصلاحات خاطرنشان كرد: اين‌كه افراد يا عناصري اعلام موجوديت يك اتحاديه يا گروه جديد را مي‌كنند، دست خودشان است و ما نمي‌توانيم مانع تشكيل چنين گروه‌هايي شويم. اما ائتلاف اصلاح‌طلبان كه از حدود 9 ماه گذشته شكل گرفته متشكل از احزاب عمده و پرطرفدار اصلاح‌طلب است؛ هرچند كه راه براي همگان باز است و همه كساني كه فكر و انديشه اصلاح‌طلبانه دارند مي‌توانند به اين ائتلاف بپيوندند.

     

    موسوي لاري گفت: ما اصلا نگران نيستيم كه افرادي به تنهايي حزب و ائتلاف جديدي تشكيل دهند. معتقديم جريان اصلاح‌طلب حول محور ستاد ائتلاف شكل گرفته و اين ستاد متشكل از همه‌ احزاب بزرگ اصلاح‌طلب است. حال اگر دوستاني مي‌خواهند به آن بپيوندند كه بپيوندند يا نپيوندند مختارند. اما در كل ما اصلا نگران اين نيستيم كه افراد و گروه‌هايي در جريان اصلاح‌طلب بخواهند مستقل وارد عرصه‌ انتخابات شوند؛ چراكه در جريان مقابل به صورت جدي اين اختلافات وجود دارد و گروه‌هاي مختلف با پيشينه‌هاي متفاوت در اين جريان فعاليت مي‌كنند. وزير سابق كشور تاكيد كرد: باورم نيست كه متوليان امر انتخابات بخواهند مسير را به سمت انسداد ببرند.

     

    سراغ نظارت بين‌المللي نرويد

     

    رييس شوراي سياست‌گذاري ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگري گفت: ساز و كار قانوني براي برگزاري يك انتخابات سالم در داخل كشور وجود دارد. قوانين موضوعه ما به گونه‌اي است كه شرايط برگزاري يك انتخابات سالم را فراهم كرده است. بنابراين به هيچ عنوان به حضور بيگانگان نيازي نيست. البته متاسفانه تنگ‌نظري‌ها توسط يك جريان و مايوس كردن مردم توسط جريان ديگر تاثير خوبي ندارد. ما به عنوان جريان اصلاح‌طلب نه جرياني را كه مايوسي ايجاد مي‌كند قبول داريم و نه دعوت از ناظران بين‌المللي را تاييد مي‌كنيم.

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري خاطرنشان كرد: شوراي نگهبان و هيات‌هاي اجرايي به عنوان دو ركن اصلي تصميم‌گيرنده بايد بر مدار قانون حركت كنند تا حق هيچ كانديدا يا گروهي تضييع نشود و بايد تلاش كنند كه سليقه‌اي عمل نكنند.

     

    موسوي لاري ادامه داد: به كساني هم كه احتمال مي‌دهند نظارت بين‌المللي مشكلي را حل مي‌كند، توصيه مي‌كنيم سراغ اين قضيه نروند؛ چراكه چارچوب و مقررات درون كشور راهكارهايي دارد. لذا بايد به توانمندي‌هاي دروني اتكا كنيم.

     

    وي با اظهار اين مطلب كه " شايد براي جريانات رقيب، حضور و مشاركت فراگير مردم در صحنه انتخابات خوشايند نباشد" گفت: ما در زمينه راي و رعايت مقررات و حسن جريان انتخابات هيچ مشكلي نداريم و اين مساله‌اي است كه در خرداد 76 شاهد آن بوديم. در آن مقطع علي‌رغم اين‌كه پيش از انتخابات بر روي ديوارها مي‌نوشتند بنويسيد «آقاي فلاني و بخوانيد آقاي فلاني»، اما حضور پرشور مردم، شرايط را به سمتي برد كه انتخاباتي برگزار شد كه گرچه همان زمان هم در برخي مناطق شكايات زيادي وجود داشت اما در اصل انتخابات اين نوع مسايل تاثيرگذار نبود و انتخابات پرشوري برگزار شد.

     

    موسوي لاري با تاكيد بر اين‌كه "علاقه‌مندان به مصالح ملي كه خود را خدمتگزار مردم مي‌دانند، تلاش كنند مردم هرچه پرشورتر پاي صندوق‌ها حاضر شوند" گفت: البته اين مساله به نحوه‌ تعامل دستگاه اجرايي و نظارت هم برمي‌گردد كه اجازه بدهند انتخاباتي سالم برگزار شود.

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: من فردي اميدوار هستم و معتقدم كه شوراي نگهبان و هيات‌هاي نظارت و اجرايي، قانون را رعايت مي‌كنند و مردم هم اميدوارانه در صحنه‌ انتخابات حاضر مي‌شوند. حضور مردم در صحنه، بسياري از مشكلات را رفع مي‌كند.

     

    برگه‌هاي اخذ راي در جايي چاپ شوند كه رقبا به آن دست پيدا نكنند

     

    وي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه چرا در انتخابات ثبت نام نكرديد؟ گفت: من از شش ماه پيش تا كنون چندين بار اعلام كردم كه بنا ندارم در انتخابات ثبت نام كنم و به همين علت رياست شوراي سياست‌گذاري ائتلاف اصلاح‌طلبان را به عهده گرفتم براي آن‌كه بتوانم به يك نسبت در اختيار جريان اصلاحات باشم. وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره عده‌ زنان ثبت نام كننده و سهميه‌ 30 درصدي آنان گفت: خانم‌ها بيش از آن شركت كرده‌اند اما اين‌كه آيا سهميه‌ 30 درصدي به آن‌ها مي‌رسد، بحث بعدي ماست. در تهران نيز تعداد داوطلباني كه مي‌توانند مورد حمايت ما باشند بيش از دو برابر مورد نياز است. از جمله وزرا و استانداران و ساير مديران دولت آقاي خاتمي. بنابراين به نظر مي‌رسد تركيبي كه در ليست قرار مي‌گيرد يعني در چينش نهايي آن افراد باسابقه و باتجربه و فرهنگي حضور خواهند داشت. خبرنگار ديگري درباره‌ برگزاري مناقصه از سوي وزارت كشور براي برگه‌هاي راي پرسيد كه موسوي لاري در پاسخ گفت: تعرفه‌ها و برگه‌هاي اخذ راي و اين‌كه چه چاپخانه‌اي آن را چاپ كند مهم نيست. موضوع اصلي اين است كه در جايي چاپ شود كه تحت نظارت باشد و سريال‌هاي آن‌ها محفوظ بماند. اطمينان داشته باشيم كه اين تعرفه‌ها تكراري نباشند. يعني در جايي كه اوراق بهادار را چاپ مي‌كنند، چاپ شود. در عين حال به گونه‌اي نباشد كه رقبا به آن دست پيدا كنند. اين تضميني است كه بايد وزارت كشور بدهد. يعني تعرفه‌ها تا روز اخذ راي دراختيار وزارت كشور باشند و احزاب و گروه‌هاي رقابت‌كننده به آن دسترسي نداشته باشند.

     

    رسانه نداريم اما رابطه مان با رسانه ها خوب است

     

    موسوي‌لاري درباره مسائل تبليغاتي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: ما دو مشكل اساسي داريم؛ اول آن‌كه پول نداريم و دوم آن‌كه رسانه نداريم اما يك امكان داريم كه ديگران آن را ندارند و آن هم رابطه‌ خوب ما با اصحاب رسانه است. وي ادامه داد: حتي برخي رسانه‌ها كه مديران و مسوولان آن با ما رابطه‌ خوبي ندارند، كادر آن رسانه با ما رابطه خوبي دارند و ارتباط قوي با مجموعه‌ صاحبان رسانه، يكي از امكانات خوب ماست. رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالي درباره‌ استفاده اين ستاد از شبكه‌هاي ماهواره‌اي و شبكه‌هاي خارج از كشور اظهار كرد: استفاده از شبكه ماهواره‌اي را آقاي كروبي پي‌گيري كردند كه ديديم ناكام ماند. ما نيز اين تجربه‌ ناكام مانده را دوباره امتحان نخواهيم كرد. كما اين‌كه نيازي هم به اين كار وجود ندارد كه يك هزينه‌ اضافي به وجود آوريم، بلكه از همين امكانات دروني استفاده خواهيم كرد.

     

    وزير سابق كشور تاكيد كرد: استفاده از امكانات مقبول و مشروع كه متضمن منافع خودمان و منافع ملي باشد را حق مسلم مي‌دانيم. اما حال كه رسانه ملي با ما همكاري درستي نمي‌كند، لااقل رسانه‌هاي ديگر به ما كمك كنند.

     

    نوع نگاه افكار عمومي به اصلاح‌طلبان مثبت است

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در ادامه‌ اين كنفرانس مطبوعاتي درباره‌ برگزاري يك انتخابات قابتي عنوان كرد: معتقدم متوليان امر انتخابات در اين مقطع حساسيت كشور و نامگذاري امسال به نام سال اتحاد ملي را به خوبي درك مي‌كنند و شرايط پيراموني كشور و مشكلات معيشتي و گراني‌هاي كمرشكن را مي‌بينند. لذا رفتاري كه بين اقشار مختلف فاصله بياندازد را تكرار نمي‌كنند.

     

    موسوي لاري در ادامه با اعتقاد به اين‌كه " نوع نگاه افكار عمومي به اصلاح‌طلبان مثبت است و آن‌ها حتما كانديداهاي اصلاح‌طلب را در اكثر موارد مورد تاييد قرار مي‌دهند" افزود: البته اگر شرايط به گونه‌اي باشد كه ما امكان انتقال پيام به مردم نداشته باشيم و كانديداهاي‌مان از گردونه خارج شوند كارمان دچار مشكل مي‌شود. معتقدم در مجلس هشتم به مراتب بيشتر از مجلس هفتم اصلاح‌طلبان حضور خواهند داشت.

     

    تخريب چهره‌ها و بداخلاقي‌هاي انتخاباتي فضاي انتخابات را تهديد مي‌كند

     

    رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري خاطرنشان كرد: من نمي‌خواهم بگويم بداخلاقي‌هايي در عرصه‌ انتخابات ديده نمي‌شود و همه رفتارها بر اساس موازين قانوني است و همه سعي مي‌كنند قانونمند رفتار كنند و البته مدعي نيستم كه كمبودها و كاستي‌هايي وجود ندارد، بلكه معتقدم كه متاسفانه امروز تخريب چهره‌ها و بداخلاقي‌هاي انتخاباتي امري است كه فضاي انتخابات را تهديد مي‌كند و درباره تاييد صلاحيت‌ها نيز نگرش‌هاي تنگ‌نظرانه‌اي وجود دارد كه ممكن است خيلي‌ها را از گردونه‌ رقابت خارج كند. اين را هم مي‌دانيم كه رقيب ما امروز به اين اميدوار است كه از طرقي، رقيب خود يعني اصلاح‌طلبان را از صحنه خارج كند و به توانمندي‌هاي خود تكيه نمي‌كند. اما در هر حال اميدواريم متوليان اين درايت را داشته باشند كه تسليم خواست جناح‌ها و يك سليقه‌ خاص نشوند و با تكيه بر قانون، زمينه براي حضور همگان را در صحنه‌ انتخابات فراهم كنند. شايد هفته‌ آينده كه نتيجه تعيين صلاحيت‌ها مشخص مي‌شود من به دليل اين خوشبيني شكست بخورم و شايد اين اميدواري من درست نباشد. اما در هر حال به اين قضيه اميدوارم.

     

    ناصري : نگاه‌مان يك نگاه ملي و درون نظام است

     

    عبدالله ناصري سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در ابتداي اين جلسه خاطرنشان كرد: با توجه به پايان مرحله‌ اول انتخابات يعني ثبت نام‌ها و شركت اعضاي ستاد در سراسر كشور، در اين مرحله ضرورت ديديم كه گفت‌وگويي را در اين مقطع با اصحاب رسانه داشته باشيم. سخنگوي ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان ادامه داد: ما به عنوان ستاد ائتلاف و يك بخش قابل توجهي از جريان سياسي كشور نگاه‌مان يك نگاه ملي و درون نظام است و تمام مسايل و آمال خود را در رهگذر حوادث و رخدادهاي ملي تعقيب مي‌كنيم از اين منظر قصد داريم از اين پس نيز مسايل را پي‌گيري كنيم. وي افزود: به عنوان يك جريان سياسي درون نظام، پيش از اين از همين منظر مسايل را تعقيب كرده و در برابر سوالات و مسايل مخاطبين نيز از همين جهت پاسخگو بوده‌ايم.

 

--
http://zerodegree.persianblog.ir
http://shzerodegree.blogspot.com
http://zerodegree.wordpress.com

هیچ نظری موجود نیست: